במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

חנן בן ארי

13 צפייה בגלריה
שופע כנות וכישרון. חנן בן ארי
שופע כנות וכישרון. חנן בן ארי
שופע כנות וכישרון. חנן בן ארי
(צילום: ענת מוסברג)
מה יפה בו: חנן בן ארי הוא ללא ספק אחד הזמרים המוכשרים בארצנו, שמצליח להקרין בשיריו הרבה אמת וכנות שנוגעים בקהל שלו - שמורכב מכל פלחי האוכלוסייה. מאז פרץ לחיינו ב-2014, הוא הפך לאמן עם קילומטראז' של עשייה מטורף, והשנה הוא קיבל חותמת סופית, כשהפך לאמן השנה של גלגלצ והוציא את הלהיט "אם תרצי".
מה נכון בו: בן ארי הוא אמן שמעז, לא שומר בבטן את מה שיש לו להגיד, אבל זה תמיד בנועם וברגישות. גם בתקופת הקורונה שהשביתה כמעט כליל את עולם התרבות, הוא הצליח לשמור על עשייה והמשיך ליצור ולהופיע, וכל זה כשהוא רק בן 32, נשוי להדסה ומתפעל בית עם שישה ילדים. בלי עין הרע!
ובכל זאת: אנחנו עדיין מפנטזים שנזכה לראות אותך שר בעתיד על במה אחת עם זמרת.
התמונה האופטימית של חנן בן ארי: "בחרתי בתמונה של פינת הפסנתר בבית. זו התמונה שאני מחובר אליה בשנה האחרונה. שנת האונליין והזומים מהסלון, והדיבור הישיר עם הקהל היפה שלי. היה כיף לגלות מחדש את הפינה הזו, וליצור בה את השירים שתשמעו בשנה הבאה".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

טיילור מלכוב

13 צפייה בגלריה
השמיים הם הגבול עבורה. טיילור מלכוב
השמיים הם הגבול עבורה. טיילור מלכוב
השמיים הם הגבול עבורה. טיילור מלכוב
(צילום: דנה קופל)
מה יפה בה: תסלחו לנו אבל נתייחס ליופי שלה במובן הכי מילולי שיש - טיילור מלכוב היא פשוט יפהפייה. עיניים מחייכות, גומות חן מעלפות וגזרה של דוגמנית שהיא יודעת לנצל לטובתה ולמנף כדי להגיע למעמד של A ליסטית בביצה.
מה נכון בה: הכוכבת הצעירה מתראיינת כמו שועלה ותיקה ועונה על כל השאלות הכי קשות עם חיוך כובש שגורם לך לשכוח שהיא בסך הכל בת 18. "סערת הנידה", האקס המיתולוגי ואפילו פער הגילאים בינה ובין לירן דנינו – אין נושא שמלכוב מסרבת להתייחס אליו ותמיד בשלווה ורוגע פנימיים ללא גינוני דיווה. השנה מלכוב שברה לבבות של לא מעט בני נוער כשנפרדה מבן זיני ונכנסה למערכת יחסים עם הזמר, קטפה לא מעט קמפיינים ואפילו השתתפה בריאליטי האהוב "גולסטאריות" - ושמענו שהיא הוכיחה יכולות מרשימות ככדורגלנית. כל זה לפני שהיא התגייסה ואיך אומרים, השמיים הם הגבול.
התמונה האופטימית של טיילור מלכוב:
"אומנם בילינו המון בבית בשנה האחרונה ואנחנו רק מחכים לרגע שאפשר לצאת, והאופטימיות מתחילה ממש עכשיו בחזרה לשגרה לאט לאט. אבל אחרי שנה לא פשוטה שכזאת, ואחרי חיפושים לבית המושלם עבורי ועבור הבן זוג למצוא את המקום השקט שלנו, המקום הבטוח והמושלם עבורנו. מתרגשת מההתחלה החדשה הזאת עבורי, ומכל ההתחלות שיבואו עלינו לטובה לקראת החזרה לשגרה ❤️"
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

יהונתן מרגי

13 צפייה בגלריה
ביצת זהב. יהונתן מרגי
ביצת זהב. יהונתן מרגי
ביצת זהב. יהונתן מרגי
(צילום: מיקי סנדרוסי)
מה יפה בו: כשאורי גרוס, שחתום על סדרות להיט כמו "השיר שלנו" ו"דני הוליווד", כותב תפקיד ראשי במיוחד עבורך - אתה יכול להיות בטוח ש"הצלחת". זה היה עניין של זמן עד שיהונתן מרגי יככב בסדרת טלוויזיה, והשנה זה קרה עם PPS. קהל היעד הגיב בהתאם לציפיות וביצת הזהב ששמה מרגי רק הקפיצה את המניות שלה.
מה נכון בו? מרגי הוא כוכב הפופ הכי גדול בישראל ויש לכך סיבה טובה. הניהול הצמוד שמכוון ביד רמה את הקריירה של הסטאר (שעדיין משרת כחייל בצה"ל), הפך את מרגי לכוכב שגם ילדות וגם האימהות שלהן מתאהבות בו באותה מידה. וגם: הקמפיין הלוהט לקסטרו, השיער הוורוד לבזוקה, והעובדה שהוא מתחזק זוגיות פוטוגנית עם כוכבת הפופ הכי גדולה בישראל, נועה קירל, כמובן לא מזיקים.
ובכל זאת: נשמח לדאבל דייט איתך ועם נועה.
התמונה האופטימית של יהונתן מרגי: "השנה הזאת הייתה אחת השנים המשמעותיות בחיי. פתאום, משגרה עמוסה ומהופעות מסביב לשעון בכל הארץ, מצאתי את עצמי בתוך הבית פנימה. ושם, בפנים בפנים, הזכרתי לעצמי כמה שאני אוהב מוזיקה, וכמה שאני אסיר תודה שיש לי את הזכות ליצור אותה ולתת לכם להקשיב. השנה הזאת לימדה אותי עוד פרק בצניעות שלי מול היקום ולימדה אותי לאהוב יותר את היקרים לי".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

יסמין מועלם

13 צפייה בגלריה
אותנטית וכובשת. יסמין מועלם
אותנטית וכובשת. יסמין מועלם
אותנטית וכובשת. יסמין מועלם
מה יפה בה: התלתלים, הקוליות והכישרון. יסמין מועלם היא מוזיקאית אמיתית שכותבת ומלחינה בעצמה את השירים שלה ולא רק מבצעת אותם. אמנם שנת הקורונה מנעה ממנה לקיים את מופע השקת אלבום הבכורה שלה כמו שצריך, אבל היא לגמרי הצליחה לפרוץ בענק ולחדור לכל הפלייליסטים הנכונים, ואת כל זה היא עושה בנונשלנטיות ובקטע לא מתאמץ והכי אמיתי שיש – פשטות וצניעות שאי אפשר לזייף.
מה נכון בה: כמו שאומרות מילות הלהיט שלה "מסיבה" – למה שאנחנו נגיד לה איך עושים את זה נכון? בתעשיית המוזיקה הישראלית שנשלטת ברובה על ידי גברים, מועלם הצעירה הצליחה לסלול את דרכה ולזכות להכרה כבר עם האלבום הראשון שלה. היא לא בחרה בדרך "הקלה" עם שירי פופ מתוקים ויח"צ חזק, אלא נתנה למוזיקה האותנטית שלה לכבוש את הקהל הישראלי, שלגמרי קיבל בזרועות פתוחות את מה שיש לה להציע. הסגנון של מועלם ייחודי ולא נשמע כמו שום דבר אחר שאתם מכירים, כשאין דרך טובה יותר להגדיר אותו מאשר "יסמין מועלם". ולא רק הקהל מפרגן, גם הקולגות הוותיקים בתעשייה שולחים לעברה שלל סופרלטיבים ומחמאות ומסמנים אותה כדבר הבא במוזיקה הישראלי. כמובן שגם המועמדויות למגוון פרסי מוזיקה לא איחרו לבוא, ואנחנו מהמרים ששנה הבאה היא גם תצא עם הפרס.
ובכל זאת: אל תשכחי אותנו כשתהיי בינלאומית.
התמונה האופטימית של יסמין מועלם: "בשנה הזאת, דווקא למרות כל הקושי והגועל, למדתי שיש ניסים בעולם. וים סוף אשכרה יכול להיקרע לשתיים. מאנונימיות מוחלטת הוצאתי את האלבום שלי שהפך לפסקול של המון אנשים בתקופה, וזה טירוף שאי אפשר לעכל או להפסיק להגיד עליו תודה. פגשתי את אהבת חיי שעל כזה לא העזתי אפילו לחלום, והנה הוא פה. ובקיצור, מדהים איך תמיד הכל בא ביחד. הרע עם הטוב, הפחד עם האהבה. האסונות עם הניסים. שנזכה לשהות בניגודיות הזו בלי להתחרפן ושנהיה בריאים אמן".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

יעל אלקנה

13 צפייה בגלריה
מזכירה לנו את ג'וליה רוברטס בצעירותה. יעל אלקנה
מזכירה לנו את ג'וליה רוברטס בצעירותה. יעל אלקנה
מזכירה לנו את ג'וליה רוברטס בצעירותה. יעל אלקנה
(צילום: בן דיאמנט )
מה יפה בה: פעם בכמה שנים פורצת לחיינו שחקנית שמצליחה לגרום לכולם להתאהב בה מהרגע הראשון בו היא מופיעה על המסך. השנה היה זה תורה של השחקנית יעל אלקנה למלא את המשבצת הנחשקת. מדובר ביפהפייה אמיתית עם חיוך מיליון דולר וחן שמזכיר את ג'וליה רוברטס בתחילת דרכה, אי שם ב"מיסטיק פיצה". אבל אלקנה היא יותר מעוד פרצוף יפה על המסך שלכם, היא הדבר הכי מרענן שהיה לנו בטלוויזיה מזה זמן מה, בלי שתצטרך למכור סיפור חיים קורע לב.
מה נכון בה: היא פתחה את 2020 כשיככבה בדרמה היומית "הקיבוצניקים" ב-HOT וגרמה לנו להתאהב בה עוד יותר כשכיכבה בסדרה "הטבח" של YES לצידם של גורי אלפי, גל תורן ורותם סלע. היא גם הספיקה להצטלם לעונה השלישית של "להיות איתה" וסימנה וי על קמפיין נחשק כשהצטרפה כפרזנטורית למותג האופנה "גולף" לצד מיכל אנסקי וצחי הלוי.
ובכל זאת: ללכת עם שום בכיסים לא יכול להזיק, שתדעי.

יעל שלביה

13 צפייה בגלריה
הכי יפה בעולם. יעל שלביה
הכי יפה בעולם. יעל שלביה
הכי יפה בעולם. יעל שלביה
(צילום: דודי חסון)
מה יפה בה: יש הרבה מאוד יפים ויפות ברשימה הזו, אבל רק אישה אחת דורגה על ידי מגזין בינלאומי בתור הכי יפה בעולם. יעל שלביה זכתה השנה להכרה בינלאומית כשה- TC Candler קבעו כי היא עקפה 99 נשים מדהימות מכל רחבי תבל בתואר שבוודאי יפתח לה עוד שלל דלתות לקריירה מצליחה מעבר לים .
מה נכון בה: בשנת 2020 הדוגמנית יעל שלביה, שכבר עשתה לעצמה שם בארץ ובעולם (נגיד בקמפיין של קיילי ג'נר ), התגייסה לשירות מלא בצה"ל - וגם זה לא עצר אותה מלהמשיך ולפרוח ואפילו לסמן וי על תפקיד בכורה בטלוויזיה, כשגילמה את רות לצד עומר חזן ונאיה בינשקטו בסדרה "פלמ"ח".
מעבר לנוכחות שלה על המסך הקטן, שלביה תקתקה קמפיינים בקצב שאנחנו מתקתקים חטיפים על הספה, כשהיא מדגמנת לחברת האופנה "רנואר", ל"אדידס", ל-guess ודופקת פוזות על שלל שערי מגזינים נחשבים. בנוסף לזה, שלביה הצהירה השנה בכתבה לאתר שלנו כי היא מגדירה את עצמה כפמיניסטית וחושבת שנשים שוות ערך לגברים – עמדה טריוויאלית אך כזו שצריכה להיאמר פעם אחר פעם בכל פלטפורמה אפשרית.
ובכל זאת: אולי איזה חצ'קון או משהו? זה ממש לא פייר.

לירון ויצמן

13 צפייה בגלריה
אמא עובדת. וקשה! לירון ויצמן
אמא עובדת. וקשה! לירון ויצמן
אמא עובדת. וקשה! לירון ויצמן
(צילום: ענת מוסברג)
מה יפה בה? אם יש משהו שמאפיין את לירון ויצמן, זה שהיא לא מפחדת מעבודה קשה. היא פילסה את דרכה למעלה בצורה מעוררת השראה, לא ויתרה, והיום מככבת בפריים טיים לפחות שלוש פעמים (או ארבע, או חמש, תלוי מה יש לערוץ המתחרה להציע) בשבוע על המסך, כשהיא מנחה לצידו של גיא זוארץ את "האח הגדול" וחומקת בקלילות מרשימה מהפרסומות המקפצות. ויצמן, עמוסה בביטחון עצמי, חיוך מהלב וגזרה שגורמת לנו לרצות להיות כמוה כשנהיה גדולים, היא ללא ספק הבונוס של כולנו. וזה בלי לחפור על הלוקים המטריפים שהיא מפגיזה איתם, כן?
מה נכון בה? החריצות, המוטיבציה, העבודה הקשה והיכולת להחזיק שידור חי בימי קורונה נטולי קהל. ויצמן היא אחת המגישות החדות והענייניות שראינו על המסך ואחת הנשים היחידות בתעשייה שהגישה שתי תוכניות פריים טיים בתקופת הקורונה. היא תמיד שומרת על קור רוח, שואלת את השאלות הנכונות, מצליחה לחמוק מרגעי מבוכה באדיבות הדיירים וכל זה עם חיוך, קצת ציניות והרבה מאוד חן.
ובכל זאת: המאפרת יכולה להרגע קצת עם תוחם השפתיים.
התמונה האופטימית של לירון ויצמן: "אני מסתכנת בלצאת קלישאה מהלכת, אבל אין ברירה. בתוך כל הכאוס הזה של 2020 והמגיפה העולמית, חיבוק אחד (ורצוי ממש ארוך) מאחת הבנות שלי או מבעלי המטריף, זה כל מה שצריך כדי שאני ארגיש גם יפה וגם נכונה".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)