3 צפייה בגלריה
אלישה קיז
אלישה קיז
סתם ככה, מתחשק לה לצנוח. אלישה קיז
(צילום: AP)
בימים טרופים ולא פשוטים אלו, בין הצפייה האינסופית בחדשות, החשש מאזעקות ואכילת אוכל מנחם בכמויות לא הגיוניות – אפשר להגיד שפיתחנו מנהג נוסף: לבדוק מה הסלבס בחו"ל אומרים על המצב בארץ, ולפי זה לדעת אם אנחנו אוהבים אותם או מכניסים אותם לרשימה השחורה שלנו. איימי שומר קיבלה את אות יקירת ישראל, ג'ניפר אניסטון לעומתה נמצאת אצלנו על תנאי וג'יג'י חדיד כבר מזמן מבוטלת. כעת כוכבת נוספת מצאה את עצמה בלב המערכה.
הזמרת אלישה קיז פרסמה אתמול (ב') תמונה שבה היא לובשת ז'קט ספורט בצבעים לבן, ירוק ושחור שהזכיר לגולשים רבים את צבעי חמאס. לאסוציאציה המטרידה הזו לא תרמה העובדה שקיז כתבה לצד התמונה: "שאלה: מה הייתם עושים אם לא הייתם מפחדים? ספרו לי את האמת שלכם. אני הייתי רוצה לעשות רחיפה".
גולשים חשדנים מיהרו לתהות אם זו דרכה של קיז להביע תמיכה במחבלים שחדרו לישראל בעזרת מצנחי רחיפה, היא נבהלה ומיהרה למחוק את הפוסט המסתורי, אבל כמובן שזה כבר היה מאוחר מדי. הפוסט הספק תמים-ספק עוקצני עורר סערה והארגון האמריקני StopAntisemitism – "עצרו את האנטישמיות" אף שיתף את צילום המסך שהספיק לעשות לפוסט לפני שנמחק, תייג את קיז ושאל אותה: "האם זו מחווה חולנית לטרוריסטים מחמאס שפלשו לישראל ורצחו יותר מ-1,300 אנשים, ערפו ראשי תינוקות, אנסו נשים וחטפו ניצולי שואה?"
הבוקר פרסמה קיז סטורי שבו הבהירה: "הפוסט שפרסמתי קודם לא היה קשור בשום צורה לחדשות הנוראיות על מותם של החפים מפשע. לבי נשבר, אני מתפללת ותומכת בשלום". אגב - בדיוק לפני עשור, ביולי 2013, היא הופיעה בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
אלישה קיז
אלישה קיז
הפוסט של קיז והתגובה של ארגון StopAntisemitism
(צילום מסך)
גיא עוזרי, מנהלה הישראלי של מדונה, נחלץ לעזרתה של קיז, פרסם תמונה של שניהם וכתב באינסטגרם שלו: "מדברים על פוסט אנטישמי שחברתי היקרה אלישה קיז פרסמה באינסטגרם. אני יכול לאשר לכל מי שצריך לשמוע: זה לא נכון. יש מילה ספציפית שהקהילה שלי מוצאת מאוד מטרידה בימים אלו, אבל היא לחלוטין לא הייתה קשורה".
עוזרי ממשיך: "שוחחתי עם אלישה והיא נחרדה כשהבינה למה המילה הזו מתייחסת ומיד הורידה את הפוסט. אלישה תמיד לחמה למען זכויות אדם. במשך יותר מעשור ראיתי מקרוב את ההשפעה החיובית שיש לה בעולם. פעילותה ההומניטרית משקפת את רגישותה וליבה".
העוקבת גווינת' פאלטרו הגיבה לו בלבבות, אבל שאר הגולשים לא מיהרו לקבל את דבריו. השחקנית שרה פוסטר כתבה: "מטורף, איזה צירוף מקרים", אחותה השחקנית ארין פוסטר כתבה: "אז במקרה בדיוק השבוע היא התחילה להתעניין ברחיפה?", הקומיקאי והתסריטאי האמריקני-יהודי אלון גולד כתב: "עליה להוכיח זאת בעצמה, היא צריכה להגיב נגד חמאס" וגולשת אחרת הסכימה: "מצחיק שאתה כותב את זה בשמה".
עוקב נוסף אמר: "למה היא לבשה את צבעי חמאס ודיברה עם מצנחי רחיפה? ניסיון יפה, ביי אלישה!" ואחר כתב: "אין סיכוי שמדובר בצירוף מקרים. היא חשפה את פרצופה האמיתי". גולש נוסף הזכיר לעוזרי: "נו באמת גיא, היא פרסמה דברים אנטי ישראלים בעבר... היא הבינה מהר שהיא תמצא את עצמה מחוסרת עבודה כמו מיה חליפה אבל זה לא לעניין. אתה צריך להיות כן יותר עם עצמך ואיתנו". ומדובר כמובן רק בחלק קטן ממאות התגובות שקיבל הפוסט עד כה.
3 צפייה בגלריה
אלישה קיז
אלישה קיז
ביי אלישה
(צילום: AP)