היום, שבת ה-5 באוקטובר - היום ה-365 למלחמה. קשה להאמין שבדיוק לפני שנה, ביום הזה, הכול היה נראה רגיל ויומיים בלבד לאחר מכן המציאות שלנו השתנתה לחלוטין.
אותה שבת איומה מלווה אותנו מאז מדי יום, כשבעזה נמצאים עדיין 101 חטופים שמוחזקים בידיהם האכזריות של חמאס.
כבר באותה שבת, כוכבי הוליווד הציפו את הרשתות החברתיות בתמיכה בישראל. גל גדות הייתה בין הראשונות שפרסמה פוסט על המצב בישראל, כשמספר הנרצחים שעליו ידענו היה עדיין נמוך. "לפחות 200 ישראלים נרצחו ועשרות נשים, ילדים וקשישים מוחזקים כבני ערובה בעזה על ידי חמאס. משעות הבוקר המוקדמות נורו יותר מ-3,000 טילים. חמאס מחזיק בבני ערובה ושולט בבסיסים וביישובים בישראל. ישנם יותר מ-1,000 פצועים והלחימה הקשה עדיין נמשכת. הלב שלי כואב, אני מתפללת עבור כל מי שסובל".
כזכור, מספר הנרצחים המשיך לעלות ולזנק מדי שעה ונכון לכתיבת שורות אלה, מספרם עומד על 1,631 אנשים, מתוכם 702 חיילים.
8 צפייה בגלריה
פוסט גל גדות
פוסט גל גדות
פוסט שפרסמה גל גדות
(צילום: Gettyimages, אינסטגרם)
גם גיא עוזרי, המנהל האישי הישראלי-אמריקני של מדונה, הביע דאגה כששיתף סרטון של חטופים, וכתב: "ארגון הטרור חמאס קרא: 'אם יש לכם אקדח - הוציאו אותו. זה הזמן שלכם להשתמש בו - צאו עם המשאיות שלכם, הרכבים, הגרזנים. זוהי תחילתה של ההיסטוריה הטובה והמכובדת ביותר'. זה מחריד, חוגגים את הרוצחים האלה באיראן. נועה, שמופיעה בסרטון הזה, הייתה בפסטיבל מוזיקה כשירו עליה ועל אחרים ואז חטפו אותם. נשים, ילדים וקשישים רבים נלקחו מבתיהם. תמיד התפללתי למען השלום. תמיד. תמיד הבעתי תמיכה בקהילה היהודית שלי ובמקביל הבעתי תמיכה באחיי ואחיותיי הערבים. אין לי מילים היום, רק שברון לב ודמעות".
נזכיר שבמקרה של נועה ארגמני שתועדה בזמן שנחטפה לעזה, הסוף הוא משמח ונועה חזרה אלינו, בריאה ושלמה.
תמיכה נוספת הגיעה גם מצידן של ג'יימי לי קרטיס, שאנן דוהרטי המנוחה, הדוגמנית סופיה ריצ'י, שרה מישל גלר, נואה שנאפ והקומיקאית איימי שומר, שמקפידה לשתף תכנים פרו-ישראלים מאז אותה שבת איומה ועד היום. "יהודים הם הקבוצה היחידה שלא מורשית להגן על עצמה. אין לזה שום קשר לכיבוש, החמאס לא רוצה לעצור את הכיבוש. הם רוצים להבעיר את ישראל. הם ממומנים על ידי איראן, שמנסים לחבל בהסכם השלום".
8 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
"יהודים הם הקבוצה היחידה שלא מורשית להגן על עצמה". איימי שומר
(צילום: GettyImages)
תמיכה חשובה (אך מפתיעה) הגיעה גם מכיוונה של השחקנית נטלי פורטמן, שלרוב מתבטאת נגד ממשלת ישראל - אך לשמחתנו לא הפעם. פורטמן שוחחה עם משפחות החטופים ובסרטון קצר שפורסם בעמוד האינסטגרם Bring Them Home Now, שפועל למען החזרת החטופים, אמרה: "נחרדתי ממה שאתם והמשפחות שלכם נאלצתם לעבור, ממה שאתם עדיין עוברים. אני מצטרפת אליכם בקריאה לקהילה הבינלאומית לשים קץ לאסון ההומניטרי ולהגן על הגברים, הילדים, הקשישים וכול שאר האנשים החפים מפשע שסובלים כרגע. אני איתכם, בוכה איתכם. אתם במחשבות שלי ואני מצטרפת אליכם בבכי הזה ובקריאה להחזיר אותם הביתה עכשיו".
נטלי פורטמן דורשת להחזיר את החטופים
השחקנית היהודייה מים ביאליק ("המפץ הגדול") שוחחה עם רייצ'ל גולדברג-פולין, אימו של הרש שנפצע ונחטף לעזה, ואמרה: "קל לנו לקרוא כתבות או לגלול באינסטגרם ולחשוב שאנחנו מבינים - אבל אנחנו לא כאן כדי להבין את המצב של היהודים או את המצב בישראל, אלא ספציפית כדי לשים את הפוקוס על השבת החטופים הביתה". בזמן שגולדברג הסבירה את המצב בצורה רהוטה, ביאליק התקשתה לעצור את הדמעות והנהנה בהבנה.
הרש, בעל אזרחות אמריקנית, נולד בקליפורניה והשלים השנה את שירותו בצה"ל. באותו בוקר הוא היה במסיבת הנובה בחניון רעים. "בדרך כלל אני לא משתמשת בטלפון בשבת, אבל פתחתי את הטלפון והיו שתי הודעות מהרש ב-8:10. הראשונה 'אני אוהב אותך', והשנייה 'אני מצטער'. הבנתי שמשהו נורא קרה. מאז ניסיתי להתקשר ולא הייתה תשובה. לא שמעתי ממנו מאז", סיפרה אימו ל-ynet.
ב-31 באוגוסט אותרה גופתו של הרש, לצד חמישה חטופים נוספים, עדן ירושלמי, אורי דנינו, כרמל גת, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי, שנרצחו על ידי חמאס.
נת'ניאל בוזוליק, כוכב "יומני הערפד", הציף את הרשתות החברתיות שלו בתמיכה בישראל החל מהרגע הראשון, וב-27 באוקטובר, 20 ימים בלבד לתוך המלחמה, בוזוליק נחת בישראל לטובת מסע הסברה.
"חברים, אני בישראל כרגע. דבר אחד שאני רוצה לומר זה שנורא קל לאנשים להיכנס לרשתות החברתיות כדי לפרסם מידע מוטעה, שנאה ולתמוך בתנועה שיש לה רק מטרה אחת - להכחיד את האומה. למרות כל השנאה שמופנית כלפי אותה אומה - החלטתי להגיע. החלטתי להגיע לכאן כדי להראות לכם ולשאר העולם את האמת ואת המציאות של מה בדיוק קורה פה".
תמיכתו של בוזוליק ריגשה את הישראלים והפוסטים שלו זכו לאלפי שיתופים. בין כל התגובות התומכות, הוא נאלץ להתמודד עם שנאה רבה שהופנתה כלפיו לצד דיווחים על הפוסטים שלו, שבסופו של דבר הובילו להשבתת עמוד האינסטגרם שלו למספר ימים. "תומכי חמאס דיווחו על החשבון שלי במאמץ להשתיק אותי. למה? כי מה שאני אומר הורס להם את השקרים. אתם לא יכולים להילחם באמת, אתם חייבים להשתיק אותה. ועכשיו הם מוכיחים שהם שקרנים".
אגב, בין כל האזעקות והריצות לממ"ד, בוזוליק מצא אהבה בישראל - הדוגמנית ליה נגה, וגם זכה להשיא משואה ביום העצמאות, רגעים קטנים של נחמה בתוך כל העצב.
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
(צילום: אינסטגרם)
בוזוליק היה הראשון שנחת על אדמת הקודש - אבל ממש לא האחרון. רכבת אווירית של תומכי ישראל נחתו בארץ בזה אחר זה. תחילה היה זה השחקן מייקל רפפורט, שהפך להיות מהאוהדים הגדולים ביותר של ישראל והגיע לפה בתדירות גבוהה יותר מזו שאנחנו הולכים לבקר את ההורים.
מהיום הראשון ועד רגע זה, רפפורט לא מפסיק לרגע לשתף תכנים פרו-ישראלים ועם הגעתו לארץ הגיע מיד לכיכר החטופים, שם פגש את המשפחות והאזרחים.
8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט בישראל
מייקל רפפורט בישראל
תומך על מלא. מייקל רפפורט בישראל
(צילום: אמיר מאירי)
עובדה נחמדה: למרות שספג ביקורות קשות בעקבות התמיכה בישראל וחשבון האינסטגרם שלו אפילו נחסם - רפפורט לא נכנע, להפך: הקומיקאי הודיע למגיבים שעל כל תגובה עם דגלי פלסטין הוא יתרום דולר לצה"ל, והקפיד ליידע את אותם מגיבים: "תודה לך karsin.thy.goat על התגובה שלך. עבור כל דגל אני אתרום דולר בשמך לצבא הישראלי. בזכותך חייל ישראלי קיבל 17 דולר. מזל טוב". גאון!
מייקל רפפורט מאחל שנה טובה
אחריו הגיעו ג'רי סיינפלד ביחד עם אשתו ג'סיקה וילדיהם סשה, ג'וליאן ושפרד. משפחת סיינפלד ביקרה בכיכר החטופים ולאחר מכן ירדה דרומה לסיור בקיבוץ בארי, שם פגשו את יובל הרן, שאביו אבשלום (אבשל) הרן נרצח בטבח הנורא.
"רצינו לראות בעצמנו את ההשפעות של התקפות 7 באוקטובר", סיכמה ג'סיקה את הביקור בישראל. "ביקרנו בבתים שבהם משפחות עונו, נורו, הופצצו ונשרפו בעודן בחיים. עמדנו בשדה שבו ילדים בפסטיבל מוזיקה נרצחו ונחטפו בזמן שניסו לברוח. עד כמה שהיה כואב להיות במקומות האלה, מה שאני הכי אזכור זה את האנשים שפגשתי בישראל - גיבורים שהצילו מאות אנשים, צעירים מניו יורק שהגיעו לעבוד בשדות כדי להחליף את אלה שהלכו להילחם בחמאס. אימת 7 באוקטובר מחקה את הפילוגים בתוך ישראל. מעולם לא ראיתי מדינה מאוחדת יותר. כולם התאחדו למען מטרה גדולה יותר - להביס את חמאס כדי לבנות ישראל טובה ובטוחה יותר, ועולם בטוח וטוב יותר".
8 צפייה בגלריה
משפחת סיינפלד ג'רי ג'סיקה סיינפלד ביקור בישראל
משפחת סיינפלד ג'רי ג'סיקה סיינפלד ביקור בישראל
ג'רי וג'סיקה סיינפלד במקום בו התקיימה מסיבת הנובה
(צילום מסך: אינסטגרם )
גם השחקנית היהודייה דברה מסינג הגיעה לביקור בישראל ולא פסחה על סיור בכפר עזה. "זו הפעם ראשונה שלי בישראל", אמרה מסינג והוסיפה: "אני מאוד שמחה שאני כאן, לא הייתי רוצה להיות בשום מקום אחר כרגע".
דאגלס מאריי, עיתונאי, פרשן פוליטי וסופר בריטי, שמאז פרוץ המלחמה זוכה לתהודה יוצאת דופן בעקבות דבריו הפרו-ישראליים ובזכות כך שגינה תפיסות פרו-פלסטיניות בנוגע לסכסוך המתמשך, ביקש ממסינג להסביר מדוע היה לה חשוב להגיע לגבול עם עזה.
"רציתי להיות עדה, להודות לחיילים ולראות מה קרה כאן בשבעה באוקטובר. הייתי רוצה שכול העולם יוכל להיות כאן, לראות את זה באופן אישי, כי שום דבר לא יכול להעביר את גודל האירוע שקרה כאן. אבל אעשה כמיטב יכולתי כדי לחלוק את החוויה שלי עם כולם, לכן אני כאן".
8 צפייה בגלריה
דברה מסינג
דברה מסינג
ציונית! דברה מסינג
(צילום: משה מזרחי)
והרכבת האווירית לישראל המשיכה: מונטנה טאקר, זמרת אמריקנית ממוצא יהודי וכוכבת רשת עם למעלה מ-12 מיליון עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם, שמה את עצמה בחזית ההסברה הישראלית. סבה וסבתה של טאקר שרדו את השואה, משפחותיהם נרצחו - והזמרת הצעירה, שמאז ומתמיד הבליטה את הזהות היהודייה שלה, סיפרה כי השנאה כלפי היהודים החמירה בעקבות המלחמה שפרצה: "זה לא רק ברשתות החברתיות, אלא גם בחיים האמיתיים". טאקר הוסיפה כי העוקבים משאירים לה דברי נאצה בתגובות לסרטונים שלה ואף כותבים כי "מגיע לה למות רק בגלל שהיא יהודייה".
למרות הכל, מונטנה לא פספסה את ההזדמנות להגיע (פעמיים!) ולתמוך בישראל מקרוב, ונחתה על אדמת הקודש לטובת ארוחת ערב עם התנועה למאבק באנטישמיות והתמנגלה עם שאר כוכבי הביצה.
8 צפייה בגלריה
ארוחת ערב מונטנה טאקר
ארוחת ערב מונטנה טאקר
שלום, הגעתי! מונטנה טאקר
(צילום: ענת מוסברג )
גם סקוטר בראון, קווין ואן אריק, טיפאני האדיש ואיוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר נחתו בישראל כדי לתמוך ולראות את הזוועות במו עיניהם.
"אני בדרך לישראל. אני הולכת לראות בעצמי, אני הולכת לראות הכול, לשאול שאלות. זה טיול חינוכי עבורי. אני עומדת ללמוד על הפוליטיקה. תבינו, אני לא מאמינה לכל מה שאני קוראת באינטרנט. אני צריכה להגיע ולראות בעצמי, אני מהאנשים האלה", אמרה האדיש מהמטוס בדרך ארצה.
"איך מתאוששים מדבר כזה? זה ייקח דורי דורות - אם בכלל. איך כובשים את יצר הנקמה? אין לי מושג", אמר השחקן ההוליוודי מייקל דאגלס, שהגיע ארצה ופגש את יולי בן עמי, בתם של רז בן עמי שחזרה משבי חמאס ואוהד בן עמי - שעדיין חטוף בעזה.
יולי בן עמי ומייקל דאגלס
לצערנו, ובדרך שבאמת לא ניתן להסביר, ישנם עדיין יותר מדי כוכבים שממשיכים לפזר ארס ושקרים על המצב בישראל. המובילים שבהם הם כמובן בני משפחת חדיד ובראשם ראש המשפחה מוחמד - שהעז והשווה בין הנאצים לישראלים. מוחמד פרסם תמונה שבצידה הימני דגל ישראל ובצד השמאלי צלב קרס, והשווה בין הזוועות שעשו הנאצים ביהודים - להתנהגותם של היהודים לפלסטינים. "גירשו מיליונים מבתיהם", נכתב מתחת לצלב הקרס - ובדיוק אותו דבר נכתב גם מתחת לדגל ישראל. "לרכז קבוצות על פי גזע בגטאות ומחנות (אושוויץ)", נכתב תחת צלב הקרס - ואותו הדבר בדיוק נכתב תחת דגל ישראל, עם שינוי קל - במקום אושוויץ, "עזה".
גם בנותיו הפחות מלומדות פנו לרשתות כדי להפיץ תכנים פרו-פלסטיניים - ובמסגרת השקרים כתבה ג'יג'י: "ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה ילדים כשבויי מלחמה". הדוגמנית התייחסה למקרה של אחמד מנאסרה, שבשנת 2015 - כשהיה בן 13 בלבד, ניסה לרצוח יהודים בפסגת זאב - ונתפס ונעצר על ידי מדינת ישראל, אך העובדות לא הפריעו לה להעלות את הסטורי השקרי, בזמן שעשרות ילדים ישראלים חפים מפשע הוחזקו בשבי החמאס.
אחרי שחטפה אש מכל הכיוונים - ג'יג'י עשתה את הבלתי יאומן והתנצלה - בערך: "רציתי להראות את הדרכים שבהן החוק הבינלאומי מעורער על ידי הממשל הישראלי. במקרה הזה ניסיתי להראות איך ילדים פלסטינים שנעצרים על ידי הצבא הישראלי - לא מקבלים את אותם תנאים שלהם זוכים ילדים ישראלים שעצורים על אותם הפשעים". עם זאת, חדיד הוסיפה התנצלות מפתיעה: "השתמשתי בדוגמה לא נכונה כדי להוכיח את הטענה הזו. טעיתי".
אנג'לינה ג'ולי גינתה את מתקפת הטרור על ישראל - ובאותה נשימה דרשה להפסיק את ההפצצות בעזה: "זה לא מצדיק את ההפגזות בעזה, שגוזלות חיים של חפים מפשע שאין להם לאן ללכת, חסרי גישה למים או לאוכל ואין באפשרותם להתפנות ואת האפשרות ההומנית לחצות גבול ולמצוא מחסה".
ולא נשכח את הקמפיין השקרי "כל העיניים על רפיח", אותו שיתפו כוכבים רבים בהם ניקולה קוכלן, מארק רופאלו, ג'נה אורטגה, מליסה בררה, כוכב "האנטומיה של גריי" ג'אקומו ג'אניוטי, רוזי אודונל ועוד רבים ולא טובים אחרים. יש לכם מקום של כבוד ברשימה השחורה שלנו - הכול רשום!
8 צפייה בגלריה
מוחמד חדיד ג'יג'י חדיד
מוחמד חדיד ג'יג'י חדיד
התפוח הרקוב לא נפל רחוק מהעץ. מוחמד וג'יג'י חדיד
(צילום: GettyImages)