6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
שאקירה
(צילום מסך)
חודשים לא קלים עוברים על הזמרת שאקירה: אחרי שהואשמה בעבירות מס חמורות, התברר גם שהכדורגלן ג'רארד פיקה, בן זוגה ב-12 השנים האחרונות ואבי ילדיה, בגד בה, מה שהוביל לפרידה מתוקשרת מאוד בחודש יוני האחרון. כעת היא מספרת למגזין ELLE בריאיון ראשון מאז הפרידה על הניסיונות לאסוף את השברים ולהגן על ילדיה מפני התקשורת, ועל המלחמה ברשות המסים הספרדית שמאשימה אותה בהעלמת מס ודורשת שתישלח לכלא.
"קשה לי לדבר על זה, בעיקר מכיוון שזו הפעם הראשונה שבה התייחסתי לנושא בריאיון. עד עכשיו שתקתי וניסיתי לעכל את זה. זה קשה בגלל שאני עדיין חווה את זה", מודה הזמרת, שעובדת על אלבום חדש ותיארה את המוזיקה כחבל הצלה עבורה: "המוזיקה היא כמו בול עץ עבור אדם שטובע בים, חתיכת העץ הזו שנאחזים בה כשמרגישים שעומדים לטבוע. היו ימים בהם נאלצתי להרים מהרצפה את פיסות השברים שלי".
שאקירה ופיקה החלו לצאת ביחד בשנת 2011, וכבר עם תחילת הקשר ביניהם נפוצו שמועות על כך שהוא מנהל רומנים מהצד - אחד מהם לפי השמועות היה עם בר רפאלי. בני הזוג מעולם לא נישאו אבל הביאו לעולם שני ילדים, מילאן (9) וסשה (7).
"זה קשה לא רק עבורי אלא גם עבור הילדים שלי", היא מספרת. "צלמי פפראצי מחכים לנו מחוץ לבית 24/7, ואין לנו מקום שבו אנחנו יכולים להסתתר מלבד הבית שלנו. אנחנו לא יכולים לטייל בפארק, או ללכת לאכול גלידה או לעשות משהו אחר מבלי שהצלמים יעקבו אחרינו. אני מנסה להסתיר מהם את המצב עד כמה שאפשר ולהגן עליהם, זו המטרה העיקרית שלי בחיים, אבל אז הם שומעים דברים בבית הספר או שהם נתקלים בכתבות לא נעימות באינטרנט וזה משפיע עליהם".
6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
"להגן עליהם זו המטרה העיקרית שלי בחיים". שאקירה וילדיה
(צילום: Backgrid)
לכוכבת יש ביקורת קשה נגד התקשורת, שלטענתה חודרת לחייהם ללא רחמים והופכת את הסיטואציה הקשה בה היא והילדים נמצאים למופע ציבורי: "קשה לראות את הסיקור התקשורתי כאן בספרד, הוא כל כך פולשני לחיי ילדיי. לא מגיע להם שהפפראצי יעקבו אחריהם, שיצלמו אותם מגיעים לבית הספר או חוזרים ממנו. מגיעים להם חיים רגילים. זה קרקס אחד גדול, לכולם יש מה להגיד על החיים שלנו ורבים מהדברים שאומרים אינם נכונים".
עוד היא מספרת בכנות: "לפעמים אני מרגישה כאילו זה חלום רע שאתעורר ממנו, אבל לא, זו המציאות. והמציאות היא גם האכזבה לראות שמשהו שחשבתי שהוא קדוש ומיוחד כמו הקשר שלי עם אבי ילדיי, הופך למשהו וולגרי וזול על ידי התקשורת. אני מזכירה לעצמי שעליי לשמש דוגמה לילדיי, שאני צריכה להיות מה שהם זקוקים לו ומה שאני רוצה שהם יהפכו להיות בעצמם. זה מה שמחזק אותי כרגע".
6 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה שאקירה
ג'רארד פיקה שאקירה
"הקשר המיוחד והקדוש הפך הופך למשהו וולגרי וזול". ג'רארד פיקה ושאקירה
(צילום: Gettyimages)
בעוד ששאקירה מתמודדת עם השלכות בגידותיו של פיקה והפרידה, לכוכב הכדורגל יש כבר בת זוג חדשה: קלרה צ'יה מרטי, סטודנטית ליחסי ציבור בת 23. השמועות טענו ששאקירה הייתה מוכנה לסלוח לפיקה ולקבל אותו בחזרה, אך הוא העדיף לעזוב אותה לטובת מרטי. על כך היא מעדיפה שלא להגיב: "זה נושא אישי מדי, לפחות כרגע. הכל טרי וחדש. רק אגיד שנתתי את כולי למערכת היחסים הזו ולמען הילדים שלי".
היא מספרת שהאטה את הקריירה שלה על מנת לטפל בילדיהם, בזמן שפיקה השקיע בקריירת הכדורגל שלו: "מישהו מאיתנו היה צריך לעשות את המאמץ ולהקריב, ואני זו שעשתה את זה. עברתי לספרד ותמכתי בו כדי שהוא יוכל לשחק ולזכות בתארים. זו הייתה הקרבה מתוך אהבה. הודות לכך לילדים שלי הייתה אמא נוכחת, ויש לי קשר עמוק ובלתי שביר איתם שמחזיק אותנו".
6 צפייה בגלריה
שאקירה ג'רארד פיקה
שאקירה ג'רארד פיקה
"מישהו מאיתנו היה צריך לעשות את המאמץ ולהקריב"
(צילום: Gettyimage)
לאחרונה צצו מחדש השמועות על כך שאחת הנשים שאיתן פיקה בגד בכוכבת בשנת 2012 הייתה בר רפאלי. בזמנו רפאלי טענה שהם רק ידידים טובים וכעת כשהשמועה עלתה שוב לכותרות – סירבה להגיב. בכל אופן, לשתי הנשים יש דבר נוסף במשותף: שתיהן הואשמו בעבירות מס וסיפקו הסבר דומה – רפאלי טענה בזמנו שלא התגוררה בארץ ולכן הייתה פטורה מתשלום, בעוד ששאקירה טוענת שלא התגוררה בספרד בשנים 2012-2014 ולכן אינה צריכה לשלם.
הפרקליטות בספרד לא קיבלה את טענתה, טוענת שהייתה לפחות 183 ימים בשנה במדינה ומאשימה אותה בהעלמת מס בשווי 15 מיליון דולר. אם תימצא אשמה, היא עלולה להישלח לכלא ל-8 שנים.
מועד תחילת המשפט עדיין לא נקבע אך הכוכבת בטוחה שתצליח להוכיח את חפותה: "אלו האשמות שקריות. ראשית, לא הייתי בספרד 183 ימים בשנה בתקופה הזו, הייתי עסוקה בהתחייבויות מסביב לעולם, הייתי בסיבוב הופעות עולמי. בנוסף, שילמתי כל מה שהייתי חייבת עוד לפני שהם תבעו אותי, כך שכיום אני לא חייבת להם כלום. חוץ מזה, קיבלתי ייעוץ מאחת מסוכנויות המסים הגדולות בעולם, כך שאני בטוחה שפעלתי כשורה ובשקיפות מהיום הראשון".
שקירה מאשימה את רשות המסים הספרדית בכך שהשמיצה אותה והפיצה ידיעות שקריות בניסיון להטות את דעת הקהל נגדה ולאיים עליה: "ידוע שהרשויות בספרד נוהגות לעשות דברים כאלו כשמדובר במפורסמים כמוני וכמו במקרה של כריסטיאנו רונלדו. זה קורה גם עם תושבים רגילים, זה פשוט הסגנון שלהם. אבל אני משוכנעת שיש לי מספיק הוכחות ושהצדק ינצח ויהיה בצד שלי".
6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
"משוכנעת שיש לי מספיק הוכחות כדי לנצח"
(צילום: Gettyimages)
כפי שאפשר להבין, למרות הכל היא אופטימית: "בכל פעם שהחיים בוחנים אותך, אני חושבת שאפשר למצוא יד שתוכל להחזיק בה בזמן שאת בוכה. תמיד יש רשת הצלה בתחתית, שמורכבת ממשפחה וחברים. זו האהבה החזקה והטהורה ביותר שיש. מדהים לקבל תמיכה לא רק מהחברים, אלא גם מהקולגות שלי, אנשים שבודקים לשלומי בקביעות".
בין הקולגות האלו נמצאים וויל איי אם, כריס מרטין, אלחנדרו סאנס: "אנשים יקרים שאני מאמינה שאכפת להם ממני לא רק כאמן אלא גם כאדם. תמיכתם גרמה לי להרגיש שאני אולי לבד, אבל אני לא בודדה. בשלב הזה, אני מספיקה עבור משפחתי וילדיי, וזה די והותר כרגע. נמתין עד שהחור בחזה שלי ייסגר ונראה מה יקרה בהמשך".
6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
שאקירה
(צילום: Gettyimages)