5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מעושרים. מייגן מרקל והנסיך הארי
(צילם: Gettyimages)
"מייגן מרקל הייתה המומה ומאוכזבת כשגילתה כמה מעט כסף היה לנסיך הארי כשהיא פגשה אותו. היא חשבה שהוא שווה מאות מיליונים - אם לא מיליארדים", אמר הכתב המלכותי טום באוור בריאיון ל-GB News. רק כדי לסבר את האוזן, "המעט כסף" הזה שהיה לנסיך למעשה הסתכם ב-35 מיליון פאונד. "מייגן נאלצה להסתגל לנסיעות מטופשות ברכבי קאדילק גדולים ובמטוסים פרטיים בגלל המגבלות הכספיות של בעלה", הוסיף.
חמש שנים עברו מאז נישואיהם המלכותיים של הנסיך ומרקל, ששנתיים לאחר מכן החליטו לזעזע את הארמון והודיעו על פרישתם מהמלוכה. אותה פרישה מפורסמת, שזכתה לשם "מגזיט", התקיימה משתי סיבות: הראשונה, הרצון של הדוכסים מסאסקס לחיים פרטיים (ספויילר - לא קרה, ולא באשמת הארמון), והשנייה לפעול למען עצמאות כלכלית - שאת זה הם ללא ספק הוציאו לפועל.
חודש לאחר המגזיט התחילו הדוכסים מסאסקס להגדיל את העובר ושב עם הרצאות עליהם גבו חצי מיליון פאונד. תשעה חודשים לאחר מכן השניים חתמו על עסקת ענק עם נטפליקס שעמדה על 100 מיליון דולר ובהמשך של אותה השנה הגדילו שוב את העובר ושב כשחתמו על עסקה נוספת - הפעם עם ספוטיפיי, עבורה קיבלו סכום של 30 מיליון פאונד.
5 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
איך לא תחייכו עם כל כך הרבה מיליונים בבנק?
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
במאי 2021 פורסם כי הדוכסית מסאסקס עובדת על ספר ילדים - עליו לפי הדיווחים קיבלה מקדמה על סך של 700 אלף דולר. לזכותה ייאמר שלפחות במקרה הזה מרקל הבטיחה את הכסף שתקבל עבור הספר היא תתרום. למרות ההוצאות הרבות שיש למשפחה. "יש להם המון הוצאות, במיוחד על הבית וצוות האבטחה שלהם", אישרה העיתונאית המלכותית אנג'לה לוין.
לכל הטוב הזה מתבקש להוסיף גם את ספרו של הנסיך הארי, SPARE, שיצא לאוויר העולם בחודש ינואר האחרון אך גרם לעניין עוד הרבה לפני כן. הנסיך הארי קיבל עבור ספרו מקדמה של 20 מיליון דולר. על פי ה"דיילי מייל", הדוכסים מסאסקס חתמו על עסקה של ארבעה ספרים עם ההוצאה לאור Penguin Random House. נזכיר כי רק בשבוע הראשון שבר ספרו של הארי את כל השיאים ומכר 3.2 מיליון עותקים. טרם ידוע כמה כסף הארי מקבל על עמלות המכירה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
ספרו של הארי - עליו קיבל מקדמה של 20 מיליון דולר
(צילום מסך)
כאמור, לפני שהכיר את מרקל ועד שפרש מהמלוכה הנסיך הארי תחזק חשבון בנק שעמד על 34.6 מיליון פאונד - מתוכם 23 מיליון פאונד הוא ירש מאימו המנוחה הנסיכה דיאנה ועוד שבעה מיליון מהמלכה האם, אמה של המלכה אליזבת. כמו כן, במשך השנים קיבל הנסיך הארי מענק שנתי על סך 2 מיליון פאונד בשל היותו בכיר פעיל במשפחת המלוכה.
נציין כי בזמן שהארי ומייגן היו חלק מהמלוכה הם נהנו מאבטחה ומגורים ללא עלות - סכום העומד של מיליון פאונד בשנה, 600 אלף פאונד עבור אבטחה ועוד 400 אלף פאונד עבור לינה, טיסות והוצאות נוספות.
הסכום הזה כאמור לא הספיק לדוכסים, שהתראיינו במרץ 2021 לאופרה ווינפרי (ללא עלות) וסיפרו כי משפחתו של הארי ניתקה אותם כלכלית. "נטפליקס, ספוטיפיי ושאר הדברים מעולם לא היו חלק מהתוכנית שלנו. לא הייתה לנו תוכנית. קיבלנו את ההצעות האלה בנקודה שהמשפחה שלי ממש ניתקה אותי כלכלית והייתי צריך כסף על מנת לשכור אבטחה". מהארמון הפריכו את הטענות כשהציגו חשבונות המראים כי משפחת המלוכה המשיכה לממן את הדוכסים מסאסקס עד קיץ 2020.
שלוש שנים מאוחר יותר וחשבון הבנק של הדוכסים מסאסקס בהחלט "התייצב". אתר ה"דיילי מייל" חשף אמש (שבת) כי העובר ושב של הדוכסים מסאסקס עומד כעת על 131 מיליון פאונד - על פי הערכות. לדוכסים כמובן יש גם הוצאות, בעיקר על אבטחה שעולה להם 2.3 מיליון פאונד בשנה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"אל תדאגי מאמי, אנחנו נהיה עשירים"
(צילום: Gettyimage)
אבל האם הכסף שווה את הביקורת? נציין שוב כי הסיבה העיקרית של הדוכסים לפרוש מהמלוכה הייתה הרצון לפרטיות ולגדל את ילדיהם הרחק מהעין הציבורית. הרצון הזה, כאמור, התפוגג כלא היה מאחר ומאז הפרישה השניים לא מפסיקים לספק ראיונות, ספרים, פודקאסטים ועוד. "הנסיך הארי ומייגן מרקל עזבו את משפחת המלוכה מכיוון שהם רצו חיים נורמליים ופשוטים כמו שכל שאר בני האדם נהנים מהם. הם ייחלו להנאות פשוטות ואלמוניות, כמו להשיק פודקאסט חדש וסיבוב הופעות בינלאומי", צייץ עוקב "מבולבל" לאחר צאתו של הפודקאסט.
"הארי ומייגן לא עזבו את בריטניה כדי להתחמק מהעין הציבורית?", שאל צייצן סקרן בשם ג'ייסון, ואחת אחרת בשם קארה צירפה גיף של בחורה שותה יין ומגלגלת עיניים, תחת הכיתוב: "ועכשיו להארי ומייגן יש עסקה עם ספוטיפיי. כמובן שיש להם".
כמו כן, רק כי אנחנו אוהבים מספרים: נציין כי רק בחודשיים וחצי האחרונים התראיין הארי, לבד, חמש פעמים - כך שפרטיות פחות על הפרק.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי ריאיון ל-ITV
הנסיך הארי ריאיון ל-ITV
מריאיון לריאיון. הנסיך הארי
(צילום: ITV)