5 צפייה בגלריה
קניה ווסט קים קרדשיאן
קניה ווסט קים קרדשיאן
קים בטח מאושרת. קניה ווסט וקים קרדשיאן
(צילום: Gettyimages)
קים קרדשיאן יכולה לנשום לרווחה: כמעט שנתיים לאחר שהיא וקניה ווסט נפרדו ו-8 חודשים לאחר שבית המשפט הכריז עליהם כגרושים רשמית – אתמול (ג') חתמו השניים על הסכם הגירושים הסופי.
השניים היו אמורים להתייצב בבית המשפט בחודש הבא כדי להתחיל לדון בנושא, אך הצליחו להגיע להסכמה בעזרת עורכי דינם. ההסכם כולל החלטות משפחתיות וכלכליות, לגבי המשמורת על ארבעת ילדיהם והסדרי הטיפול בהם, כמו גם חלוקת הרכוש וההון המשותף שלהם. לשניים יש ארבעה ילדים: נורת' (9), סיינט (6), שיקגו (4) וסאלם (3).
5 צפייה בגלריה
זה לא היה קל, אבל ההסכם נחתם
זה לא היה קל, אבל ההסכם נחתם
זה לא היה קל, אבל ההסכם נחתם
(צילום: Gettyimages)
לפי ההסכם, השניים יחלקו משמורת משותפת על הילדים ותהיה להם "גישה שווה" אליהם, בעוד שווסט ישלם לקרדשיאן דמי מזונות חודשיים בסך 200 אלף דולר, שעליו להעביר לחשבון הבנק שלה ביום הראשון של כל חודש. בנוסף הוא יהיה אחראי ל-50 אחוזים מהוצאות החינוך והאבטחה של הילדים, והם יגורו איתה במשך רוב הזמן.
כדי לנסות ולמנוע סכסוכים עתידיים בכל הנוגע לטיפול בילדיהם, ווסט וקרדשיאן הסכימו לפנות לגישור במידת הצורך. אם אחד מהם ייעדר מהפגישה – ההורה שכן יגיע יהיה זה שיחליט לגבי הנושא הנידון.
קרדשיאן רשמה לעצמה עוד ניצחון קטן בכל הקשור ליצירת מרחק בינה ובין ווסט: בהסכם נקבע שהוא יעביר לה את הבעלות על ביתו הסמוך לביתה, אשר רכש ב-4.5 מיליון דולר לאחר פרידתם כדי להשאר קרוב אליה ולילדיהם.
5 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
תמונה משפחתית שכבר לא תחזור. קרדשיאן, ווסט וילדיהם נורת', שיקאגו, סיינט וסאלם
(צילום: אינסטגרם)
ווסט יכול להתנחם בכך שברשותו יישארו הבית במאליבו בשווי 60 מיליון דולר, 2 חוות בוויומינג, נכסים נוספים בקלבסאס ובבלגיה והבית שבו גדל בשיקגו. בנוסף לבית שתקבל מווסט, קרדשיאן תשמור לעצמה את הבית הנוכחי בו היא והילדים מתגוררים כעת, אשר שוויו מוערך ב-60 מיליון דולר, כמו גם נכס נוסף באיידהו.
לפי המסמכים, שני הצדדים וויתרו על האפשרות לקבל מהצד השני דמי מזונות או תמיכה כלכלית עבור עצמם ויפעלו לפי מה שסוכם ביניהם בהסכם טרום-נישואים שערכו לפני חתונתם.
כאמור, בחודש הבא היה אמור להתחיל המשפט לגבי הסכם הגירושים של השניים – אך הם הצליחו לפתור את הסוגייה ללא התערבות בית המשפט. מקורבים לקרדשיאן מספרים שזו הייתה מטרתה בשנה האחרונה, להגיע להסדר עם ווסט ללא צורך בהתערבות משפטית, אך הוא סירב לשתף איתה פעולה עד עתה: "הוא בחן את הסבלנות של קים, אבל היא שמרה על קור רוח ובסופו של דבר קנייה הסכים". לפי הדיווחים, לפני כחודשיים ווסט העביר לעורכי דינה של קרדשיאן את כל המידע שדרשו לגבי הונו ונכסיו, ובכך נתן אור ירוק להגעה להסכם.
למרות שההסכם נחתם רק כעת – ווסט וקרדשיאן בעצם גרושים באופן רשמי כבר מאז מרץ האחרון, אז קבע בית המשפט ששניהם שוב רווקים. ההחלטה הזו נעשתה לאחר שקרדשיאן, שהשתוקקה לנתק את עצמה כמה שיותר מווסט, הגישה בקשה חריגה לזירוז הליך הגירושים, ולהפריד בין הפסיקה על מצבם הזוגי מהדיונים בנוגע למשמורת על ילדיהם ונכסיהם המשותפים. השופט נעתר לבקשתה וכאמור הכריז עליהם כגרושים.
5 צפייה בגלריה
ישלם לה 200 אלף דולר בדמי מזונות ויעביר לרשותה את הבית השכן
ישלם לה 200 אלף דולר בדמי מזונות ויעביר לרשותה את הבית השכן
ישלם לה 200 אלף דולר בדמי מזונות ויעביר לרשותה את הבית השכן
(צילום: gettyimages)
ווסט לא עשה לה חיים קלים - הוא הכריז שוב ושוב כי אינו מתכוון לוותר על הנישואים, ולפי הדיווחים ניסה להאט את הליך הגירושים. הוא ערער שוב ושוב על הסכם הממון שעליו השניים חתמו טרום נישואיהם וכאמור גם סירב לבקשתה לפתור את המחלוקות לגבי הילדים והרכוש ללא התערבות בית המשפט. בנוסף, הכוכב לא היה מרוצה מעורכי דינו – והחליף אותם פעם אחר פעם. עורך הדין שמייצג אותו כעת הוא השישי במספר: רוברט סטיבן כהן, שייצג בעבר את מלינדה גייטס במשפט הגירושים שלה מהמילארדר ביל גייטס.
מדובר בתקופה מאוד מעורערת עבור ווסט – מעבר למצבו המשפחתי, בחודשים האחרונים הוא עמד במרכזן של שערוריות חוזרות ונשנות, ביניהן לבישת חולצה עם הכיתוב White Lives Matter ולאחר מכן בעקבות דבריו האנטישמיים שלא רק שסירב להתנצל עליהן אלא חזר עליהן והוסיף להן בכל הזדמנות שניתנה לו. בעקבות כך כל שותפיו העסקיים ניתקו איתו קשרים, מה שעלה לו בהפסדים של מיליוני דולרים והורידו אותו מסטטוס מילארדר - למיליונר בלבד.
5 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
תקופה לא מוצלחת עבורו. קניה ווסט
(צילום: GettyImages)