4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
עוד פצצה בדרך. הנסיך הארי
(צילום: CBS)
"שתיקה היא סוג של בגידה", הכריז הנסיך הארי בריאיון חדש לאנדרסון קופר, שישודר ביום הראשון הקרוב, ה-8 בינואר, ב-CBS. חודש בדיוק לאחר שעלתה סדרת הדוקו-ריאליטי על חייו וחיי אשתו, מייגן מרקל, הדוכסים מסאסקס משחררים "פצצה נוספת" - ריאיון של 60 דקות עם הארי, יומיים לפני שספרו האוטוביוגרפי SPARE ("הנוסף") ייצא לאור.
אתמול (ב') פורסם קטע קצר מתוך הריאיון שצפוי לעורר (שוב) סערה, בו שואל קופר את הארי על הביקורת שהופנתה כלפיו וכלפי אשתו לאחר שהחליטו לפרוש מהארמון ובכל זאת המשיכו להציף את טענותיהם כלפי המלוכה בפומבי. "בכל פעם כשניסיתי לעשות את זה באופן פרטי היו תדרוכים, הדלפות ושתילת סיפורים נגדי ונגד אשתי", ענה הנסיך, "אתה יודע, המוטו המשפחתי הוא 'לעולם אל תתלונן, לעולם אל תסביר', זה המוטו. הם ינהלו שיחה עם כתב והכתב הזה ממש יקבל מידע בכפית ויכתוב את הסיפור - כל הסיפור הוא הערות של ארמון בקינגהאם. אז במשך שש השנים האחרונות, כשאומרים לנו 'אנחנו לא יכולים לפרסם הצהרה כדי להגן עליכם' אבל הם עושים את זה עבור בני משפחה אחרים - יש נקודה שבה השתיקה היא בגידה".
הנסיך הארי מתראיין לאנדרסון קופר
וזה לא הריאיון היחיד שצפוי להתפרסם ביום ראשון הקרוב. במקביל לריאיון לאנדרסון התראיין הנסיך לעיתונאי טום בראדבי ודיבר על הגעגוע למשפחה והרצון ליישר את ההדורים. "זה אף פעם לא היה אמור להיות ככה, אני רוצה משפחה, לא מוסד", מבהיר. "המשפחה שלי לא הראתה שום נכונות להתפייס. הייתי רוצה להחזיר את אבא שלי והייתי רוצה לקבל את אחי בחזרה. הם מעדיפים לשמור אותנו איכשהו בתור הנבלים"
הנסיך הארי מתראיין ל-ITV
בינתיים, מקורות מארמון בקינגהאם מספרים כי משפחת המלוכה "מותשת לחלוטין" מהטענות הממוחזרות של הדוכסים מסאסקס. "הכל מאוד חוזר על עצמו", אמר מקור יודע דבר ל"מירור". "ההערות הבלתי פוסקות של הארי מתישות והוא יודע היטב שזה מאוד לא סביר שבני המלוכה יגיבו לו בחזרה". מקור נוסף הוסיף כי "הטענה שמשפחתו סירבה להתפייס איתו היא שטויות לחלוטין".
ריצ'רד פיצוויליאמס, מומחה למשפחת המלוכה, הבהיר כי הטענות החוזרות של הדוכסים מסאסקס לא עוזרות לתקן את מערכת היחסים שלהם עם המשפחה - ושל הנסיך בפרט. "הריאיון שהארי ומייגן נתנו לאופרה ווינפרי גרם לנזק משמעותי עבור משפחת המלוכה, במיוחד ההאשמות על גזענות ובעיות הקשורות לבריאות הנפש של מייגן. במהלך החודש האחרון, כשאוספים יחד את הטריילרים החדשים מתוך הראיונות של הנסיך, הספר האוטוביוגרפי של הארי וסדרת הדוקו-ריאליטי של הדוכסים לנטפליקס - הארי ומייגן הופיעו בשישה פרקים עבור נטפליקס ולא פחות משבעה טריילרים - שניים לשלושת הפרקים הראשונים, שלושה לחלק השני ועכשיו עוד שניים של הארי לבד".
פיצוויליאמס המשיך: זה נראה כמו קרקס פרסומי נואש. הארי אולי 'רוצה להחזיר את אחיו ואת אביו בחזרה' אבל זו לא הדרך הנכונה לעשות זאת. ההאשמות הנוספות על סיפורים שהושתלו נגדם על ידי הארמון מראים עד כמה הוא ומייגן עדיין כועסים ומרירים. למרות שהמעריצים שלהם אולי עשויים לתמוך בכך - יגיע הרגע שאפילו התקשורת עצמה תתעייף מהחשיפות האלה שלהם".
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
יגיע הרגע שגם לתקשורת יימאס. הארי ומייגן
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
כאמור, יומיים לאחר הראיונות החדשים של הנסיך, ב-10 בינואר, צפוי לצאת לאור ספר הזיכרונות של הנסיך הארי. על פי דיווחים מעבר לים, הטענה היא כי הארי תקף בכתב את אחיו הגדול, הנסיך וויליאם, ברמה כזו שהשניים לא יוכלו ליישב את המחלוקות ביניהם. "אני חושב שהספר יהיה גרוע יותר ממה שבמשפחת המלוכה מצפים. המלך צ'רלס צפוי לצאת מזה יחסית יותר טוב ממה שהוא מצפה, אך עבור וויליאם וקייט זה יהיה קשה במיוחד", אמר מקור מהארמון ל"סאנדיי טיימס".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
הספר של הנסיך הארי
(צילום מסך)
מוקדם יותר השבוע פורסם כי זו לא תהיה הפתעה גדולה במיוחד אם גם מייגן מרקל תחליט לפרסם ספר אוטוביוגרפי משלה, שעל פי השמועות זה כבר משהו שעוד רגע קורה. "זה יהיה מפתיע אם מייגן לא תפרסם את הסיפור שלה. ואם למייגן יש אכן שאיפות פוליטיות זה אפילו הגיוני יותר", אמר סוכן הוליוודי בריאיון ל"מייל", והזכיר כי גם ביל קלינטון, ברק אובמה ודונלד טראמפ כתבו ספרים לפני שהציעו את מועמדותם לבית הלבן.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
איך אתם לא מתייאשים?
(צילום: Gettyimages)