10 צפייה בגלריה
העתיד של המונרכיה. קייט מידלטון והנסיך וויליאם
העתיד של המונרכיה. קייט מידלטון והנסיך וויליאם
העתיד של המונרכיה. קייט מידלטון והנסיך וויליאם
(צילום: Gettyimage)
למרות שבחודשים האחרונים מי שמעלה הילוך בהכנות לקראת מלכותו העתידית בממלכה המאוחדת הוא הנסיך צ'רלס (73), הבריטים מעדיפים דווקא שהכתר יעבור ישירות לבנו הבכור, הנסיך וויליאם, שחגג השבוע יום הולדת 40. במקביל, ולא ממש במקרה, הוא ואשתו קייט מידלטון - יחד עם שלושת ילדיהם - עזבו את קנזינגטון ועברו להתגורר בטירת ווינדזור, סמוך למלכה אליזבת, בצעד שנועד לקרב את הנכד הנבחר אל המלוכה.
לכבוד כניסתו של וויליאם לעשור החמישי בחייו, הגיע הזמן לבדוק: האם באמת עדיף שהוא ירש את הכתר במקום אביו, איזה מן מלך הוא רוצה להיות והאם הוא באמת התקווה הגדולה של בית המלוכה? לכל התשובות - המשיכו לקרוא.
10 צפייה בגלריה
המלך הבא (הבא) של אנגליה
המלך הבא (הבא) של אנגליה
המלך הבא (הבא) של אנגליה
(צילום: Gettyimage)
וויליאם ארתור פיליפ לואי מאונטבאטן וינדזור (שם קליט סך הכל) נולד בשנת 1982 לנסיך צ'רלס ולנסיכה דיאנה. מילדותו הוא ידע בדיוק מה העתיד צופן לו - והתנהג בצורה הנכונה והראויה ליורש העצר. אמנם אף אחד לא דמיין שהמלכה תחיה עד גיל מופלג כל כך ותהפוך את בנה, הנסיך צ'רלס, לבעל התואר המפוקפק "הנסיך שמחכה הכי הרבה זמן לכתר", אבל וויליאם תמיד ידע שהוא יהיה מלך אנגליה יום אחד. במוקדם או במאוחר. כעת, כשהוא אב לשלושה וחגג את יום הולדתו ה-40, אפשר לומר בוודאות כי הנסיך הופך לפנים של המונרכיה, ולא רחוק היום בו הוא ישב על כס המלכות.
בחודש מרץ האחרון טסו וויליאם וקייט מידלטון לסיור מלכותי בקריביים ומשם חזר הנסיך עם הרצון להפוך כל מדינה לרפובליקה. בזמן שבאתר "מירור" תיארו את הסיור המלכותי כ"סדרה של אסונות יחסי ציבור", הנסיך התעקש שהוא "לא מעוניין להחליט עבור אחרים כיצד לפעול" וכי "העם הוא זה שצריך להחליט". מקור יודע דבר סיפר כי הוא חושב רבות על המלך שהוא רוצה להיות ולמרות שהדרך המלכותית והנהוגה היא "לא להתלונן ולא להסביר", וויליאם דווקא "להוט לקבוע קול משלו".
למרות הביקורות הקשות שספגו בני הזוג בעקבות הסיור המדובר, הנסיך נשאר נחוש ליצור שינוי. "בעתיד הם 'יקרעו' את ספר החוקים ויעשו דברים בדרכם החדשה - 'דרך הקיימברדיג''", אמר מקורב לעיתון "הסאן", והוסיף: "וויליאם וקייט מנסים להבין איך זה יראה בעתיד. זו לא ביקורת על איך שזה נעשה בעבר - אבל הזמנים משתנים".
10 צפייה בגלריה
חוגגים בקריביים
חוגגים בקריביים
חוגגים בקריביים
(צילום: Gettyimage)
מקור נוסף התראיין ל"דיילי מייל" והסביר כי "וויליאם מעריך את דרכה של סבתו וגם של אביו אך הוא מאמין כי על בני המלוכה להתקדם כדי לשרוד ולשגשג". סימנים לכך אגב, נראו כבר בשנת 2016, כשהנסיך התראיין ל-BBC וסיפר כי הוא חושב רבות על היום בו ימלוך ועד כמה חשוב זה שמשפחת המלוכה תישאר רלוונטית: "המלכה אליזבת נתנה דוגמה יוצאת דופן בתקופת שלטונה ובכוונתי להמשיך את דרכה, אך עם חזון משלי".
ובכל זאת, על הנייר ולפי התכנון המקורי - מי שיירש את הכתר מהמלכה אליזבת הוא הנסיך צ'רלס, שכנראה יודע שגם אם זה יקרה זמנו יהיה קצוב מאוד על הכס, כך שאת ההחלטות החשובות לגבי עתידה של המונרכיה הוא מקבל יחד עם בנו הבכור. מוקדם יותר השנה פורסם כי בכוונתו של צ'רלס לפעול לטובת מונרכיה מצומצמת ומקור יודע דבר סיפר למגזין Us Weekly כי את התוכנית המדוברת הגו הנסיכים יחד. "וויליאם וצ'רלס מבינים שפחות אנשים זה פחות דרמה. לצ'רלס יש כיום צוות של 137 עוזרים ואילו וויליאם מתכנן להוריד 70 אנשי צוות ביום שבו יחליף את אביו כנסיך וויילס". המקור הוסיף כי פחות אנשי צוות אומר "נסיעות סולו קצרות יותר" וציין כי זה "משב רוח חדשני ומרענן".
10 צפייה בגלריה
דנים בעתידה של המלוכה. וויליאם וצ'רלס
דנים בעתידה של המלוכה. וויליאם וצ'רלס
דנים בעתידה של המלוכה. וויליאם וצ'רלס
(צילום: Gettyimage)
כאמור, צ'רלס הוא אמנם היורש הרשמי, אך וויליאם מתחיל לקחת על עצמו עוד ועוד תחומי אחריות וצועד בצעדי ענק לקראת היום בו יהפוך למלך בעצמו. "הוא נרגש מהפרק החדש שמחכה לו ומהאתגרים שיתמודד איתם. עם כניסתו לעשור החדש וויליאם ייקח על עצמו תפקידים נוספים ויתכונן לקראת הרגע בו יהפוך להיות המלך של אנגליה", אמר מקורב למגזין, והדגיש כי עד שזה יקרה, וויליאם ואביו יעבדו צמוד אחד לשניה. "הנסיך צ'רלס סומך על וויליאם והוא בטוח שבנו הבכור יודע היטב מה הוא עושה, ועם זאת הוא יהיה שם כדי להדריך ולתמוך בו לאורך כל הדרך. צ'רלס מתכוון לעשות כל שביכולתו על מנת להבטיח כי בנו יצליח בתפקידו כנסיך מוויילס ולאחר מכן כמלך. במקביל, וויליאם יעזור לצ'רלס לחשוב על רעיונות חדשים ורעננים לגבי מודרניזציה של המלוכה. שניהם רוצים להיות מוכנים עד כמה שאפשר לרגע בו המלכה תפסיק למלוך".
מקורב נוסף סיפר על הרצון של וויליאם ללכת בדרכה של אמו דיאנה ולהיות "מלך העם", כלומר נגיש יותר לאזרחים. "השאיפות של וויליאם גבוהות. הוא יוצר את האיזון המושלם בין להיות קשוב לציבור במקביל להיותו מודל לחיקוי, אדם מכובד ומקבל החלטות. וויליאם הוכיח את עצמו כראוי וקייט היא הסלע היציב שעומד מאחוריו - יחד הם עובדים כצוות מה שמבטיח את עתידם".
10 צפייה בגלריה
כל יורשי העצר בתמונה אחת
כל יורשי העצר בתמונה אחת
כל יורשי העצר בתמונה אחת
(צילום: Gettyimage)
תוכניות לחוד ומציאות לחוד: בזמן שצ'רלס מפנטז על הכתר ומקורביו מדליפים לתקשורת מדי פעם על תוכניותיו הגדולות ליום בו זה יקרה, בתחילת החודש ובמהלך חגיגות יובל הפלטינום לכבודה של המלכה מי שעמד במוקד תשומת הלב היה דווקא הנסיך וויליאם, שיחד עם אשתו ושלושת ילדיהם - הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי הגיעו לכל האירועים החשובים וזכו לסיקור תקשורתי מקיף.
וויליאם וקייט הצליחו לשמור על האיזון המושלם בין מלכותיות ראויה לאנשי משפחה ולאורך כל אותו סוף שבוע חגיגי כיכבו באתרי החדשות מעבר לים וזכו למחמאות על תפקודם - כשמי שאתגר אותם בעיקר היה לואי בן הארבע, שקצת השתעמם (ובצדק) מהאירועים הרבים ובמקום לציית לחוקי הנימוס האנגלי הציק להוריו, עשה פרצופים מצחיקים ולמעשה התנהג כמו כל ילד אחר בן גילו.
(אינסטגרם)
אבל אם אתם חושבים שוויליאם מבלה כל רגע פנוי בלדמיין איך הוא נראה עם כתר על הראש, קבלו הבהרה: בשיחה עם העיתונאי ניקולס וויטשל אמר הנסיך כי הוא חושב על עתידו כמלך - אבל לא חי את זה כל הזמן. "אני בהחלט לא שוכב ער בלילות ומחכה לרגע שאהיה מלך או מקווה לכך, כי זה בעצם אומר שלמרבה הצער המשפחה שלי תמשיך הלאה, סבתי ואבי כבר לא יהיו איתנו, ואני לא רוצה את זה". גם באותה שיחה הדגיש וויליאם כי המטרה העיקרית שלו היא להיות מלך מודרני ונגיש ולשם הוא שואף.
"וויליאם וקייט רוצים להימנע מהשתחוויות וקידה בפומבי, הם רוצים להיות נגישים עד כמה שאפשר - פחות רשמיים, פחות מנותקים. הם רוצים להתרחק מהמסורת ולהתמקד במונרכיה מודרנית", אמר מקורב לזוג המלכותי בריאיון ל"סאנדיי מירור" בחודש מאי האחרון, ואף הוסיף כי השניים רוצים שיפנו אליהם בשמותיהם הפרטיים - בלי התואר המלכותי לפני.
10 צפייה בגלריה
"רוצים להיות נגישים יותר"
"רוצים להיות נגישים יותר"
"רוצים להיות נגישים יותר"
(צילום: Gettyimage)
ולמרות שכאמור הכתר צריך לעבור עוד דרך ארוכה באופן יחסי עד שיגיע לראשו של וויליאם, הנסיך ואשתו כבר עסוקים בלהכין את בנם הבכור ,הנסיך ג'ורג' בן השמונה ליום בו הכתר יהיה שלו. "ג'ורג' מתחיל להבין את גורלו", הבהיר מומחה לענייני המלוכה דאנקן לרמקוב בריאיון ל-OK, והוסיף כי רגע מאוד בולט של זה היה בקיץ שעבר, כשג'ורג' הצטרף להוריו לגמר משחקי היורו - כשהוא לובש חליפה ולא את חולצת האוהדים כמו שאר הילדים. "אנשים שאלו לא פעם מדוע הוריו של ג'ורג' לא נתנו לו ללבוש חולצה של נבחרת אנגליה כמו כל ילד רגיל. וויליאם בהחלט שמח מהרעיון שג'ורג' ילבש חולצה של הנבחרת אך מי שהטילה וטו הייתה קייט - שהיה לה חשוב להראות לג'ורג' ש'להיות בתפקיד' דורש גישה אחרת".
"וויליאם מדבר עם הנסיך ג'ורג' על המשמעות בלהיות בן מלוכה", סיפר מקור יודע דבר למגזין Us Weekly ביולי 2019, והוסיף: "הוא עושה זאת בצורה עדינה ופשוטה כדי לא ליצור לחצים אצל ג'ורג' מגיל כל כך צעיר". המקור הוסיף וסיפר כי וויליאם מקפיד ללמד את ג'ורג' על המלוכה בעזרת ציורים, ספרי ילדים ושלל מטאפורות כדי לעזור לו להבין איך העניין הזה עובד בצורה הכי קלה. "וויליאם מסביר לג'ורג' על המלוכה בצורה מאוד כיפית, ג'ורג' בהחלט נהנה מכך".
10 צפייה בגלריה
מכין את ג'ורג' למלוכה. וויליאם, ג'ורג' ושרלוט
מכין את ג'ורג' למלוכה. וויליאם, ג'ורג' ושרלוט
מכין את ג'ורג' למלוכה. וויליאם, ג'ורג' ושרלוט
(צילום: Gettyimage)
נעבור לרגע לאזרחים עצמם, שנדמה שאחד התחביבים המועדפים עליהם הוא להשתתף בסקרים לגבי עתידה של המלוכה. סקר חדש שפורסם בחודש אפריל באתר "מטרו" חשף כי רק 24 אחוז מהאזרחים בבריטניה חושבים שצ'רלס צריך להיות המלך הבא - לעומת 42 אחוז שטוענים שהכתר צריך לעבור ישירות לנסיך וויליאם. עם זאת, 48 אחוז מהמשתתפים בסקר סבורים כי צ'רלס יעשה עבודה טובה בתור מלך. "מחצית מהבריטים מאמינים בנסיך צ'רלס ורואים אותו באור חיובי יותר מלפני ארבע שנים, אך למרות זאת אהבת הציבור שייכת לנסיך וויליאם - שהוא בן המלוכה השני האהוב ביותר, אחרי המלכה אליזבת. כמו כן הבריטים תוהים האם הנסיך צ'רלס צריך לפנות את מקומו ולזוז הצידה לטובת בנו הבכור", כתב העיתונאי ג'וי רוברטס.
"אני מתעבת את הרעיון שצ'רלס יהיה מלך. לא איכפת לי ממשפחת המלוכה באופן כללי אבל צ'רלס שנוי במחלוקת", אמרה סטודנטית שהשתתפה בסקר נוסף לפני כשנה, והיא לא היחידה. "ייתכן שהרבה אזרחים לא ישמחו על עלייתו של צ'רלס לכס המלכות, מאחר שהנסיך דיבר רבות על סוגיות סביבתיות ושינויי האקלים, מה שמעורר ספק לגבי התומכים של אימו, שלא בטוח יעבירו את תמיכתם אליו", הסביר ג'ו טווימן, מנהל חברת ייעוץ בריאיון ל-CNN, והוסיף: "לאנשים יש נטייה להפוך לשמרנים יותר ככל שהם מזדקנים ולכן זה בהחלט אפשרי שהרעיון של להשתחוות בפני סבתא שלך בכל פעם שאתה רואה אותה - רק בגלל שהיא המלכה - נראה מטורף".
וכמובן שיש גם כאלה שמנבאים שחורות: "משפחת המלוכה נמצאת בשלב האחרון של המשחק", אמרה הסופרת הילרי מנטל בריאיון ל"טלגרף" במאי 2019, והוסיפה: "אני לא יודעת עוד כמה זמן המוסד הזה ימשיך להתקיים". למרות ההכרזה הקשה, מנטל מאמינה שהנסיך וויליאם יזכה להפוך למלך אך צופה כי המלוכה תתפרק מיד לאחר שלטונו. "זה יהיה הסוף של משפחת המלוכה".
אגב, מנטל היא ממש לא היחידה שחושבת כך: "כל עוד המלכה בחיים, מוסד המלוכה שעומד יציב כבר כמעט 1,000 שנים נראה בטוח ומבטיח, ברגע שהיא תלך לעולמה זה יהיה אחרת", אמר גרהם סמית', מנכ"ל קבוצת הרפובליקה האנטי-מונרכית ל"רויטרס" בחודש ינואר האחרון, והוסיף: "המלוכה והמלכה אליזבת הן שם נרדף עבור רוב האנשים. ברגע שתסתיים תקופת שלטונה של המלכה אי אפשר לדעת מה יהיה. ולמרות שיש רק צורך בהחלטה אחת של הפרלמנט – סביר להניח שהיה משאל עם לפני שיחליטו לסיים עם עידן המלוכה".
10 צפייה בגלריה
על המרפסת המלכותית בחגיגות יובל הפלטיניום
על המרפסת המלכותית בחגיגות יובל הפלטיניום
על המרפסת המלכותית בחגיגות יובל הפלטיניום
(צילום: Gettyimage)
ונסיים עם קייט מידלטון, כי למרות שהתכנסנו כאן כדי לבחון את עתידו של וויליאם כמלך, אי אפשר שלא לזקוף את הצלחתו והאהדה לה הוא זוכה, לאשתו הדוכסית שנמצאת לצידו לאורך כל הדרך. למרות שהשניים עברו לא מעט משברים בחיי הנישואים שלהם - כולל פרשיית בגידה שלא אומתה מעולם מצידו של הנסיך וויליאם - הדוכסים מקיימברידג' מצאו את הדרך לשקם את היחסים וחזרו להיות בני המלוכה האהובים על הציבור. את התודות, אגב, הם צריכים להפנות לדוכסים מסאסקס, הנסיך הארי ומייגן מרקל, שמשכו את כל תשומת הלב השלילית של התקשורת והאזרחים - מה שאפשר לוויליאם וקייט לחשב מסלול מחדש, להכניס קצת חום וחיבה לסיורים הציבוריים שלהם ולחזק את התחושה שהעתיד המלכותי נמצא בידיים טובות, אוהבות ויציבות.
10 צפייה בגלריה
עובדים על הזוגיות
עובדים על הזוגיות
עובדים על הזוגיות
(צילום: Gettyimage)
10 צפייה בגלריה
יש לנו חולשה אליכם, באמת
יש לנו חולשה אליכם, באמת
יש לנו חולשה אליכם, באמת
(צילום: Gettyimage)