"הוד מעלתה הנסיכה מוויילס הגיעה אתמול למרפאת לונדון לטובת ניתוח בטן מתוכנן. הניתוח עבר בהצלחה ובהתבסס על העצה הרפואית, לא סביר שהיא תחזור לתפקידים ציבוריים עד לאחר חג הפסחא", כך מסר ארמון קנזינגטון ב-17 בינואר.
הניתוח של קייט מידלטון הגיע בהפתעה מוחלטת עבור הציבור הבריטי. כמה שבועות קודם לכן, ב-25 בדצמבר, הייתה זו הפעם האחרונה שהנסיכה נראתה בציבור כשהצטרפה לשאר בני המלוכה לצעידה המלכותית המסורתית של חג המולד.
10 צפייה בגלריה
משפחת המלוכה חג המולד 2023
משפחת המלוכה חג המולד 2023
הפעם האחרונה שנראתה בציבור. קייט מידלטון ובתה שרלוט בצעידת חג המולד
(צילום: Samir Hussein/WireImage)
"הנסיכה מוויילס מבינה את העניין שהצהרה זו תיצור, אך היא מקווה שהציבור יבין את רצונה לשמור על השגרה עבור ילדיה וכמו כן שהמידע הרפואי שלה יישאר פרטי. ארמון קנזינגטון יספק עדכונים על התקדמות ההחלמה של הוד מעלתה רק כשיהיה מידע חדש ומשמעותי לחלוק. הנסיכה מוויילס מבקשת להתנצל בפני כל הנוגעים בדבר על כך שהיא נאלצת לדחות את האירועים הקרובים שלה, היא מצפה לחזור כמה שיותר מהר", נאמר בהמשך ההצהרה המלכותית.
הציבור הבריטי אכן סקרן, אך כנראה הבשורה המרעישה שהגיעה דקות ספורות לאחר זו של קייט, על הליך רפואי שהמלך צ'רלס יצטרך לעבור בעקבות ערמונית מוגדלת, הוריד את הפוקוס מהנסיכה.
כששמה שוב עלה לכותרות, לאחר שעיתונאית ספרדיה טענה כי המצב של מידלטון חמור ממה שהארמון מדווח והוסיפה שעל פי מקורותיה קייט מידלטון הורדמה, "לאחר שהרופאים המטפלים בה נאלצו לקבל החלטות דרסטיות בעקבות סיבוכים שהתרחשו", המלך צ'רלס שוב "הציל" את המצב ובישר לאומה כי הוא אובחן עם סרטן - ובכך שוב הסיט את תשומת הלב אליו.
10 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
הסיט את הפוקוס מקייט. המלך צ'רלס
(צילום: Karwai Tang/WireImage)
מאז אובחן בסרטן, המלך צ'רלס נראה בציבור מספר פעמים. תחילה זה הספיק עבור הציבור הרחב ומלבד תהיות פה ושם בכל הנוגע למצבה הבריאותי של כלתו קייט, התקשורת - ביחד עם האזרחים, הניחו להחלמתה, אך בסופו של דבר הנפנופים המנומסים של צ'רלס לא סיפקו יותר את הבריטים, שהחלו להציף את האינטרנט בספקולציות לגבי מצבה של הנסיכה.
"נכנסתי עמוק לתאוריות הקונספירציה סביב היכן קייט מידלטון ואני צריכה שמישהו יוציא אותי משם מיד. מטורף כאן", צייצה בחורה בשם Madiha. "הלוואי שלא הייתי יודעת שהיא נעלמה - עד לרגע שיהיו דיווחים על כך שהיא סוף-סוף הופיעה בציבור", צייצה fortyacremule. "זה כמו להתמכר לסדרה ממש ממש טובה שעדיין נמצאת בשידור וכל פעם יוצא פרק אחד. אני רוצה את כל המידע עכשיו".
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
איפה את נשמה?
(צילום: Mark Cuthbert/Getty Images)
ב-27 בפברואר הנסיך וויליאם הודיע ברגע האחרון כי לא ייקח חלק בטקס האזכרה של קונסטנטינוס השני - מלך יוון, בעקבות סיבות אישיות. ביטולו של הנסיך גרמה לשמועות לעלות שלב, ומהארמון מיהרו להוציא הודעה על מנת לנסות להרגיע את המצב (ללא הצלחה, יש לציין) ומסרו כי מצבה של הנסיכה משתפר לאחר הניתוח המסתורי שעברה.
כמובן שהודעת הארמון לא שכנעה אף אחד וביטולו של וויליאם גרם לטוויטר להשתולל: "גם אני נשאבתי לתוך הספקולציות", צייץ עוקב מוטרד. "מה שזה לא יהיה, היא כנראה חולה מאוד. העובדה שוויליאם פספס אירוע חשוב מאוד כמו האזכרה של הסנדק שלו אומרת המון".
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
מתכננים אסטרטגיה? קייט והנסיך וויליאם
(צילום: Karwai Tang/Getty Images)
נראה שצוותי הארמון כינסו ישיבת חירום בנושא, אחרת אין הסבר אחר לכך שב-4 במרץ, שישה ימים לאחר ביטולו המטריד של הנסיך וויליאם, ולמרות שארמון קנזינגטון הבהיר כי הנסיכה לא תיראה בציבור עד אחרי חג הפסחא - מידלטון צולמה כשהיא יושבת ברכב לצד אמה קרול סמוך לטירת ווינדזור.
מאובזרת במשקפי שמש וכשהיא שומרת על הבעת פנים רצינית ומאופקת, מידלטון צולמה והתמונה שלה הופצה תוך דקות באתרי הרכילות והחדשות ברחבי העולם.
לטובת מי שלא עוקב באדיקות אחר מעללי משפחת המלוכה, נעדכן כי לארמון יש היסטוריה ארוכת שנים של תזמון מופתי בכל הנוגע להופעות בציבור של בני המלוכה - בדרך כלל בצל שמועות מטרידות אותן הם מנסים להכחיש.
לדוגמה, נחזור אחורה בזמן לדצמבר 2018, חודש לאחר שהפיצוץ האסטרונומי בין מידלטון לגיסתה מייגן מרקל "דלף" לתקשורת. בהחלטה נבוכה שהתקבלה על ידי הצוות המלכותי, השתיים צעדו אחת ליד השנייה בצעידה המסורתית של חג המולד והקפידו לחייך ולהתלוצץ לאורך כל האירוע.
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון מייגן מרקל
קייט מידלטון מייגן מרקל
השתכנעתם? כי אנחנו פחות. מייגן מרקל וקייט
(צילום: Samir Hussein/WireImage)
נחזור לתמונה של קייט ברכב: גם הפעם הציבור הבריטי לא השתכנע ומיד לאחר פרסום התמונה החלו לצוץ ספקולציות שמדובר בכפילה של קייט או גרוע מכך - ניסיון הטעייה של הארמון כשברכב יושבת למעשה פיפה מידלטון, אחותה הצעירה של הנסיכה.
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון פיפה מידלטון
קייט מידלטון פיפה מידלטון
האחות שהתחזתה לנסיכה? קייט ואחותה פיפה
(צילום: Gettyimage)
ב-7 במרץ דודה של קייט, גארי גולדסמית', שנכנס ובאותה מהירות יצא מבית ה"האח הגדול", החליט לנצל את הבאז סביב אחייניתו ובמקום לנסות להרגיע - הצליח להדאיג את הציבור הרבה יותר. "אני חושב שצריכים להניח לה עכשיו", הבהיר, והוסיף: "יש סיבה ברורה לכך שהמשפחה לא מדברת על המצב שלה".
כדי לנסות להרגיע ולמזער נזקים, הדובר הרשמי של הנסיך וויליאם מסר הצהרה למגזין People, ואמר: "הנסיך מתמקד בעבודתו ולא ברשתות החברתיות", ובכך ניסה להשתיק את השמועות הרבות.
הניסיון לא צלח מאחר ושעות ספורות לאחר מכן משרד ההגנה הבריטי הסיר מהאתר הרשמי כל אזכור ללו"ז העתידי של קייט. הסערה גברה, השמועות התעצמו ומארמון קנזינגטון מיהרו להבהיר: "לוחות הזמנים שסופקו לגבי שהייתה של הנסיכה בבית החולים היו ברורים מהרגע הראשון, כך גם לגבי עדכונים נוספים סביב מצבה. קייט ממשיכה להחלים ומצבה משתפר".
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
"יש סיבה ברורה לכך שהמשפחה לא מדברת על המצב שלה"
(צילום: Max Mumby/Getty Images)
ביום ראשון האחרון - ויש לציין בצעד נואש לחלוטין של הארמון, עמוד האינסטגרם הרשמי של וויליאם וקייט פרסם תמונה של הנסיכה מוויילס ביחד עם שלושת ילדיה, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי - לכבוד יום האם.
"תודה על איחוליכם ועל התמיכה המתמשכת במהלך החודשיים האחרונים. מאחלת לכולן יום האם שמח", כתבה מידלטון.
אם העולם חש הקלה לנוכח פרסום התמונה, היא לא נמשכה זמן רב. "מיהרתי הביתה כדי לפרסם את התמונה של קייט וילדיה כדי להראות לעולם שהיא בסדר גמור, שהיא מתאוששת, אבל אז... ראיתי שההבעה שלה הייתה ריקה, משהו לא הסתדר", סיפרה העיתונאית ליז ג'ונס.
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
התמונה שעוררה סערה
(צילום: הנסיך וויליאם/אינסטגרם)
ג'ונס לא הייתה היחידה שהבחינה שמשהו בתמונה לא כשורה. מעריצי המלוכה העלו השערות כי התמונה היא בכלל עבודה מרשימה של בינה מלאכותית והצביעו על כמה תאונות פוטושופ בולטות.
תחילה, הפוקוס הופנה דווקא לקמיצה של הנסיכה, שלא ענדה את טבעת האירוסים שלה - מה שכמעט לא קרה מאז אירוסיה לוויליאם בשנת 2010, אך בהמשך התגלו עריכות חמורות יותר - כמו למשל היד של הנסיכה שרלוט שמנותקת מהשרוול, הרוכסן הקטוע של קייט והחצאית המטושטשת של שרלוט.
לאחר גילויי הפוטושופ המטרידים - סוכנויות מעבר לים החליטו להסיר את התמונה של הנסיכה. "סוכנות הידיעות 'רויטרס' לא יכולה לקבוע כרגע כיצד, מדוע או על ידי מי בוצע השינוי", נמסר מטעם הסוכנות, ונאמר כי ישנו איסור ברור על פרסום תמונות שעברו עריכה יתרה. "אנחנו משתמשים רק בחלק זעיר מאוד מהיכולות שלנו כדי לעצב תמונות וזה מתבטא בעיקר בחיתוך ואיזון הטון של הצבע", הסבירו.
כשסערת התמונה כבר הייתה בעיצומה, ארמון קנזינגטון החליט להתייחס לפרשה, ומטעמה של קייט נמסר: "כמו צלמים חובבים רבים, אנחנו מתנסים מדי פעם בעריכה. רצינו להביע את התנצלותנו על הבילבול שהתצלום המשפחתי ששיתפנו אתמול גרם. אני מקווה שלכל החוגגים היה יום האם שמח מאוד".
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
החליטה להתנסות בעריכה
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
"משהו ממש לא בסדר עם קייט מידלטון. העובדה שהיא לא יכולה להצטלם לתמונה אחת, מוכיחה שהמצב הרבה יותר חמור ממה שחשבנו", כך נכתב ב"ניו יורק פוסט" אתמול.
מארק בורקובסקי, מומחה ליחסי ציבור ומשברים בלונדון, התראיין למגזין People והסביר כי הארמון עשה את ההפך הגמור מלהרגיע את הציבור החושש. "למעשה, הוא החמיר את המצב. כל מה שהציבור מתעסק בו כעת הוא אם זו תמונה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית או שמדובר בפוטושופ של תמונה ישנה. אם מהארמון תכננו להראות שהכול בסדר בצורה כזו, עם תמונה שנחשבת כעת למזויפת - זה מזעזע ומדובר בקבלת החלטות גרועה במיוחד".
"אי אפשר יותר לסמוך על הארמון", הכריזה העיתונאית הבריטית ג'ונס. "הם חושבים שכולנו טיפשים, ועכשיו אני בעצם תוהה: האם קייט היא זו שכתבה את ההודעה או שהיא חולה מדי בשביל זה? בהתחשב במה שאפשר לעשות עם בינה מלאכותית ותחבולות דיגיטליות בימינו, האם למשפחת המלוכה לא חשוב להיות אותנטיים ושקופים? לפחות בכל הנוגע לעיסוק מול התקשורת והעיתונות, ובטח בהתחשב בעובדה שכולנו משלמים עבור הארמון שלהם וגם עבור הפרטיות. זו טעות קטסטרופלית, קייט אכזבה".
על ההתנצלות של קייט ועל כך שהודתה כי החליטה להתנסות בפלאי העריכה, הגיבה ג'ונס בזעם: "קייט היא לא צלמת חובבנית, היא צלמת מקצועית. היא פרפקציוניסטית ולעולם לא תטעה בדבר". נמשיך לעקוב!
10 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
פוטושופ או בינה מלאכותית?
(צילום: Rasid Necati Aslim/Getty Images)