"הארכיון" פרק 4 עם רנא רסלאן
(צילום: ירון שרון | בימוי: אסף קוזין | עריכה: קורל קוט)
"אתה יודע שאין לי אפילו תמונה אחת בבית ממלכות היופי? אפילו לא קלטת וידאו, כלום כלום", אומרת רנא רסלאן, מי שזכתה בתואר "מלכת היופי של ישראל" לשנת 1999 והייתה ידועה בתור "מלכת היופי הערבייה הראשונה בישראל".
לא רצית זיכרון? "שמתי את זה אצל חברה, היא שמה את זה במרפסת, ירד גשם והלך קאפוט. אין מה לעשות".
4 צפייה בגלריה
רנא רסלאן
רנא רסלאן
רנא רסלאן בתחרות מיס יוניברס עם השמלה המפורסמת
(צילום: AFP)
בשנת 2003 נישאה רסלאן לאיש עסקים מאיחוד האמירויות ובני הזוג עברו להתגורר בדובאי. לאורך השנים היא הקפידה לבקר בארץ, אך מעולם לא חזרה באמת, גם לא כשהשניים התגרשו ב-2021. כיום, קל לה יותר לדבר על התקופה ההיא. "הייתי פעם ילדה טובה", היא אומרת כשהיא מסתכלת על תמונות עבר שלה.
אז מה התקלקל? "החיים".
כאמור, רסלאן הייתה מלכת היופי הערבייה הראשונה בישראל וכיום היא מבהירה שהבחירה בה לא נעשתה ממניעים תמימים לגמרי. "אם היו נותנים לי היום את הכתר, את התואר, הכל היה אחרת".
למשל? "לא הייתי נאיבית, הייתי עומדת על שלי. אף פעם לא חשבתי שאני יפה או שהכל בבית היה סביב יופי".
אי אפשר ללכת לתחרות כזו בלי לחשוב שאת יפה ושתזכי. "לא לא, רציתי לעזור לאמא שלי. בזמנו היו לנו בעיות - אמא שלי התגרשה, אח שלי נקלע לסיטואציה שהיה בכלא, לא היה גבר בבית והייתי צריכה לעזור לאמא שלי".
4 צפייה בגלריה
רנא רסלאן
רנא רסלאן
לא חשבה שהיא יפה. רסלאן
(צילום: צביקה טישלר)
עוד היא מוסיפה שהזכייה בתואר ערערה אותה מאוד. "זה היה לי מאוד קשה והלכתי לטיפול פסיכולוגי על זה. נתנו לי תחושה שאני לא יפה. אמרו 'עשינו היסטוריה – בחרנו מלכת יופי ערבייה', איזה היסטוריה? זה היסטוריה למי שגזען. למי שנורמלי, זה בן אדם. אנחנו עם אחד, באותו מקום, אנחנו בני אדם לפני הכל, אני מאמינה בזה".
כולם זוכרים את השמלה המפורסמת של מגן הדוד שעיצבה גלית לוי. "הלכתי למיס יוניברס בתור מיס ישראל, אז יודעים שאני מישראל. זה לא על המגן דוד או לא, העיצוב לא היה יפה, זה שרצו לעשות על זה אייטם... אם יהודייה הייתה נבחרת, היו שמים לה את זה? אני שואלת אותך שאלה. באו על הערבייה המסכנה שבקושי יודעת לדבר שתי מילים והדביקו לה. אין לי בעיה, אני נולדתי בארץ הזו, אני אוהבת את הארץ הזו ותגיד לי מחר יש פרסומת לאיראן במיליון דולר אני אעשה את זה, פלסטין - אני אעשה את זה. אני לא משתייכת למדינות או פוליטיקאים. פוליטיקאים זה המקצוע הכי מגעיל בעולם, זה יותר גרוע ממכירת נשק".
4 צפייה בגלריה
רנא רסלאן
רנא רסלאן
רנא רסלאן על שער מגזין "לאישה"
(צילום: יקי הלפרין)
כשמסתכלים על התמונות והכתבות של רסלאן, יש הרבה מאוד מידע מ-1999 ועד 2001, ואז זהו. היא נעלמה. עזבה את ישראל ולקחה פסק זמן ארוך מאוד מהתקשורת. כיום היא מסבירה למה: "לא הרגשתי שייכת. לא נתנו לי להרגיש חלק. אמרו 'היסטוריה, מלכת יופי מוסלמית', שייכו אותי פוליטית, נתניהו עשה סיבוב על רנא רסלאן ברולט. מברוק, על מה? אני אזרחית הארץ".
דבר נוסף שקרה בשנת 2000 שהוביל לעזיבתה את הארץ, היה כשהתבטאה בנוגע לסרט "גנין ג'נין". "הייתה אינתיפאדה מתחת לבית בוואדי ניסנס. עליתי לטיסה מרומא למילאנו, הראו לי 'ג'נין ג'נין', אמרתי 'אני מאמינה בדו קיום', 'אני אוהבת את ישראל' וגם אמרתי 'עם שסבל, אל תתנו לאחרים לסבול'. אני אומרת את זה לכולם, לערבים, ליהודים - וקמה עליי המדינה".
איך זה מרגיש לראות את הכל שוב, לאן זה מחזיר אותך? "אני אגיד לך את האמת, לתקופה הכי יפה שקרתה לי. אני נגד עצמי, אבל זו תקופה שפתחה לי את הדלת להיות בחו"ל. אם לא מלכות היופי, אני לא יודעת באיזה כפר הייתי".
4 צפייה בגלריה
רנא רסלאן
רנא רסלאן
הזכייה ערערה אותה. רסלאן
(צילום: צביקה טישלר)
לכתבות קודמות של "הארכיון":