מותה של השחקנית שאנן דוהרטי נגע ברבים, ועם היוודע החדשות המרות, אתרי הבידור והרשתות החברתיות התמלאו בהספדים של חברים, מעריצים וגולשים נוסטלגיים שהתעצבו לשמוע שהלכה לעולמה אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן.
בחודשים האחרונים, דוהרטי יצרה קשר קרוב מאי פעם עם הקהל, בזכות העובדה שהפכה לנוכחות בולטת בכנסי מעריצים וגם הודות לפודקאסט בהנחייתה, Let's Be Clear – שבו דיברה בכנות ובאומץ על נושאים אישיים ובראשם ההתמודדות שלה עם המחלה והמחשבות על המוות. באופן עצוב במיוחד, ממש לאחרונה היא סיפרה שהיא דווקא אופטימית מתמיד מכיוון שנפתחו בפניה כמה אפשרויות חדשות של טיפולים שהיו עשויים לעזור לה.
מהצד השני, היא גם דיברה באחד הפרקים על מחשבותיה לגבי ההלוויה שיערכו לה: "אני לא רוצה שיקברו אותי", הבהירה וביקשה: "אני רוצה שיערבבו את שאריותיי עם הכלבה שלי ועם אבא שלי".
3 צפייה בגלריה
תכננה את הלווייתה. שאנן דוהרטי
תכננה את הלווייתה. שאנן דוהרטי
תכננה את הלווייתה. שאנן דוהרטי
(צילום: Gettyimages)
היא הוסיפה שהיא רוצה שאהוביה יפזרו את אפרה ב"דרכים שונות וטובות", וגם נתנה כמה רעיונות, ביניהם לפזר את האפר שלה ושל אביה במאליבו, שם השניים אהבו לבלות ביחד. היא גם הציעה שישתמשו בשאריות שלה עבור עץ צומח.
כלבתה של דוהרטי, בואי, עדיין בחיים ולא ברור מי ממקורביה יאמץ אותה. דוהרטי סיפרה בעבר שבואי הייתה זו שזיהתה ראשונה שהסרטן של דוהרטי חזר: "היא הריחה באובססיביות את הצד הימני שלי, אז כשאובחנתי, זה היה הגיוני".
על טקס ההלוויה דוהרטי אמרה שהיא ממש לא מעוניינת שאנשים שלא באמת היו קרובים אליה יגיעו – ושיש אפילו רשימת מוזמנים קצרה: "אני חושבת שיהיו שם הרבה אנשים שאני לא רוצה שיגיעו, שהסיבה שבגללה הם יהיו שם היא לא בהכרח הסיבה הנכונה. כלומר הם לא באמת אוהבים אותי, ויש להם את הסיבות שלהם להראות נוכחות אבל זה לא נובע מכך שהם באמת חיבבו אותי. הם יגיעו כי זה מה שנכון לעשות והם לא רוצים להיראות רע. אז אני מעדיפה להוריד מהם את הלחץ ואני רוצה שההלוויה שלי תהיה חגיגה של אהבה. אני לא רוצה שאנשים יבכו אבל יחשבו לעצמם 'תודה לאל שהכלבה הזאת מתה'".
3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
"לא רוצה שאנשים יבכו אבל יחשבו לעצמם 'תודה לאל שהכלבה הזאת מתה'"
(צילום: Vinnie Zuffante/Archive Photos/Getty Images)
דוהרטי גם סיפרה שהיא נמצאת בעיצומו של מסירת רכוש מיותר או ללא ערך רגשי, כדי שמקרוביה לא יהיו טרודים בכך אחרי שתמות: "אני לא נהנית מהם ואחרים לא משתמשים בהם, והאם אני באמת זקוקה לזה? האם אני באמת צריכה שלושה שולחנות אוכל? התשובה היא לא, אף אחד מאיתנו לא באמת זקוק לכל הדברים שיש לנו וכולנו יכולים להצטמצם קצת ולא לאגור דברים – שזה מה שעשיתי עם כל הרהיטים שלי".
היא הוסיפה: "זה הדבר הנכון לעשות, כי מרגיע לדעת שאת עוזרת לאנשים שאת מותירה מאחור להתמודד בצורה קלה ונקייה יותר".
בפרק אחר של הפודקאסט, היא דיברה על העבר ועל כמה חרטות שיש לה – ובראשן העובדה שלא הפכה לאמא. היא סיפרה שלפני שהסרטן שלה חזר, היא ובעלה ניסו להיכנס להיריון: "לא רק שרציתי ילד עבור עצמי, אלא שרציתי את זה גם עבור בעלי. רציתי את זה עבור הנישואים שלנו. רציתי שהוא יוכל להגשים את החלק הזה שבעצמו".
היא אף שיתפה שעברה כמה סבבים של הפריה חוץ גופית, שלא צלחו ונאלצה להפסיק בסופו של דבר בגלל מצבה הבריאותי. בכל אופן בתקופה שלפני מותה, דוהרטי ובעלה קורט איסווריינקו היו בעיצומו של הליך גירושים קשה ומר, והיא האשימה אותו בכך שהוא מעכב את השלמת הגירושים בתקווה שתמות וכך לא ייאלץ לשלם לה מזונות – מה שאכן קרה למרבה הצער.
3 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
נתחיל בינג' עצוב של "בוורלי" ו"מכושפות" לזכרך
(צילום: Ron Galella/Ron Galella Collection via Getty Images)