חמישה חודשים אחרי שהופיעה בישראל, כריסטינה אגילרה פתחה השבוע את הרזידנסי הקצר שלה בלאס וגאס. עם כל הכבוד ללהיטים ולקול הגדול שלה, אחרי הופעת הבכורה התקשורת התעסקה בדבר אחד עיקרי וצפוי: המראה והגזרה החדשה (והדקיקה) שלה. היא בעצמה מצהירה על הבמה: "לעזאזל, אני נראית סקסית, אני נראית טוב".
לפי הדיווחים, בחודשים האחרונים אגילרה השילה ממשקלה יותר מ-18 קילו (ובאמת אפשר לראות הבדל לעומת המראה שלה בהופעה אצלנו), מה שמאפשר לה לעשות את המופע החדש בתלבושות צמודות וחושפניות אפילו יותר מהרגיל.
4 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה
יש הבדל? כריסטינה אגילרה בישראל בחודש אוגוסט שעבר (מצד ימין) והשבוע בלאס וגאס (מצד שמאל)
(צילום: דן גרנות, אינסטגרם)
מה הסוד? לא תופתעו לשמוע שממחנה אגילרה מוסרים שמדובר בדרך הישנה והטובה: אוכל בריא, דיאטה מאוזנת והרבה ספורט. לעומת זאת, הציניקנים ואלו שעוקבים אחרי הטרנדים ההוליוודיים אולי יטענו שמדובר בדיאטה מסוג אחר – תרופתי. המילה אוזמפיק עשויה להיות מוכרת לכם, ולא פלא – זה אחד הנושאים המדוברים ביותר כיום בעולם הדיאטות.
כמו שחוות לא מעט נשים מפורסמות, גם המראה והמשקל של אגילרה עמדו במרכז אינספור דיונים, כתבות וספקולציות חטטניות מאז שהפכה לכוכבת, במיוחד הודות לכך שסיפקה הרבה נושאים לשיחה עם משקל שירד ועלה באופן תדיר, מה שנתן למדורי הרכילות הזדמנויות ללגלג עליה ולפרסם תמונות לא מחמיאות שלה, במיוחד בשנים שבהן העיתונות הצהובה הייתה חסרת מעצורים ועכבות עוד יותר מהרגיל.
4 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה פפראצי
כריסטינה אגילרה פפראצי
כריסטינה אגילרה, לפני שנתיים
(צילום: Mega)
לאורך השנים היא התנסתה בכמה סוגי דיאטות - אחרי שנולד בנה בשנת 2008, היא פצחה בדיאטה קשוחה שבמהלכה צרכה 1,600 קלוריות בלבד מדי יום ופעלה לפי דיאטת הקשת, תזונה צמחונית המבוססת בעיקר על ירקות ופירות בצבעי הקשת, מזונות שלמים וצבעוניים ותוספי מזון טבעיים.
בעזרת הדיאטה הזו היא הורידה קרוב לעשרים קילו ממשקלה, אבל בשלב מסוים מאסה בה ועברה לאכול מזון מלא ופחות חטיפים מלאי סוכר, כך סיפרה לאתר L'Officiel Italia בשנת 2020. דיאטה אחרת כללה הימנעות ממאכלים מהונדסים גנטית, שיש בהם חומרי הדברה או לקטינים, והיא אמרה שעשתה אותה מטעמים בריאותיים.
יש לציין שבעבר אגילרה סיפרה שהיא לא מתה על המראה הדקיק ושהיא לא מעוניינת להיות רזה במיוחד. בריאיון ל-Marie Claire היא אמרה: "הייתי למעלה והייתי למטה, הייתי יותר מדי רזה ואז גדולה יותר. העבירו עליי ביקורת על כך שהייתי בשני הצדדים של הסולם. אלו רעשים שאני חוסמת באופן אוטומטי. אני אוהבת את הגוף שלי, בן הזוג שלי אוהב את הגוף שלי. הבן שלי בריא ומאושר וזה כל מה שחשוב לי". היא גם אמרה: "אני מאוד בטוחה בעור שלי, לוקח זמן להגיע למקום הזה אבל הכול סובב סביב לאהוב את עצמך ואת הגוף שלך".
לאורך השנים היו ספקולציות שטענו שהירידות הקיצוניות של אגילרה במשקל היו קשורות פחות לתזונה שלה ויותר לכדורי דיאטה. היא הכחישה את השמועות עוד בשנת 2019 אבל הן צצו מחדש בחודשים האחרונים, במיוחד לאור הלוק החדש והדקיק שלה לצד הטרנד ההוליוודי ההולך ומתגבר של שימוש בתרופות במרשם שמסייעות להרזיה.
4 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה, במראה הנוכחי שלה
(צילום: אינסטגרם)
רק לפי כמה שבועות הודתה אופרה ווינפרי שאת המראה הנוכחי שלה היא השיגה באמצעות תרופה להורדה במשקל שבשמה לא נקבה, אבל כאמור הבולטת שבתרופות מהסוג הזה היא אוזמפיק, שהייתה מיועדת במקור לחולי סוכרת אבל כיום משמשת גם אנשים שרוצים לרדת במשקל, אחרי שהתברר שהיא מפחיתה רעב ואת הרצון לאכול.
ביוני 2021 מנהל התרופות האמריקני אישר אותה לשימוש גם עבור אנשים בעלי עודף משקל, אך היא הפכה נפוצה גם בקרב אנשים שנמצאים בגבולות המשקל התקין ולאחד מעזרי הדיאטה האהובים בקרב כוכבי וכוכבות הוליווד (כן, גם בקרב לא מעט ידוענים כאן בישראל, לא ננקוב בשמות – אתם יודעים מי אתם).
ווינפרי, למודת דיאטות רבות ושונות שהתנגדה בעבר נחרצות לתרופות הרזיה, תירצה את שינוי דעתה בכך שהבינה שיש אנשים שעבורם אף דיאטה תזונתית לא תעזור: "מדובר במשהו שאף כוח רצון לא יכול לעזור נגדו – עודף משקל זו מחלה. זה לא עניין של כוח רצון אלא של המוח", אמרה בריאיון לאתר People. עוד סיפרה על התרופה: "אני לוקחת אותה כשאני מרגישה צורך, כדי לעזור לעצמי לא לעלות ולרדת. העובדה שיש מרשם רפואי שעוזר לשלוט במשקל ולהישאר בריא יותר, נותנת תחושת הקלה, כמו מתנה". יחד עם זאת היא ווינפרי הדגישה שאי אפשר לתלות את התקוות להרזיה רק בתרופה :"עבדתי קשה מאוד, אני יודעת שאם אני לא מתאמנת ודואגת לעצמי, זה לא עובד".
ווינפרי היא רק אחת מני רבים בהוליווד, שכן כאמור מדובר בתרופה מאוד טרנדית בימים אלו. אנדי כהן למשל צייץ: "כולם פתאום רזים ב-12 ק"ג. מה יקרה כשהם יפסיקו לקחת #אוזמפיק?".
אבל לגבי מי שלוקח אותה ומודה בכך בפה מלא – כאלה לא פשוט למצוא. ג'סיקה סימפסון, סופי טרנר וג'וליה פוקס שעמדו במרכזן של שמועות, הכחישו אותן וקלואי קרדשיאן אפילו כעסה: "בואו לא נשכח את כל השנים שבהן עשיתי כושר. אני קמה חמישה ימים בשבוע בשש בבוקר כדי להתאמן. תפסיקו להניח דברים"
אלו שכן מספרים שהתנסו, גם טוענים שהפסיקו להשתמש בה די מהר, כמו למשל יקירת ישראל החדשה איימי שומר, שסיפרה: "זה גרם לי להרגיש חולה. לא הצלחתי לשחק עם הבן שלי. הייתי כל כך רזה עד כדי כך שהוא זרק לעברי כדור ופשוט לא הצלחתי לתפוס אותו". צ'לסי הנדלר טענה שזה גרם לה לבחילות וגם ג'ני מקארת'י אמרה שהתחילה והפסיקה די מהר.
ומי בכל זאת מודה שלקח? יש גם כאלה, אבל מעטים. בשנה שעברה רוזי אודונל סיפרה שירדה חמישה קילו בעזרת תרופה דיאטטית אחרת הנקראת טירזפטייד ואמרה: "זו הרגשה של חופש. החופש ממחשבות טורדניות על אוכל ומה שאת אוכלת. זה נהדר".
וחוץ מאודונל, מסתבר שבעיקר לגברים אין בעיה להודות שניסו - ואהבו. טרייסי מורגן אמר על אוזמפיק: "אין סיכוי שאפסיק, זה צמצמם את התיאבון שלי בחצי". אילון מאסק נשאל איך הוא מתחזק את המראה שלו, והוא סיפר: צום. ו-וויגובי", תרופה מקבילה, וכדורסלן העבר צ'ארלס בארקלי סיפר שהשתמש בתרופה אחרת בשם מונג'רו, שעזרה לו להוריד 28 ק"ג ממשקלו. במאי האחרון הוא סיפר בריאיון לתוכנית The Pat McAfee Show: "זה נהדר, אני מרגיש כמו בן אדם שוב ולא כמו הר. אני יודע שהרבה אנשים לוקחים אוזמפיק, אבל הרופאה שלי ממליצה על מונג'רו."אין לי מושג איך זה עובד אבל אני יורד במשקל".
4 צפייה בגלריה
גם הוא בין המשתמשים. אילון מאסק
גם הוא בין המשתמשים. אילון מאסק
גם הוא בין המשתמשים. אילון מאסק
(צילום: AP)