חודשיים וחצי חלפו מאז שבישרה הנסיכה מוויילס קייט מידלטון כי אובחנה עם סרטן. "בינואר עברתי ניתוח בטן גדול בלונדון. הניתוח הצליח אך בדיקות לאחר הניתוח גילו סרטן ולכן הצוות הרפואי שלי ייעץ לי לעבור טיפול כימותרפי מניעתי ואני נמצאת כרגע בשלבים הראשונים של הטיפול".
מאז הודעתה של הנסיכה, התקשורת הבריטית לקחה צעד אחורה בכל הנוגע לסיקור מצבה הבריאותי אך מעת לעת ישנם כמה מקורות שמנסים לשפוך קצת אור על מצבה המסקרן והמדאיג.
"קייט מרגישה מספיק חזקה כדי להיות פעילה עם הילדים", סיפר מקורב לנסיכה למגזין Us Weekly, וציין כי "היא תמיד הייתה אמא פעילה".
מקור אחר סיפר למגזין כי "ההחלמה של קייט מתקדמת היטב. היא לא מסוגלת לפגוש הרבה אנשים כי היא יכולה לחלות בקלות - אבל היא קמה על הרגליים ועומדת".
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
חזקה מהרוח. קייט מידלטון
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
עם זאת, למרות הדיווחים האופטימיים, אי אפשר שלא לתהות מה באמת מצבה. מאז התייצבה מול המצלמות ובישרה כי חלתה - מידלטון לא נראתה בציבור, מלבד פעם אחת שבה עובר אורח טען שראה אותה יוצאת לסידורים. בניגוד אליה, את המלך צ'רלס השלישי, שחולה גם הוא בסרטן, ראינו לא פעם ובהזדמנויות שונות רבות.
בשבת הבאה, ה-15 ביוני, ייערך אירוע ה-Trooping the Color המסורתי והחגיגי בממלכה. הדיווחים האחרונים טוענים כי מידלטון לא תשתתף בטקס וגם לא תצטרף לשאר בני המלוכה למרפסת המלכותית, שם הם יעמדו כדי לנופף לאזרחים ולצפות במטס המלכותי.
"היה לנו ממש ברור שקייט צריכה את המרחב והפרטיות כדי להתאושש ולהחלים", אמר מקור מהארמון, ואחר הוסיף: "היא תחזור לעבודה כשהיא תקבל אישור מהרופאים שלה". עוד הוא אמר כי "הצוות המלכותי של קייט בודק ומעריך מחדש את האחריות שהיא תיקח על עצמה כשתחזור. ייתכן שהיא לא תחזור לעולם לתפקיד שבו הכרנו אותה".
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
"צריכה את המרחב והפרטיות כדי להתאושש ולהחלים"
(צילום: Samir Hussein/WireImage)
בסוף חודש מאי האחרון - ובעקבות הבחירות הקרובות בלונדון שיתקיימו בחודש הבא (יולי), ארמון בקינגהאם הודיע כי בני המלוכה יבטלו אירועים שעלולים למשוך את תשומת הלב או להסיח את הדעת ממערכת הבחירות. החלטה זו גרמה להקלה משמעותית בקרב משפחת המלוכה - והנסיכים מוויילס בפרט. "ההחלטה הזו תאפשר לנסיך וויליאם ולקייט לבלות יותר זמן ביחד", אמר מקור יודע דבר, והוסיף כי "הם התחברו מחדש והם קרובים מתמיד".
נתעכב לרגע על הציטוט האחרון - שכנראה יצא גם כדי להרגיע את חרושת השמועות על כך שהנסיך וויליאם החייה מחדש את הרומן (לכאורה) עם חברתה הטובה של מידלטון, רוז הנבורי. לאחר הניתוח שעברה הנסיכה ובעקבות היעלמותה המוחלטת מהעין הציבורית, החלו לצוץ שמועות מטרידות סביב הנסיך, שטענו שהוא עזב את קייט לטובת המאהבת. "וויליאם וקייט עצובים מהספקולציות לגבי נישואיהם", סיפר מקורב.
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
קרובים מתמיד. הנסיך וויליאם וקייט מידלטון
(צילום: Samir Hussein/WireImage)
בקרוב ייצאו ילדיהם של וויליאם וקייט, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי, לחופשת הקיץ ומקורבים מספרים כי "מחכים להם המון דברים מהנים על הפרק". עד אז מידלטון ממשיכה להיות מוקפת במשפחתה הגרעינית, באמה קרול ובאחותה פיפה. "הן נוכחות שם כל הזמן. מאז ומתמיד המידלטונים היו קרובים מאוד".
"משפחת המלוכה צריכה להיות זהירה מאוד בכל הנוגע להחלטה את מי להכניס הביתה. אבל קייט יודעת היטב על מי לסמוך", אמר המומחה המלכותי ריצ'רד פיצוויליאמס. "לקייט יש קצת זמן לחשוב על תפקידה המלכותי לפני שהיא תחזור, בסופו של דבר, לעניינים".
וכשהיא תחזור, סוף-סוף, זה יהיה מלווה באישורים רפואיים ותהיה השגחה מלאה. כעת רק נותר לקוות שמידלטון אכן מתאוששת, מחלימה ושנראה אותה שוב, ממש בקרוב, מחייכת לאזרחים שצמאים לקבל ממנה סימן.
4 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
שולחים לך לבבות בחזרה
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)