לפני חודש הלכה לעולמה השחקנית שאנן דוהרטי אחרי מלחמה ארוכה במחלת הסרטן. היא הייתה השנייה מצוות השחקנים הראשיים של סדרת הניינטיז האייקונית "בוורלי הילס 90210" שמתה בטרם עת – ב-2019 הלך לעולמו במפתיע לוק פרי, בעקבות שבץ שהביא למותו. דוהרטי הייתה בת 53 במותה ופרי בן 52.
ג'ייסון פריסטלי (54), שגילם בסדרה את ברנדון, אחיה התאום של דוהרטי וחברו הטוב של פרי, התראיין השבוע לאתר Mirror ודיבר על השניים. "מותו של לוק היה הלם גדול עבורי, כי לא הייתה לו אף בעיה. היינו חברים ושכנים ובילינו הרבה ביחד. חלקנו כל כך הרבה", אמר. "זה גרם לי לחשוב על כך שלא אחיה לנצח. התעוררתי ביום ההולדת החמישים שלי והבנתי שחייתי את רוב חיי".
בניגוד לפרי, מצבה הבריאותי של דוהרטי היה ידוע לכול: היא שיתפה את הציבור בהתמודדותה עם המחלה ובחודשים האחרונים אף הנחתה פודאקסט שבועי שבו סיפרה על מצבה והטיפולים השונים שעברה. פריסטלי אומר: "תמיד הערצתי את הנחישות והחוזקה שלה, לכן למרות שידעתי שהיא חולה, מותה הגיע כהפתעה גמורה ועצובה לכולנו. היא נלחמה בזה כל כך הרבה זמן והיה נראה שהיא מצליחה להתמודד עם זה, עד שכבר לא, למרבה הצער".
הוא הוסיף: "שאנן הייתה עוצמתית, ואני מרגיש בר מזל על כך שבשנים האחרונות ביליתי איתה לא מעט זמן. אני שמח על כך שאמרנו את כל הדברים שהיו לנו להגיד אחד לשנייה. המוות שלה היה מאוד קשה עבורי. חלקנו חוויה מדהימה כשעבדנו ביחד".
3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי ג'ייסון פריסטלי
שאנן דוהרטי ג'ייסון פריסטלי
"שמח על כך שאמרנו את כל הדברים שהיו לנו להגיד אחד לשנייה". שאנן דוהרטי וג'ייסון פריסטלי
(צילום: Getty Images)
פריסטלי התארח באחד הפרקים של הפודקאסט של דוהרטי והשניים העלו זיכרונות מימי הצילומים של הסדרה – שבמהלכם היו לא מעט דרמות וריבים מאחורי הקלעים. דוהרטי עזבה את הסדרה בסוף העונה הרביעית מכיוון שלא הסתדרה עם כמה מהשחקנים האחרים, אך למרבה השמחה נראה שבשנים האחרונות כולם יישרו את ההדורים והיו ביחסי ידידות ואפילו חברות קרובה.
בשנים האחרונות חברי הקאסט נפגשו מדי פעם בכנסי מעריצים של סדרות וסרטים משנות התשעים. אחד כזה עומד להתרחש בחודש הבא ודוהרטי הייתה אמורה לקחת בו חלק. פריסטלי מספר שלקאסט יש קבוצת וואטסאפ פעילה ואומר: "כשאנחנו נפגשים, אנחנו מרגישים כאילו מעולם לא נפרדנו. אותן בדיחות והתלוצצויות, רק שחלק מאיתנו הורים אז אנחנו מספרים בדיחות-אבא גרועות".
על ימי ההצלחה הגדולים, שבהם הסדרה הייתה התוכנית הכי מדוברת בעולם, הוא אומר: "ביום שבו שאנן, לוק ואני הצטלמנו לשער של מגזין 'רולינג סטון' בשנת 1992, התחלתי להבין את גודל ההצלחה של התוכנית. לכולנו היו שומרי ראש, היינו צריכים לגרוס את התסריטים שלנו. היה אירוע שבו היו צריכים להוציא החוצה את לוק בתוך עגלת כביסה. אם היו רשתות חברתיות בשנים האלה, אני לא יודע איך היינו מתמודדים".
3 צפייה בגלריה
בוורלי הילס 90210 שאנן דוהרטי ג'ני גארת' טורי ספלינג גבריאל קרטריס
בוורלי הילס 90210 שאנן דוהרטי ג'ני גארת' טורי ספלינג גבריאל קרטריס
"לכולנו היו שומרי ראש והיינו צריכים לגרוס את התסריטים שלנו". בוורלי הילס 90210
(צילום: mikel roberts/Sygma via Getty Images)
פריסטלי, שעבר מקנדה להוליווד בסוף שנות העשרה שלו, סיפר על היכרותו עם שחקן מתחיל וסופרסטאר לעתיד, שפגש לראשונה כשגילה אותו ישן במיטתו בדירה שחלק עם כמה חברים. "שאלתי 'מי זה לעזאזל?' והשותף שלי אמר 'הוא גם שחקן, קוראים לו בראד פיט'. הפכנו להיות שותפים ולצער כל הסובבים אותנו, עשינו תחרות כדי לראות מי יחזיק מעמד הכי הרבה זמן בלי מקלחת. בראד ניצח את כולנו".
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון פריסטלי
ג'ייסון פריסטלי
ג'ייסון פריסטלי
(צילום: AP)