19 צפייה בגלריה
אשת עסקים ממולחת. קים קרדשיאן
אשת עסקים ממולחת. קים קרדשיאן
אשת עסקים ממולחת. קים קרדשיאן
(צילום: Gettyimages)
במסגרת חגיגות שבוע יום ההולדת של קים קרדשיאן, זה רק הגיוני שנתמקד בדרך שעברה מכוכבת ריאליטי סוג ג' שהתפרסמה בזכות סרטון סקס ועד לאשת העסקים שמנהלת אימפריה של מיליארד דולר שהיא. ומכיוון שאנחנו עדיין מעריצים כל פיסת קרקע, או יותר נכון כל פלטפורמה אינטרנטית שהיא נוגעת בה, החלטנו לערוך סקירה מקיפה של ההצלחות העסקיות הגדולות ביותר של הגברת הראשונה לטראש - לצד כמה מהכישלונות המביכים ביותר. סליחה קימי, אבל אין נשיקה בלי סטירה.

תוכנית ריאליטי

19 צפייה בגלריה
"משפחת קרדשיאן"
"משפחת קרדשיאן"
"משפחת קרדשיאן"
(צילום: Gettyimages)
על תחילת הקריירה הטראשית של קרדשיאן אין טעם להמשיך ולהתעכב, אחרי שנים בהן הייתה הצל של פריס הילטון, קים השכילה להבין וליישם את מה שכל פרסומאי טוען כבר שנים - סקס מוכר. קלטת הסקס שלה עם ריי.ג'יי "דלפה" וערוץ הבידור E! סגר עם המשפחה עסקה על המקום. עוד באותה שנה שודר הפרק הראשון בסדרת הריאליטי Keeping Up with the Kardashians. העסק המצליח הראשון של קים.
תוכנית הריאליטי עלתה לאוויר בשנת 2007 ובמשך 14 שנים (20 עונות) בנות המשפחה סיפקו לנו מנות גדושות של טראש טהור, כשבעונות הראשונות הכוכבת הגדולה ביותר וזו שקיבלה את מלוא תשומת הלב הייתה קימי. ומה יצא לה מזה? טוב ששאלתם. על פי הנתונים שפורסמו באתר Stylecaster בחודש ספטמבר האחרון, היא שלשלה לכיסה 4 וחצי מיליון דולר עבור כל עונה.

בוטיק אופנה

19 צפייה בגלריה
לרקע מותג האופנה המצליח "דאש"
לרקע מותג האופנה המצליח "דאש"
לרקע מותג האופנה המצליח "דאש"
(צילום: Gettyimages)
כבר בתחילת דרכה, קרדשיאן פתחה יחד עם שתיים מאחיותיה, קורטני וקלואי, את בוטיק האופנה "דאש", שהפך במהרה לרשת עם כמה סניפים. בוטיק האופנה כלל קולקציה בהתאמה אישית על ידי אחת מבין שלוש האחיות המפורסמות, יחד עם בלוג עדכני שעזר ללקוחות החנות להתעדכן בקולקציות האחרונות. לפי הפרסומים, הבוטיק גרף מדי יום מעל 30 אלף דולר - לא כולל חגים, סופי שבוע ואירועים מיוחדים.

מנוי אינטרנטי אופנתי

19 צפייה בגלריה
מובילת דעת אופנה
מובילת דעת אופנה
מובילת דעת אופנה
(צילום: Gettyimages)
כמה שנים לאחר מכן, בשנת 2009, קרדשיאן המשיכה ליעד הבא והפכה להיות אחת ממייסדות ShoeDazzle, שירות אופנה הממוקם בקליפורניה ומיועד למנויים בלבד. חברת האופנה חשפה מבחר נעליים ותכשיטים ומדי חודש העניקה לחבריה אולפן יוקרתי שבו הוצגו פרטי האופנה שהם עצמם העדיפו. העלות של כל הטוב הזה עמדה על 39.95 דולר בחודש. כמו כן, באוגוסט 2013, ShoeDazzle התמזגה עם שירות האופנה האינטרנטי המתחרה JustFab. על פי הדיווחים, שתי החברות ממשיכות לפעול באופן עצמאי וכשני מותגים נפרדים.

האפליקציה

19 צפייה בגלריה
הצלחה מסחררת! האפליקציה של קימי
הצלחה מסחררת! האפליקציה של קימי
הצלחה מסחררת! האפליקציה של קימי
(צילום מסך מתוך האפליקציה)
ביוני 2014 קרדשיאן השיקה את האפליקציה Kim Kardashian: Hollywood, אפליקציה המעניקה למשתמשים את ההזדמנות להגשים את החלום ולהפוך לסלבריטאים. כמובן שאותו יישומון מעוצב היטב הפך להצלחה מסחררת בזכותו קים הגדילה את חשבון הבנק שלה בעוד כ-1.6 מיליון דולר, אותם הרוויחה כבר בחמישה הימים הראשונים לאחר שחרור האפליקציה. על פי נתונים שהתפרסמו באתר the street בשנת 2017 האפליקציה הכניסה כ-56 אלף דולר בהכנסות יומיות ועמדה על כ-11,184 הורדות ביום.
במרץ 2016 וכשנתיים לאחר שהאפליקציה יצאה, מגזין "פורבס" דיווח כי היו לה מעל ל-40 מיליון הורדות, היא הניבה הכנסות בשווי של 74.3 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה לאחר ההשקה בשנת 2014, ואילו 71.8 מיליון דולר בשנת 2015. על פי הדיווחים קרדשיאן קיבלה 45% מההכנסות עבור המשחק - מינוס מיסים - כך שלפי המגזין היא הגדילה את העובר ושב שלה בסכום של 40 מיליון דולר.

הספר

19 צפייה בגלריה
זה מגיע עם חתימה?
זה מגיע עם חתימה?
זה מגיע עם חתימה?
(צילום: Gettyimages)
בשנת 2015, כשהייתה כבר אחת מהנשים המדוברות ביותר בעולם, קימי החליטה להעלות שלב בנרקיסיזם והוציאה לאור את הספר Selfish (משחק מילים שנון על "סלפי" ו"אנוכי"). על אף שהספר מכיל 448 עמודים מלאים תמונות סלפי של קים, אותן ניתן למצוא בחינם (ובשפע) בחשבון האינסטגרם הפעיל של כוכבת הריאליטי. הספר הפך לרב-מכר ותוך שלושה חודשים נמכרו מעל 32,000 עותקים. למקרה שתהיתם כמה עולה כל הטוב הזה, אנחנו שמחים לעדכן שתמורת 20 דולר ייתכן וגם אתם תוכלו לקשט את מדף הספרים בתמונות העירום של קים. ספוילר - למדור יש עותק בבית שעלה חצי מחיר.
ועכשיו, אחרי שהשתעשענו עם כמה מיליונים בודדים, זה הזמן לעבור לכסף הגדול באמת.

ליין איפור:

19 צפייה בגלריה
השקת ליין האיפור
השקת ליין האיפור
השקת ליין האיפור
(צילום: Gettyimages)
ביוני 2017 השיקה קים את ליין הביוטי שלה KKW Beauty. מכירת המוצרים החגיגית החלה ב-21 ביוני של אותה השנה ובתור התחלה כללה ערכה בסיסית של אחד מבין ארבעת הגוונים המובילים: בהיר, בינוני, כהה וכהה עמוק, עיפרון מתאר, מברשת איפור וספוג, ותומחרה ב-48 דולר. הליין הפך להצלחה גדולה כל כך, שארבע שנים לאחר מכן, בחודש יוני האחרון, דווח כי קרדשיאן החליטה למכור 20% ממותג הטיפוח לענקית הקוסמטיקה "קוטי" תמורת 200 מיליון דולר – עסקה שהקפיצה את שווי החברה שלה למיליארד דולר .
"השותפות החדשה תאפשר לי להתמקד באלמנטים היצירתיים שאני כל כך נלהבת מהם ובמקביל ליהנות מהמשאבים המדהימים של Coty Inc ולהשיק את המוצרים שלי ברחבי העולם", אמרה קרדשיאן - תוך כדי שהיא מרפרשת בעובר ושב בחשבון. סתם, אבל זה מה שאנחנו היינו עושים במקומה.
19 צפייה בגלריה
לא נשקר, חלום שלנו שתאפרי אותנו
לא נשקר, חלום שלנו שתאפרי אותנו
לא נשקר, חלום שלנו שתאפרי אותנו
(צילום: Gettyimages)

10 מיליון דולר ב-24 שעות: ליין הבשמים

כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר של אותה השנה, קימי עשתה את הבלתי ייאמן - שוב. אחרי שבועות ארוכים של טיזרים ברשתות החברתיות, שכללו בעיקר תמונות עירום של הכוכבת, קרדשיאן השיקה ליין בשמים משלה שזכה לשם KKW Fragrance. סדרת הבשמים של קרדשיאן כוללת שלושה ריחות וכמובן שהשוס האמיתי הוא בעיצוב היוקרתי המזכיר גבישי קריסטל. ואם חשבתם שבזה זה נגמר אז תנו לנו לעדכן שמעבר לעיצוב המוגזם של בקבוקון הבושם, הקופסה שהוא מגיע בתוכה הרבה יותר נוצצת מהבושם עצמו.
עם תחילתה של המכירה קרדשיאן הכריזה כי ישנם "רק" 300 יחידות ותוך פחות מ-24 שעות הגדילה קרדשיאן את חשבון הבנק שלה ב-10 מיליון דולר(!) .אגב, זה הזמן לציין שמלבד בנות משפחת קרדשיאן-ג'נר, איש לא הריח את הבושם של קימי לפני המכירה. וכדי לחדד את זה עוד קצת - באותה מידה, כל אלה שהזמינו את הבושם יכלו לקבל מטהר אוויר של "סנו", פשוט באריזה יוקרתית.

מחטבים שהפכו להיסטריה:

19 צפייה בגלריה
מחוטבת!
מחוטבת!
מחוטבת!
(צילום: אינסטגרם)
בספטמבר 2019 השיקה קרדשיאן ליין מחטבים תחת השם "קימונו" (ששונה בהמשך ל"סקימס"). עוד לפני ההשקה הרשמית, ואחרי אין סוף פוסטים מרמזים באינסטגרם, הגולשות הנלהבות השתלטו על האתר, שהציג אלפי מוצרים במחירים סבירים מאוד שנעו בין 50 ל-100 דולר, וגרמו לקריסתו – מה שעיכב את ההשקה בשעה. אך אל דאגה, למרות העיכוב והקריסה - מהרגע שהאתר עלה לאוויר ותוך דקות ספורות קרדשיאן עשתה רווח של 2 מיליון דולר ,ומכרה את כל המוצרים.
כאמור, ליין המחטבים של קימי הפך להיסטריה ובחודש ינואר האחרון, לטקס פרסי גלובוס הזהב ה-77, הגיעו כמה מהנשים המצליחות ביותר בהוליווד, בהן סירשה רונאן, לה לה אנתוני ופראינקה צ'ופרה, כשהן לובשות מתחת לשמלות הנוצצות את המחטבים המצליחים של קרדשיאן .זו כמובן לא הייתה הפעם הראשונה שהסלבס עטו על עצמן את המוצרים של קים מאז שיצאו לשוק. כריסי טיגן, ג'סיקה אלבה, סלינה גומז, אשלי גרהאם, סופיה ריצ'י ועוד, דאגו לצלם את עצמן עם פריטים של הליין ולתייג את קרדשיאן והמותג.

הדובדבן שבקצפת: אינסטגרם

19 צפייה בגלריה
כל תיוג זה כסף
כל תיוג זה כסף
כל תיוג זה כסף
(צילום: אינסטגרם)
במאי 2019 פורסם באתר TMZ כי אשת הטראש, שללא ספק קיבלה מאיתנו את הטייטל "אשת העסקים הטובה ביקום", מרוויחה סכומי עתק על כל פוסט שהיא מעלה ,סכומים הנעים בין 300 אלף דולר למיליון דולר לפוסט בודד. מקור אלמוני מהתעשייה סיפר לאתר כי הסכומים שקימי מקבלת הם הרבה יותר גבוהים ממה שהיא מספרת. "קים מקבלת סכומים של מיליון דולר לפוסט, שזה בהחלט נתון הגיוני במיוחד אחרי שקרדשיאן סיפרה כי בעלה, קניה ווסט, שילם לה מיליון דולר בתמורה לכך שלא תקדם מותג אופנה מסוים שהוא ביקש". בנות, תלמדו. כדי להיות נשות עסקים מוצלחות אין דבר כזה לעשות הנחות - גם לא לבעל.
נעבור לכישלונות, סורי קימי.

קריירת משחק כושלת:

19 צפייה בגלריה
הסרט שהפך לבושה
הסרט שהפך לבושה
הסרט שהפך לבושה
בשנת 2008 לוהקה קימי שלנו לסרט Disaster Movie הנועד לפתות בני נוער להתנסות בתחום התיאטרון. קרדשיאן גילמה את דמותה של ליסה טיילור שנהרגה בסרט על ידי מטאור. הסרט היה כישלון מוחץ וקימי טוענת שמדובר באחד מהדברים המביכים ביותר שעשתה בחייה (וחברים, יש המון רגעים כאלה). "אני אמות ברגע זה אם יש לך קטע מהסרט. אני לא מסוגלת לצפות בזה", אמרה בריאיון ל-Hello Giggles.

הקמפיין שהסתיים בתביעה:

19 צפייה בגלריה
שקר פרסומי
שקר פרסומי
שקר פרסומי
(צילום: Gettyimages)
בינואר 2011 דווח כי כוכבת הריאליטי תוביל הקמפיין לנעלי Shape ups של "סקצ'רס", ליין של נעליים מחטבות. מותג הנעליים הסתמך על מבנה גופה החושני של קימי וכמו כן על הפופולריות שלה והידיעה כי היא מובילת דעת קהל על מנת לשווק את הליין החדש - תוך כדי שהם מפזרים הבטחות כוזבות לגבי הדרך שבה נעילת הנעליים תשפיע על חיטוב הגוף. כדי להעצים את העניין, "סקצ'רס" קידמו את הליין הנבחר בפרסומת במהלך הסופרבול ב-2011 והשתתפותה של קימי, כמובן.
שנה לאחר מכן, בשנת 2012, הודיעה הנציבות הפדרלית כי מותג הנעליים הסכים לשלם 40 מיליון דולר לאחר שנטען כי החברה הוליכה שולל את הצרכנים בטענות מופרכות המבטיחות כי נעילת הנעליים יעזרו לאנשים לרדת במשקל ובמקביל לעצב את הישבן, הרגליים ושרירי הבטן.

ההפך הגמור מלהיט: הסינגל של קים

19 צפייה בגלריה
הקליפ שכשל
הקליפ שכשל
הקליפ שכשל
(צילום: צילום מסך)
בשנת 2011, וכנראה ברגע אחד של שיעמום מוחץ, החליטה קימי לנסות לפרוץ עם קריירה מוזיקלית ושחררה את השיר (Jam (Turn It Up שהיה הכל - מלבד להיט. "קים קרדשיאן גורמת לזמרות בינוניות כמו בריטני ספירס וג'ניפר לופז להישמע מדהים. למרבה הצער אפילו הריקוד הקליט בקליפ לא יכול לעזור. למעשה, שום דבר לא יכול לעזור לביצוע הגרוע כל כך של קים", כך נכתב באחת משלל הביקורות האיומות שקיבלה. נקודה חיובית: את כל ההכנסות שקיבלה עבור הקליפ תרמה כוכבת הריאליטי לבית החולים לילדים St. Jude.

ההשקה של אביה:

19 צפייה בגלריה
True Reflection
True Reflection
True Reflection
(צילום: Gettyimages)
בשנת 2012 ולאחר ההשקה המוצלחת של הבושם True Reflection קרדשיאן החליטה לערוך אירוע חגיגי באחוזת פאר בצפון קרוליינה. קרדשיאן ציפתה לכך שיגיעו אלפי מעריצים נלהבים כדי לראות אותה ולרכוש את הבושם שלה אך נחרדה לגלות כי ברגע האמת הגיעו פחות מ-50 אורחים. קימי ניסתה לשמור על קור רוח ולשדר עסקים כרגיל אך אחרי שעתיים נמלטה מהמקום בפתאומיות. "היא לא הצליחה לספוג השפלה נוספת", סיפר מקורב לכוכבת.

שום זכר למזכרות:

19 צפייה בגלריה
חנות המזכרות בווגאס
חנות המזכרות בווגאס
חנות המזכרות בווגאס
(צילום: Splashnews)
בנובמבר 2011 קימי ואחיותיה החליטו למנף את ההצלחה המסחררת שלהן עוד קצת ופתחו חנות מזכרות במלון בלאס וגאס. מבין המוצרים הנהדרים שהציעה החנות ניתן היה לרכוש חולצות עם הדפסים של בנות המשפחה, מחזיקי מפתחות ואפילו בקבוקי מים ממותגים, שתומחרו במחיר מופקע של שמונה דולר לבקבוק (ואתם חשבתם שהמחירים של הקיוסק בחוף הים מוגזמים). בניגוד לציפיות של כוכבות הריאליטי, החנות הייתה כישלון מוחץ ושלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2014 נסגרה.

עקיצה כלכלית:

19 צפייה בגלריה
עשית לנו חשק לצאת לגהץ!
עשית לנו חשק לצאת לגהץ!
עשית לנו חשק לצאת לגהץ!
(מתוך האתר שהיה שייך למותג האשראי)
אחד הדברים המזוהים ביותר עם קימי, מלבד ישבן הפאר שלה, הוא כסף, ותהיו בטוחים שגם את החיבור הזה הצליחה קרדשיאן למנף - ולהרוס. ב-9 בנובמבר 2010 השיקו בנות משפחת קרדישאן, בהנהגתה של קימי, כמובן, את ה"קרדשיאן קארד", כרטיס אשראי נטען עם הדפס של קים, קורטני וקלואי. מעריצים של בנות המשפחה מיהרו להזמין את הכרטיס הנחשק אך פחות משלושה שבועות לאחר מכן התקבלה החלטה לבטל את הכרטיס לאלתר. במדינת מינסוטה הוחלט לעצור במיידי את הפצתו של הכרטיס לאחר שהתובע הכללי ריצ'רד בלומנטל טען כי לכרטיס יש "עמלות שערורייתיות" והאשים את משפחת קרדשיאן שכיוונו באופן זדוני ובלתי מתחשב את שיווק הכרטיס לצעירים או מבוגרים חסרי הבנה כלכלית.
מטעם הבנק נמסר כי כל 250 הצרכנים שרכשו את כרטיס האשראי הממותג יכולים להמשיך להשתמש בו למשך 30 ימים נוספים ולאחר מכן יקבלו החזרים מלאים עבור העמלות. "הקרדשיאנס עבדו זמן רב מאוד על מנת ליצור פרנסה חיובית הפונה לכולם ובמיוחד למבוגרים ולחבר'ה הצעירים", נמסר מטעם דניס רואץ', עורך הדין של המשפחה, שהוסיף: "למרבה הצער אור הזרקורים השלילי הופנה לקרדשיאנס וכעת מאיים להרוס את כל מה שהן בנו". ואם זה לא מספיק, הבנות היו חשופות לתביעה על סך 75 מיליון דולר בעקבות המרמה.

לכל לק יש שם, וזה מביך:

19 צפייה בגלריה
מה הגוון האהוב עלייך?
מה הגוון האהוב עלייך?
מה הגוון האהוב עלייך?
(צילום: Gettyimages)
ביולי 2011 בנות משפחת קרדשיאן ניסו את מזלן, שוב, והפעם החליטו להוציא ליין של צבעי לק תחת המותג המצליח OPI. ההתרגשות הייתה אדירה והמעריצים הנלהבים חיכו לרגע ההשקה כדי להזמין את הצבעים הממותגים. עד פה הכל נראה טוב ויפה, ועכשיו נגיע לשלב הפאדיחה. בנות המשפחה החליטו להעניק שמות לצבעים ואיך נאמר את זה בעדינות - חבל שהן לא פנו לקופירייטר לקבל ייעוץ ועזרה.
והנה כמה מהשמות שקיבלו הבקבוקונים הצבעוניים: אחד מהגוונים האפורים קיבל את הצבע "האימפריה שלי... החוקים שלי", גוון כחול נוצץ זכה לשם "קנדל והליכת החתול", גוון אפור נוצץ קיבל את השם "תעיפו אותי עם נצנצים", ונכון שזה לא נשמע חריג, התחלנו מהכי עדינים. והנה הגענו לגוון המביך מכל, בקבוקון שחור שקיבל את השם "לקלואי יש לאם לאם קטן", והכוונה הייתה לאקס לאמר אודום, כמובן.

שום קשר לאופנה:

19 צפייה בגלריה
הליין שנשאר במחסן
הליין שנשאר במחסן
הליין שנשאר במחסן
(צילום: Gettyimages)
הרבה דברים ניתן לזקוף לזכותן של בנות משפחת קרדשיאן אבל חוש טעם אופנתי - פחות. בשנת 2012 חברו בנות משפחת קרדשיאן למותג ההלבשה הבריטי "דורותי פרקינס" וקימי עיצבה עבור המותג כמה דגמים נבחרים ומנומרים. למרות ההתלהבות סביב שיתוף הפעולה המפתיע בין המותג לבנות המשפחה, הקולקציה של הקרדשיאנס הייתה כישלון והבגדים בעיצובן ירדו מהמדפים מוקדם מהצפוי.
19 צפייה בגלריה
אנחנו מתים עלייך, באמת
אנחנו מתים עלייך, באמת
אנחנו מתים עלייך, באמת
(צילום: Gettyimages)