אתמול (א') חגג הנסיך הארי את יום הולדתו ה-40. בזמן שהוא נמצא בקליפורניה הרחוקה ומנותק כמעט לחלוטין מבריטניה ומבני משפחתו, המלך צ'רלס, ביחד עם הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, החליטו לשים לרגע אחד קטן את הריב המכוער וארוך השנים בצד ובירכו אותו לכבוד העשור החדש.
תחילה היה זה עמוד האינסטגרם הרשמי של ארמון בקינגהאם שפרסם תמונה של הארי לצד הכיתוב: "מאחלים לדוכס מסאסקס יום הולדת 40 שמח מאוד". בהמשך היה זה עמוד האינסטגרם של ארמון קנזינגטון, ששיתף את הפוסט של המלך צ'רלס, והוסיף כיתוב זהה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מברכים את הנסיך הארי
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מברכים את הנסיך הארי
מזל טוב לנסיך!
(צילום: אינסטגרם)
עבור מעריצי המלוכה זה באמת היה רגע משמח מאוד שהביא תקווה רבה שאולי סוף-סוף, לכבוד יום הולדתו ובעקבות ההתייעצות של המלך צ'רלס עם מומחים לענייני רוחניות - הסכסוך המלכותי יגיע לסופו, אך נראה שיש כאלה שממשיכים לנסות לזרוע הרס, וזה בדיוק הרגע להפנות אצבע מאשימה לאתר החדשות המוביל ביותר בבריטניה - "דיילי מייל".
"המלך צ'רלס והנסיך וויליאם איחלו לנסיך הארי יום הולדת שמח - אבל בחרו לחתוך את מייגן מהתמונה", זו הייתה הכותרת של האתר הבריטי, שכמובן מיד גררה תגובות נגד מרקל. בדיקה מהירה שערכנו בסוכנויות מעבר לים גילתה שגם הפעם, כמנהגו, האתר סילף את המציאות לרעתה של הדוכסית מסאסקס.
התמונה שעמודי האינסטגרם המלכותיים שיתפו צולמה בשנת 2018, במהלך ביקור בסטארט-אפ בדבלין. כמובן שגם מרקל הייתה חלק מאותו ביקור וסוכנויות התמונות אכן מוצפות בתמונות שלה ושל הארי ביחד - אך בתמונה הספציפית הזו מרקל הוסתרה על ידי אישה שישבה לשוחח איתם - ולכן הצלם המקורי של התמונה, ג'ימי ריינפורד, צילם תמונה נוספת שבה רואים רק את הארי.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
התמונה המקורית - מייגן מוסתרת על ידי זרוע חטובה
(צילום: Jimmy Rainford/PA Images via Getty Images)
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
תמונה נוספת של הצלם - שהחליט להתמקד בהארי ובחיוך הרחב
(צילום: Jimmy Rainford/PA Images via Getty Images)
כן, אפשר בהחלט להיות קטנוניים ולשאול "אז למה הארמון החליט לבחור דווקא בתמונה הזו, שבה מייגן מוסתרת, ולא בתמונה אחרת?", התשובה שלנו היא שמספיק מבט אחד זריז ומהיר בתמונה כדי לראות את האושר שהציף את הארי באותם ימים.
מאז 2020, כשעזב ביחד עם אשתו את המלוכה בצעד שזכה לכינוי "מגזיט", העצבות היא חלק בלתי נפרד מחייו של הארי. בכל זאת, הוא השאיר מאחור את חייו בבריטניה ומה שהיה אמור להיות מהלך שיעזור לו ולמייגן להתפתח כזוג פרטי, הפך לדרמה אינסופית עם שלל השחרות על משפחתו - שבסופו של דבר העיבו גם עליו.
לכן ההחלטה לבחור תמונה שבה רואים את הארי מחייך, מכל הלב, מתקופה שבה באמת היה מאושר - מוקף במשפחתו וגם באשתו, כולם במקום אחד, היא בהחלט רצויה ואף מתבקשת.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
העצבות בעיניו של הארי אכן מורגשת. הארי ומייגן
(צילום: Eric Charbonneau/Archewell Foundation via Getty Images)
לסיום נזכיר כי מאז שהיא נכנסה למשפחת המלוכה, הסיקור של מייגן היה מאוד מוטה - ולא לצד הטוב. "הסיקור של מייגן מרקל בעיתונות הבריטית הוא גזעני", כך הכריזה העיתונאית מאיה גודפלאו. "משפחת המלוכה הבריטית היא למעשה היסטוריה של אנשים לבנים, לכן כשמרקל הגיעה לארמון, היו שראו זאת כהתקדמות אבל לא כולם הצליחו לקבל את זה".
לאורך השנים הנסיך הארי התרעם על התקשורת הבריטית, שלטענתו עושה כל מה שביכולתה על מנת להכפיש את שמה הטוב של אשתו. למעשה, בשנת 2019 הוא תבע את "דיילי מייל" ועיתונים נוספים בעקבות "פרסומים זדוניים", בטענה שהפכו את אשתו לקורבן של העיתונות.
בדצמבר 2023 זכה הנסיך בתביעה נגד קבוצת "מירור" ובית המשפט קבע כי הוא יפוצה בסכום של 140,600 ליש"ט.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
מגיע לך לחייך קצת!
(צילום: Neil Mockford/GC Images)