2 צפייה בגלריה
ממשיך להביע עמדות קשות לשמיעה. קניה ווסט
ממשיך להביע עמדות קשות לשמיעה. קניה ווסט
ממשיך להביע עמדות קשות לשמיעה. קניה ווסט
(gettyimages)
קניה ווסט ממשיך לחצות גבולות ולספק התבטאויות מטרידות ומעוררות זעם. לאחר שבחודשים האחרונים הביע שוב ושוב את עמדותיו האנטישמיות, הערב (ה') הוא עשה זאת פעם נוספת כשהתארח בפודקאסט של המנחה השנוי במחלוקת וחובב הקונספירציות אלכס ג'ונס והפרשן הימני-קיצוני ניק פיונטס, ובמהלך הריאיון שיבח את היטלר והביע אהדה לנאצים.
ווסט התארח בתוכנית כשמסיכת בד שחורה מכסה את כל פניו, ואמר שהוא לא חושב שהתגובות הקשות שקיבל בעקבות דבריו הקודמים היו מוצדקות. "העונש לא תואם את הפשע", אמר וג'ונס הסכים ואמר לו: "נכון, אתה לא היטלר, אתה לא נאצי ולא מגיע לך שיקראו לך ככה". אבל תגובתו של ווסט לדבריו המעודדים כנראה השאירה אפילו אותו המום - כשהכוכב השיב לו: "ובכן, אני מוצא דברים טובים גם בהיטלר. אני אוהב את כולם, לכל אדם יש ערך כלשהו שהוא הביא איתו, במיוחד להיטלר".
עוד אמר ווסט במהלך דבריו הלא ברורים: "היהודים לא יגידו לי 'אתה יכול לאהוב אותנו ויכול לאהוב את מה שאנחנו עושים לך עם החוזים, ואתה יכול לאהוב את מה שאנחנו עושים הפורנוגרפיה, אבל האיש (היטלר) שהמציא את הכביש המהיר ושהמציא את המיקרופון שבו אני משתמש כמוזיקאי, אתה לא יכול להגיד בקול רם שהאיש הזה עשה אי פעם משהו טוב'. אני סיימתי את זה".
ג'ונס ההמום ניסה בהמשך לגנות את הנאצים, אבל ווסט לא וויתר: "הם עשו גם דברים טובים, אנחנו צריכים להפסיק להשמיץ את הנאצים", השיב לו ולאחר מכן הוסיף: "אני מחבב את היטלר". ווסט גם השווה את עצמו ליהודים בשואה ואמר: "יש יהודים שמחביאים אותי כרגע מתחת למרצפות. זה כמו גרסה הפוכה של השואה".
מופע האימים של ווסט לא הסתיים שם – בהמשך הוא הוציא בקבוק של שוקו יו-הו, כינה אותו ביבי נתניהו והוציא רשת על מקל שאותה דובב בקול גבוה: "אני ראש המוסד, אני הולך להרוג אתכם ולקחת מכם את ילדיכם. אנחנו שולטים בספרי ההיסטוריה ובבנקים ואנחנו תמיד הורגים אנשים".
מנחי הפודאקסט מצידם, הוסיפו אש למדורה – ג'ונס (שנתבע בעבר ונדרש לשלם קרוב למיליארד דולר פיצויים, לאחר שפקפק בטרגדיה של קורבנות הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק) אמר בשלב מסוים: "אני חושב שרוב היהודים נהדרים, אבל אני מסכים שיש מאפיה יהודית". לאחר מכן אמר פיונטס שמחנות הריכוז של הנאצים לא היו עניין מיוחד, ושלאמריקנים "היו מחנות גם כן". בנוסף הוא טען שהיהודים "שולטים על חלקים נרחבים בחברה המודרנית" ושדבריו האנטישמיים של ווסט לא הסבו הרבה נזק.
דבריו המזעזעים של ווסט הם רק חלק קטן משרשרת ארוכה של התבטאויות אנטישימיות שהכוכב הביע בחודשים אחרונים, ובגללן הפך למוקצה בהוליווד. כל המותגים איתם עבד הודיעו על סיום התקשורת איתו והמוזיקה שלו הוסרה מפלטפורמות דיגיטליות מסויימות. יחד עם זאת – כפי שאפשר לראות הוא עדיין מקבל במה, מוזמן להתארח בתוכניות וצלמי הפפראצי עוקבים אחריו במטרה לראות מה עוד הוא יגיד.
2 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Gettyimages)