5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
הפך לבדיחה. הנסיך הארי
(צילום: CBS)
"הנסיך וויליאם 'זינק לעברו של הארי, תפס את חולצתו והשתמש בקוד סודי מזעזע על דיאנה' במהלך המחלוקת על הריאיון לאופרה ווינפרי", "נחשף: לנסיך הארי לא יהיה תפקיד בטקס הכתרתו של המלך צ'רלס", "הנסיך הארי העמיד את הוויזה שלו לארצות הברית בסיכון לאחר ששיתף כי צרך סמים" - אלו הן רק חלק קטן מאוד מהכותרות הרבות שמציפות את אתר ה"דיילי מייל" היום (א'), שעות ספורות לפני ששני ראיונות חדשים של הנסיך הארי צפויים להיות משודרים, ויומיים לפני צאתו לאור של הספר האוטוביוגרפי שלו, SPARE.
כאמור, בריטניה סוערת לקראת פרסומם של הראיונות החדשים של הארי, בהם (לפי הפרסומים), הוא ממשיך לתקוף את משפחת המלוכה והתקשורת הבריטית ומאשים אותם ביחס מוטה נגדו ונגד רעייתו, הדוכסית מייגן מרקל. במשך חמש השנים האחרונות חזר הנסיך על ההאשמה כי התקשורת הבריטית אינה מפרסמת את האמת במלואה אלא רק חלקים ממנה, וליתר דיוק, את החלקים שמציגים אות ואת אשתו באור שלילי - ונראה כי הפעם העיתונות הבריטית החליטה "לתקן את העוול" שנגרם לנסיך ולפרסם כל ציטוט אפשרי – מה שכמובן לא באמת מסייע לנסיך.
בסוף השבוע האחרון עותק של ספרו של הנסיך הגיע לידיה של מערכת ה"גרדיאן", שמיד פרסמה קטעים נבחרים וציטוטים של הנסיך. שעות ספורות לאחר מכן נראה כי עותקים נוספים של הספר הגיעו גם לידיה של שאר התקשורת הבריטית, שהפכה את כאבו האישי של הנסיך לקרקס תקשורתי אחד גדול.
הכותרות שהציפו את אתרי התקשורת הבריטית במהלך סוף השבוע האחרון נראו כמו תאונת רכבת אחת גדולה. כותרת אחת טענה כי "הנסיך הארי מאמין שאימו, הנסיכה דיאנה, זייפה את מותה", כותרת אחרת סיפרה על כך ש"הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון היו מעריצים מושבעים של הסדרת SUITS עד שהכירו את מייגן", וכותרת נוספת הייתה הווידוי של הנסיך על כך שבמהלך שירותו באפגניסטן הרג 25 אנשי טאליבן. כאמור, הספר המלא ייצא לאור רק בעוד יומיים, כך שגם פה, למעשה, התקשורת הייתה זו שבחרה איזה ציטוטים להוציא ובאיזה אור להציג את הנסיך.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי כותרות
הנסיך הארי כותרות
כמו לצפות בתאונת רכבת. סיקור אין סופי ב"דיילי מייל"
(צילום מסך)
"9 הדברים הכי מגוחכים שלמדתי על הנסיך הארי מספר הזיכרונות שלו... בניגוד לרצוני", כתב מאט סטופרה, עיתונאי באתר buzzfeed, בכתבה שהפכה לבדיחה. "הנסיך הארי כל כך קפא מקור בחתונה של אחיו וויליאם, עד שאפילו הפין שלו כמעט נשר מרוב קור", כתב סטופרה באחד הסעיפים - וזה לא היה הסעיף היחיד שהתייחס לאיבר מינו של הארי. "ועוד משהו על הפין של הארי, למדנו שהוא נימול".
הדברים הבאים שלמד סטופרה על הנסיך, לא היו מעודדים יותר: "הארי איבד את בתוליו מאחורי פאב עם אישה מבוגרת ממנו, שכינתה אותו 'סטלן'", "הארי לקח פטריות הזייה בביתה של קורטני קוקס", וויליאם כעס על הארי שלא התגלח ביום חתונתו" ואיך לא - "הנסיך וויליאם וקייט מידלטון היו מעריצים גדולים של הדרמה המשפטית SUITS", כתב.
"זה ממש דוחה אותי", הגיב עוקב אחד, ואחר הוסיף: "אני לא יכול לשמוע יותר שום דבר על האנשים המתבכיינים האלה!! זה כמו עונש. 'אוי לא, אחי רב איתי, הו לא, הבית שלי שווה רק 30 מיליון דולר, איזה מסכן אני'. שמישהו יגרום לזה להפסיק". עוקבת אחרת מיהרה להצטרף לדיון והשוותה את בית המלוכה למשפחה הטראשית ביותר בעולם: "זה הפך להיות מעצבן ומציק ממש כמו במשפחת קרדשיאן".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי כותרות
הנסיך הארי כותרות
(צילום מסך)
כאמור, ספרו של הארי עוד לא יצא לאוויר ולמעשה ברחבי העולם צורכים ציטוטים היוצאים לאור על ידי התקשורת, שהצליחה להשיג עותקים בודדים לפני פרסומו. הספר עצמו מכיל 416 עמודים - 416 עמודים שנועדו לאפשר לנסיך לשתף את סיפורו, במילים שלו, ובלי שהתקשורת תשנה כותרות או ציטוטים, 416 עמודים בהם יוכל הנסיך, אחת ולתמיד, לחשוף את הצד שלו - את האמת שלו. וגם הפעם זה לא קרה. גם הפעם החליטה התקשורת לשלוט בציטוטים שייצאו החוצה ולמרות וגם הפעם נראה כי מיטב העיתונאים הבריטים ישבו ובחרו עם פינצטה את הכותרות הכי הזויות ותלושות מהמציאות - למשל: "הנסיכה דיאנה זייפה את מותה", מבלי לספק את ההקשר המלא ובכך להציג את הארי, שוב, ככפוי טובה שרק אוהב להתבכיין.
מאז החל הארי לצאת עם מייגן התקשורת לא הניחה להם ולו לרגע אחד. הנסיך מצידו בחר להגיד שוב ושוב שהתקשורת מתנכלת לו ואפילו החליט לצאת בהליך משפטי ותבע כמה אתרי תקשורת בריטים נבחרים, בהם ה"דיילי מייל". ובכל זאת, במהלך השנים הצליחה התקשורת לשכנע את מעריצי בית המלוכה כי הארי בעיקר יורק לבאר ממנה הוא שותה וגם הפעם היא כמעט הצליחה לעשות זאת - אך אם נתעלם לרגע מתוכן הכותרות ורק נסתכל על הכמות ועל כך שאין שום קשר הגיוני בין ציטוט אחד לשני - אפשר לראות ואפילו בקלות כי ההטיה מאוד ברורה. המלך צ'רלס ובנו הבכור, הנסיך וויליאם, "שוב" נמצאים תחת מתקפה של הארי, "שוב" מואשמים ביחס מזלזל ואפילו אלים, "שוב" מותשים מהתנהגותו של הארי - ושוב נמנעים מלצאת להגנתו כדי להפסיק את הקרקס התקשורתי ובעיקר את הבדיחה שעושים מהארי.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
התקשורת בוחרת את הציטוטים הנבחרים
(צילום מסך)
לסיום נזכיר עובדה שכנראה כולנו שכחנו לרגע - הארי הוא עדיין נסיך. הוא בנו של מלך בריטניה, נכדה של מי שהייתה מלכת בריטניה ב-70 השנים האחרונות והוא עדיין החמישי בתור לכתר. מי שעקב אחרי משפחת המלוכה הבריטית לאורך השנים יודע שקרו דברים מעולם וגם כאלה שבכלל לא היו בתור לכס המלכות מצאו את עצמם יושבים על הכס הנחשק ומולכים על בריטניה ביד רמה - קחו למשל את המלכה ויקטוריה - שלא הייתה ברשימת יורשי הכתר ובכל זאת הוכתרה למלכה, המלכה אליזבת הראשונה - שלא הייתה צריכה לרשת את הכתר אך לאחר שאחיה, שהוכתר למלך, מת, הכתר עבר לקרובת משפחה - שהודחה מכס המלכות כמה ימים לאחר מכן. ממנה עבר הכתר הנחשק לאחותה למחצה של אליזבת, מרי - שהלכה לעולמה וכך מצאה את עצמה אליזבת – מלכה.
ואם כבר בני מלוכה שהגיעו לכס המלכות במקרה - אז גם המלכה אליזבת השנייה. נזכיר כי הכתר עבר לאביה של אליזבת, המלך ג'ורג' השישי, מכיוון שהמלך אדוארד השמיני - דודה של אליזבת, ויתר על הכתר בשביל האהבה. במידה ואדוארד היה נשאר על הכס - הוא ככל הנראה היה מביא ילדים לעולם והמלוכה הייתה עוברת ישירות אליהם. מה שמחזיר אותנו לכך שלמרות שהארי הוא החמישי בתור לכתר - אין לדעת לאן תנשב הרוח המלכותית ואולי בעוד כמה שנים תמצא את עצמה התקשורת הבריטית מתמודדת עם מלך ג'ינג'י חדש – שכנראה ישמח להגדיר מחדש את צוות הכתבים המלכותי שהרע לו במשך כל השנים.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
עדיין החמישי בתור לכתר. הנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)