בצל האירועים האחרונים שמככבים בימים האחרונים בכותרות בארץ ובעולם, ובראשם חיסולו המשמח של סינוואר ולהבדיל - מותו העצוב של הזמר ליאם פיין, כמעט שכחנו ממי שעדיין עומד במרכזה של אחת השערוריות הגדולות שידע עולם הבידור בשנים האחרונות: הראפר שון "פי דידי" קומבס.
בזמן שהוא עדיין מאחורי הסורגים ומגיש פעם אחר פעם בקשות לשיחרור בערבות שנדחות – מתגלים פרטים חדשים ומטרידים על המעשים שהובילו אותו למצב שבו הוא נמצא כעת.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
עוד ועוד פרטים מטרידים. שון "פי דידי" קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
רבות דובר על המסיבות הלבנות מרובות המשתתפים שערך הראפר, שהיו כנראה שם קוד למסיבות מין שכללו תקיפות מיניות ומעשי אונס, ואחד הפרטים המסקרנים והמעניינים שצצו במהלך החקירה היה שברשותו של דידי נמצאו יותר מאלף בקבוקים של שמן תינוקות וחומרי סיכה שונים. עורך דינו ניסה אז להסביר ש"הוא פשוט קונה בכמויות גדולות" – אבל כעת מתבררת הסיבה האמיתית: בכתב תביעה חדש שהוגש מוקדם יותר השבוע, נטען שהשמנים הכילו סמי אונס. "קומבס אהב במיוחד להשתמש בסמי אונס פופולריים כמו רוהיפנול או GHB, על מנת לאנוס ולבצע מעשים מיניים מחרידים ללא הסכמה באינספור קורבנות", נכתב במסמכי התביעה.
התביעה מסבירה שהראפר "סימם את הקורבנות על ידי קרמים או שמני גוף שבהם הסם היה מעורבב, על מנת שייספג בגופו של הקורבן ועל ידי כך יהיה קל יותר לנצל ולתקוף אותו או אותה". לפי התביעה, דידי הכניס את הסם המדובר גם למשקאות שהוגשו במסיבות שלו, "לרוב בכוסות שמפניה תמימות לכאורה. על האורחים נכפה לשתות את המשקה עם הסם במהלך האירוע או לפני כניסתם אליו".
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
"סימם את הקורבנות על ידי קרמים או שמני גוף"
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
כתב התביעה החדש כולל עדות של מתלונן אלמוני שמספר ששתה משקה אחד בלבד כשהתארח במסיבה שנערכה ב-2021. לטענתו הוא "קיבל סחרחורת והחדר התחיל להסתובב. במצבו המטושטש, הוא ניסה לעזוב את הרחבה ולהגיע למקום שבו יוכל לנוח. באותו רגע הוא שמע גבר מציע לעזור לו. הדבר הבא שהמתלונן זוכר זה שהוא הגיע לחדר שינה, מבלי יכולת לזוז, לדבר או להתנגד. המתלונן היה משותק והרגיש שהוא כלוא בתוך גופו שלו. מספר גברים, לפחות שלושה, ביצעו בו מעשי סדום וכפו עליו דברים נוספים. הוא זוכר במעורפל את קומבס, גוהר מעליו עירום".
בכתב התביעה ישנה גם עדות ממתלונן אלמוני אחר, שטוען שהיה בן 16 בלבד כשקומבס הטריד אותו מינית במסיבה שנערכה בשנת 1998. המתלונן אף סיפק תמונה מאותה מסיבה, שבה הוא מצולם עם קומבס. כדי לשמור על זהותו – פניו טושטשו בתמונה.
תאריך המשפט של קומבס, שבו הוא צפוי להיות מואשם בתקיפות מיניות, סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות, נקבע ל-5 במאי 2025. כאמור, הוא עדיין נמצא במאסר - במתקן הכליאה מטרופוליטן שבברוקלין בניו יורק, וככול הנראה יישאר שם עד המשפט, מכיוון שכבר הגיש שלוש בקשות לשיחרור בערבות שנדחו כולן, בטענה שהוא עלול להימלט או לנסות להשפיע על המשך החקירה.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
בכלא אין בגדים לבנים
(צילום: AP)