הזמר אשר (45) נחשב לאחד הזמרים המסוקסים והבנויים לתלפיות בתעשיית המוזיקה, ובהתחשב בכך שהוא כבר באמצע העשור החמישי לחייו, זה לא מובן מאליו.
בריאיון שהתפרסם אתמול (ב') במגזין Wall Street Journal, הכוכב המצליח חשף את הדיאטה הקפדנית ושגרת האימונים והפעילויות שלו – וכפי שאפשר לצפות: היא די קשוחה ולא מאוד מהנה (אם כבר, אולי: מענה. סליחה, היינו חייבים).
3 צפייה בגלריה
אשר
אשר
ספר לנו איך להיראות כמוך! אשר
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
אז מה כוללת הדיאטה המסקרנת הזו? נתחיל בכך שקפה לא תמצאו אצלו בתפריט הבוקר: "בדרך כלל אני מתעורר ושותה מיץ סלרי. אחר כך אני מערבב לימון, ג'ינג'ר, מים ופלפל אדום חריף, ושותה את זה חם".
מעבר לשתייה, אשר לא נוהג לאכול עד שהוא לא עושה פעילות גופנית כלשהיא: "אני משתדל להתעורר מספיק מוקדם כדי שיהיה לי קצת זמן לחשוב. לפעמים אקח ספר ואקרא כדי לאתגר את המחשבה, או שאשב בשקט ואעשה מדיטציה. מדי פעם אני יוצא להליכה או עושה מתיחות, ודבר אחד שאני מבצע בקביעות הוא יוגה. זה באמת עוזר להעיר את האיברים ולכוון את המחשבה לכיוון הנכון".
הוא מוסיף שהוא גם נוהג לשבת בשמש כדי "להעלות את רמת החום הטבעי בגוף". רק אחר כך הוא אוכל, בדרך כלל ביצה מקושקשת עם גבינה.
אחד המנהגים הקבועים והיותר קיצוניים בתפריט של אשר הוא צום אמצע השבוע שלו: "אני צם בימי רביעי. לא מסיבות דתיות אלא בגלל שזה משהו שסבתי נהגה לעשות. אני בדרך כלל מתחיל בשעה 23:00 בלילה שלפני, ובמהלך כל יום רביעי רק שותה מים".
בפברואר האחרון אשר הופקד על המשבצת היוקרתית של מופע המחצית בסופרבול, והוא מודה: "אלו היו 15 הדקות הכי קשות שכנראה יהיו לי אי פעם". הוא מספר שהתאמן מדי יום כדי להגיע לתוצאות הפיזיות שחשק בהן: "לא היה לי יותר מדי זמן לעשות הרבה. בערב שלפני נתתי לגוף שלי לנוח ולמחרת התעוררתי ואכלתי ארוחה קלה ודלה בפחמימות".
3 צפייה בגלריה
אשר
אשר
אין דרך פשוטה יותר לקבל כזה גוף?
(צילום: Ethan Miller/Getty Images)
לפני שאתם ממהרים להכניס את סודות הדיאטה של אשר לתפריט שלכם, אולי כדאי שתקראו מה יש למומחים להגיד עליה. אתר Daily Mail שוחח עם ד"ר קרולין וויליאמס, דיאטנית ומחברת הספר Meals That Heal, והיא ציננה את ההתלהבות ואמרה שהרגלי התזונה של אשר "לא הכרחיים ואפילו עלולים להזיק", מכיוון שהם עשויים להביא למחסור חמור בחומרים מזינים וחיוניים כמו פחמימות וסיבים.
וויליאמס מתייחסת לצום השבועי של הכוכב, ומבהירה שלצום במשך 24 שעות כנראה לא יזיק לאדם רגיל, אבל יחד עם שגרת האימונים הקפדנית של אשר, זה עלול לגרום לבעיות בריאותיות. "מדאיג אותי שהוא סיפר על האימונים האינטנסיביים שעשה לקראת הסופרבול. אם אתה צם במשך 24 שעות, כדאי שתעשה פחות פעילות גופנית. לצום כל היום עם שתיית מים בלבד ועדיין להמשיך באימונים הרגילים, זה לא מומלץ. כשמתאמנים כמוהו, צריך להזין את הגוף".
ומה לגבי מיץ הסלרי שהוא שותה מדי בוקר? ובכן, נקווה שהוא לפחות טעים כי וויליאמס טוענת שאין בו יותר מדי יתרונות בריאותיים: "אני לא חושבת שעשו יותר מדי מחקרים מדעיים על מיץ סלרי. אם אתה רוצה לשתות, זה בסדר. זה ייתן לך הרבה נוזלים וסיבים, אבל אני לא חושבת שזה עדיף על פני ירקות אחרים. יש מעין הילת זהב בריאותית סביב מיץ סלרי, אבל אין הוכחות מדעיות לכך שזה עוזר מבחינה בריאותית או מונע סרטן ומחלות אחרות".
אולי המיץ השני, שכולל לימון, ג'ינג'ר, מים ופלפל אדום חריף, יעיל יותר? גם כאן וויליאמס נאלצת לאכזב: "זה חסר ערך מבחינה תזונתית. אם זה עוזר לו להתעורר ולהרגיש טוב, אין בזה נזק. אבל גם אין בזה משהו שישפר את הבריאות שלו".
ווליאמס גם תוהה לגבי המנהג של אשר לשבת בשמש: "אני לא ממש מבינה למה הוא מתכוון. טמפרטורת הגוף מותאמת למה שקורה בגוף והיא שואפת להישאר בתחום הנורמלי. אני לא יכולה לחשוב על סיבה רפואית או תזונתית לעשות את זה. לשהות זמן רב בשמש עלול להביא להתייבשות, וללא קרם הגנה גם עשוי להגביר את הסיכוי לחלות בסרטן עור".
בעוד חודשיים אשר ייצא לסיבוב הופעות שיכלול 78 הופעות בארה"ב ובאירופה, ונקווה שהדיאטה תוכיח את עצמה כיעילה גם כשהוא מסתובב בעולם ומופיע כמעט מדי ערב.
3 צפייה בגלריה
אשר
אשר
הלכנו לאכול פיצה
(צילום: Getty Images)