3 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
בחזרה לחיק המשפחה? הנסיך אנדרו
(צילום: Gettyimage)
אחרי שראה בו "איום ממשי על משפחת המלוכה", הנסיך וויליאם צולם כשהוא מסיע את את דודו, הנסיך אנדרו, לטירת בלמורל. אנדרו ישב במושב הקדמי, לצידו של נסיך וויילס, ואילו קייט מידלטון התמקמה במושב האחורי.
יש לציין כי מאז פורסמו ההאשמות הקשות נגד הדוכס מיורק - שהחריפה מכולן הייתה מצד וירג'יניה רוברטס, שהאשימה אותו שהכריח אותה לקיים עמו יחסי מין כשהייתה בת 17 - בני המלוכה מידרו את אנדרו ואף מנעו ממנו להצדיע בטקס הלוויה של אימו, המלכה אליזבת המנוחה.
שנה לפני מותה, הנסיך וויליאם נפגש עם אליזבת לטובת קבלת ההחלטה להדיח את הנסיך אנדרו מתפקידו הציבורי באופן סופי. במקביל אליו, אחיו של אנדרו - המלך צ'רלס והנסיכים אן ואדוארד שללו בכל תוקף את האפשרות להניח לאנדרו לחזור למלא את תפקידו הציבורי. "אין שום סיכוי בעולם שהוא יחזור, המשפחה לא תיתן לזה לקרות", מסר מקור מיודע לעיתון "הסאנדיי טיימס".
בחזרה להווה: נראה שלמרות דרישותיו של וויליאם למדר את דודו, בני המלוכה קיבלו החלטה לצרף אותו לחופשה המשפחתית השנתית בטירת בלמורל שבסקוטלנד, לשם הייתה מקפידה אליזבת לנסוע מדי שנה. אם נשפוט לפי הפרצופים הקשוחים של וויליאם ואנדרו, נראה שאיש מהם לא היה מרוצה מהנוכחות של השני - אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנדרו סוף-סוף קיבל (ולא בהכרח בצדק) הזדמנות לחזור להיות חלק מהמשפחה.
בימים האחרונים הכותרות ב"דיילי מייל" מוקדשות ברובן לנסיך המנוכר, רק שבשונה מבעבר - כשבכל אייטם הנוגע בו צויינו במובהק פרשת האונס, הבושות שהוא גרם למשפחת המלוכה וחוסר הרצון של העם הבריטי להשאירו במלוכה - הפעם באתר מזכירים למעריצי המלוכה כי מאז ומתמיד אנדרו היה הילד המועדף על אליזבת, ונראה שיש ניסיון די ברור להשכיח את עברו העברייני של הנסיך.
"הוכחה לכך שהנסיך אנדרו היה הפייבוריט של המלכה", כתבו ה"דיילי מייל" בענק, ומיד צירפו את ההוכחה: "לאחר סיור מלכותי בן שבעה חודשים בחבר העמים, צ'רלס נאלץ לחכות כדי לברך את אליזבת, אבל עם אחיו היא אימצה את ההנאה באימהות".
הכתבה כולה הוקדשה להבדלים בין המסירות בטיפול של אליזבת באנדרו לעומת "ההזנחה" בכל הנוגע לגידול של צ'רלס. "בשעה 07:00 מדי יום הוסטו הווילונות בחדרו של צ'רלס ובשעה 09:00 בנה הבכור של אליזבת היה נלקח לפגישה עם אימו שנמשכה בדיוק חצי שעה", כך נכתב באתר על ידי המומחה לענייני מלוכה נייגל קאות'ורן. "הפגישה הבאה נערכה רק בלילה, אחרי שרחצו אותו והוא היה מוכן לשינה - וגם זה לא קרה מדי יום. היו ימים שלמים בהם אליזבת לא הייתה רואה את צ'רלס".
עם אנדרו המצב היה מאוד שונה: "אליזבת אימצה את ההנאה שבאימהות, היא צחקה ושיחקה עם אנדרו. היא אפילו ביטלה אירועים מלכותיים ולקחה חופשה של שנה מנסיעות למדינות אחרות כדי שתוכל לבלות עם בנה".
3 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
עיתונות אובייקטיבית? כנראה שלא
(צילום: "דיילי מייל")
הקרבה בין המלכה המנוחה לבנה הנסיך אנדרו הייתה מוכרת לאורך כל השנים. למעשה, נראה כי אליזבת מעולם לא ניסתה להסתיר זאת. הוכחה נוספת ומשמעותית לכך קיבלנו בפברואר 2022, לאחר שאנדרו הגיע להסדר עם וירג'יניה רוברטס - הסדר שעמד על סכום של 12 מיליון ליש"ט כשאת מרבית הסכום שילמה המלכה אליזבת.
בחודש הבא יציינו בממלכה שנה למותה של אליזבת. טרם הובהר מי מבני המשפחה יוזמן להשתתף בטקס, אך נכון לכתיבת שורות אלה הודגש כי מייגן מרקל לא תוזמן ולא תיקח חלק, בשונה מבעלה, הנסיך הארי, שיוזמן אך לא ישתתף. בנוגע לאנדרו - סימני השאלה עדיין מרחפים באוויר.
3 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
הפייבוריט שלה. אנדרו ואימו המנוחה המלכה אליזבת
(צילום: Gettyimage)