בשבועות האחרונים, הרשת והתקשורת געשו סביב היעלמותה המסתורית של קייט מידלטון, מה שהביא לשטף של ספקולציות, עקיצות והתבדחויות על חשבון הנסיכה ובעלה, הנסיך וויליאם, בניסיון של הציבור להבין לאן נעלמה ומה מצבה.
אמש (ו'), נפתרה התעלומה: מידלטון הודיעה בסרטון אינסטגרם שאובחנה עם סרטן ועוברת טיפולי כימותרפיה מניעתיים. מיד עם הצהרתה - התקשורת שינתה את פניה, והעקיצות וההומור סביב היעלמותה של הנסיכה הוחלפו בדאגה וניסיונות להביע תמיכה והבנה.
בין הראשונות שמיהרו להתנצל הייתה השחקנית בלייק לייבלי, שפרסמה לאחרונה תמונה שצחקה על תאונות הפוטושופ שהתגלו בתמונה ששיתפה מידלטון ביום האם האחרון.
"אני בטוחה שלאף אחד לא איכפת עכשיו, אבל אני מרגישה שאני חייבת להודות בזה. פרסמתי פוסט מטופש סביב תאונות הפוטושופ, אבל הפוסט הזה התגלה כעת כמחריד. אני מצטערת", כתבה לייבלי.
3 צפייה בגלריה
בלייק לייבלי
בלייק לייבלי
ההתנצלות של בלייק לייבלי
(מתוך אינסטגרם)
התנצלותה של לייבלי אכן מחממת את הלב, אבל צריך להבהיר שהציבור הוא לא האשם בקרקס סביב מידלטון אלא הארמון - שבכך שהסתיר את המידע על מצבה, גרם להתחזקות הספקולציות והשמועות.
"העניין עם תאוריות קונספירציה, הוא שהן יכולות להיות מהנות כשהן תיאוריות - אבל אכזריות אם הן מתגלות כנכונות", אמרה הסופרת מרדית בלייק. "לצד השמועות המטורפות על כך שהנסיכה מתה או נמצאת בתרדמת, היו רבים שחשדו שההחלמה הארוכה של קייט מהניתוח שעברה, מעידה על משהו רציני יותר כמו טיפולי סרטן - מה שהתגלה כנכון", הוסיפה.
מידלטון החלה טיפולי כימותרפיה בסוף חודש פברואר האחרון, אך סוג הסרטן שלה לא נחשף בשלב זה.
בלייק הסבירה שניתן להבין את רצון הארמון להסתיר את דבר מחלתה - אך בכך הוא רק השיג את התוצאה ההפוכה ממה שקיווה לעשות: "בזמן שהמלך צ'רלס עובר גם הוא טיפולים לאחר שאובחן עם סרטן, אפשר להבין מדוע ארמון קנזינגטון לא רצה לפרסם את מחלתה של קייט מוקדם יותר. שני אבחוני סרטן הם יותר מדי עבור כל משפחה. אבל למרות זאת, זה התגלה כצעד שגוי. כולם, כולל בני המלוכה, זכאים לפרטיות אבל קייט היא המלכה העתידית של אנגליה וברגע שהתקשורת החלה לדבר על כל מיני ספקולציות, זה הפך לטעות ענקית. לא מצידה של קייט אלא מצידם של אלה השולטים במנגנון התקשורת המלכותית - והם אלה שאשמים בכל הדרמה שנוצרה סביב 'איפה קייט?'".
הסופרת מסכמת: "לאחר שבמשך שנים הנסיכה אחזה בתדמית של אישה חייכנית שתמיד נראית במיטבה, לציבור לא הייתה ברירה אחרת אלא להטיל ספק בהעדרותה הממושכת ובהסברים המאוד מעורפלים סביב זה".
בלייק לא טועה. אין ספק שהארמון באמת ובתמים ניסה להגן על הנסיכה מוויילס, אך השתיקה הרועמת מצידו הפכה אותה למושא ללעג. ולמרות שיהיה קל מאוד להאשים את האינטרנט ואת התקשורת שנתנו במה לספקולציות ולרכילות הרעה - הארמון היה צריך לדעת טוב יותר.
3 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
הארמון עשה טעות גדולה. קייט מידלטון
(צילום: Mark Cuthbert/Getty Images)
יחד עם זאת, יש איש תקשורת אחד שבכל זאת ספג זעם מהגולשים: העיתונאי הבריטי פירס מורגן, ששיתף בעצמו תיאוריות קונספירציה ודיבר בתוכניתו על היעלמותה של קייט ומחשבותיו בנושא, שייתכן וחצו את גבול הטעם הטוב. "אתה צריך להתבייש בעצמך על כך שהטרדת את הנסיכה כדי שתצא בהצהרה", צייץ עוקב אחד, ואחר הוסיף: "עזוב אותה במנוחה. כימותרפיה היא עבודה קשה".
גולש נוסף כתב: "האם אתה שמח עכשיו, אחרי שהיית משוכנע שיש לך את הזכות לדעת הכל על מצבה הבריאותי וההיסטוריה הרפואית של קייט? לא הייתה לך את הזכות לחקור!".
תגובות והפניית אצבעות מאשימות נוספות - מן הסתם עוד יגיעו.
3 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
לציבור לא הייתה ברירה אחרת אלא להטיל ספק בהעדרותה
(צילום: Gettyimage)