69 ימים לתוך מלחמת "חרבות ברזל" ודוגמנית העל ג'יג'י חדיד ממשיכה בקו האנטי ישראלי שלה, והפעם בדרך חדשה. שבועיים בדיוק לאחר שהודתה כי אינה מעורה בפרטים המדוייקים של הנעשה במזרח התיכון ושיתפה פוסט עם נתונים שקריים, חדיד שוב פותחת חזית - והפעם באתר המכירות שלה. "משלוחים חינם לישראל ברכישה מעל 9,999,999 שקלים", נכתב בהערה באתר Guest In Residence.
2 צפייה בגלריה
מתוך האתר של ג'יג'י חדיד
מתוך האתר של ג'יג'י חדיד
מתוך האתר של ג'יג'י חדיד
(צילום מסך)
כאמור, לאחר חודשיים של הסתה, חדיד פרסמה פוסט כמעט מתנצל בסוף חודש נובמבר. "כמישהי עם מורשת פלסטינית, החדשות והתמונות שוברות הלב שמגיעות ללא הפסקה מעזה היו קשות מנשוא. חשוב לי מאוד לחלוק איתכם סיפורים אמיתיים על הכאב שהפלסטינים עברו וממשיכים לחוות, אבל השבוע שיתפתי משהו שלא בדקתי לעומק ולא הקדשתי לו יותר מדי מחשבה".
את דבריה היא ייחסה לסטורי בו פרסמה תמונה של המחבל אחמד מנאסרה, שבשנת 2015 - כשהיה בן 13 בלבד, ניסה לרצח יהודים בפסגת זאב - ונתפס ונעצר על ידי מדינת ישראל. לצד התמונה כתבה הדוגמנית כי "ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה ילדים כשבויי מלחמה".
בהמשך הפוסט המודה בטעות, כתבה: "רציתי להראות את הדרכים בהן החוק הבינלאומי מעורער על ידי הממשל הישראלי. במקרה הזה ניסיתי להראות איך ילדים פלסטינים שנעצרים על ידי הצבא הישראלי - לא מקבלים את אותם תנאים להם זוכים ילדים ישראלים שעצורים על אותם הפשעים". עם זאת, חדיד הוסיפה התנצלות מפתיעה: "השתמשתי בדוגמה לא נכונה כדי להוכיח את הטענה הזו. טעיתי".
2 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
אין דרך יפה יותר לומר את זה - את פשוט בלתי נסבלת!
(צילום: AP)
חדיד ואחותה בלה פועלות כבר שנים נגד ישראל, נוהגות לפרסם פוסטים אנטי ציונים ולקדם את האג'נדה הפלסטינית. אם עד ה-7 באוקטובר התייחסנו אליהן בביטול או בגיחוך – בחודשיים האחרונים מתברר כמה הדברים שהן מפרסמות משמעותיים, משפיעים ובעלי השלכות הרסניות עבור ישראל בכל הנוגע לדעת הקהל העולמית.
לג'יג'י חדיד יש 79.1 מיליון עוקבים באינסטגרם ולאחותה 61.1 מיליון והן מקפידות לפרסם בגאווה את משנתן, וכולה על טהרת ההתנגדות לישראל. לאחיות חדיד יש זיקה משפחתית חזקה לנושא - הן אמנם נולדו בלוס אנג'לס, אך אביהן מוחמד חדיד נולד בשנת 1948 בנצרת וכמה ימים לאחר שנולד, ברחה משפחתו ללבנון ומשם לסוריה בעקבות הפרעות שבאזור. בעבר הוא סיפר בריאיון: "משפחה ישראלית שנתנו לה מחסה השתלטה על ביתנו וגירשה אותנו ממנו".