סערת קייט מידלטון ממשיכה להתגבר ולסחוף אחריה את כל העולם. נראה שארמון קנזינגטון ואיתו הנסיכה מוויילס, שמאז ה-17 בינואר עננה של חוסר וודאות אופפת אותה, לא מצליחים להרגיע את הבריטים, אלא רק להפך.
לכבוד יום האם הבריטי, שצוין ב-10 במרץ, פרסם עמוד האינסטגרם הרשמי של הנסיכים וויליאם וקייט תמונה חדשה של הנסיכה ביחד עם שלושת ילדיה, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי. בארמון אולי חשבו שהתמונה תרגיע את הציבור אך ההפך הגמור קרה.
זום אין לתוך התמונה גילה לנו יותר מעשר תאונות פוטושופ - החל מהיד המנותקת של הנסיכה שרלוט, דרך הרוכסן של קייט ועד האצבעות החמודות של לואי. התמונה גרמה לזעם רב בקרב הציבור הבריטי שהרגיש מרומה, וגם הצליחה להכעיס גם את סוכנויות הידיעות - שבצעד דרמטי החליטו להסיר את התמונה.
7 צפייה בגלריה
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
תמונה אחת שווה אלף כותרות
(צילום: הנסיך וויליאם/אינסטגרם)
מידלטון (או מישהו מטעמה) הגיבה באינסטגרם על הדרמה והסבירה כי פשוט השתעשעה בעריכות ועיצובים וכנראה קצת הגזימה. ההסבר לא שכנע איש - אך לזכותה ייאמר כי היא לא הראשונה (וכנראה גם לא האחרונה) שהחליטה לערב פוטושופ ועריכה בתמונות מלכותיות. למעשה - "תאונות" מסוג זה מלוות את משפחת המלוכה עוד מאז ימי מלכותו של המלך הנרי השמיני, אי שם בשנת 1509.
"גלריות רבות מסרבות להציג את הציור של הנרי השמיני עם ג'יין סימור ואדוארד השישי, מחשש שעבר עריכות ושינויים", צייץ השבוע ההיסטוריון ד"ר פרנסיס יאנג. סימור הלכה לעולמה שבועיים לאחר שילדה את בנה אדוארד השישי, כך שהיא לא הייתה בחיים כדי לשבת לטובת אותו דיוקן מדובר. "הציור הזה חוגג את רצף טיודור", הסביר, והוסיף כי הצייר ככל הנראה העתיק את פניהם של הנרי וג'יין מציור קיר ישן. "זה קורה מאז המאה ה-16", הבהיר.
7 צפייה בגלריה
המלך הנרי השמיני
המלך הנרי השמיני
המלך הנרי השמיני עם ג'יין סימור ואדוארד השישי
(צילום: טוויטר)
העיתונאי ריצ'רד ווידינגטון הוסיף: "הנס הולביין האריך את רגליו של הנרי השמיני וצייר את המלך הרבה יותר צעיר ממה שהיה באמת. מעבר לכך, תאונה קשה שעבר בשנת 1536 פגעה מאוד בחזית החסונה והקשוחה שלו - אם כי לא בקו המותניים".
7 צפייה בגלריה
המלך הנרי השמיני
המלך הנרי השמיני
צעיר לנצח עם קו מותניים נהדר. הנרי השמיני
(צילום: Gettyimages)
חובבת עריכות ידועה נוספת הייתה המלכה ויקטוריה בעלת התשוקה הגדולה לתחום הצילום. על פי יודעי דבר, ויקטוריה נהגה לערוך ולטפל בדיוקנאות שלה ושל בעלה הנסיך אלברט.
מאחר ובשנת 1852 לא הייתה אפשרות למחוק תמונות, מכיוון שבאותם הימים השתמשו בשיטת דאגרוטיפ (טכניקה המטביעה בעזרת קרני-אור את הדימוי המצולם באופן פוזיטיבי, ישירות על פני לוח כסף), ויקטוריה פשוט "שרטה" את עצמה מהתמונות שלא אהבה או באלה שעיניה היו עצומות. כך למשל עשתה לתמונה שצולמה ביחד עם חמשת ילדיה. ויקטוריה, שנהגה לכתוב יומנים, כתבה על התמונה: "נראיתי איום ונורא למרבה הצער, אבל הילדים היו יפים". ניתן ללחוץ כאן כדי לראות את התמונה המדוברת.
7 צפייה בגלריה
המלכה ויקטוריה
המלכה ויקטוריה
חובבת צילום ידועה. המלכה ויקטוריה ובעלה הנסיך אלברט
(צילום: Gettyimages)
נמשיך עם תקלת פוטושופ נוספת שהציפה את אתרי החדשות בעולם מוקדם יותר השבוע. ב-21 באפריל 2023, אז הייתה אמורה המלכה אליזבת המנוחה לחגוג את יום הולדתה ה-97, מידלטון פרסמה תמונה של אליזבת מוקפת בכל הנינים שלה (מלבד אלה של הנסיך הארי ומייגן מרקל, כמובן). "היום הוא יום הולדתה ה-97 של הוד מלכותה המנוחה המלכה אליזבת. בתמונה הזו רואים אותה עם כמה מהנינים שלה", כתבה מידלטון לצד התמונה והוסיפה כי היא צולמה על ידה בקיץ 2022 בבלמורל.
11 חודשים חלפו מאז פרסום התמונה, וכעת היא חזרה לככב בכותרות תחת הטענה כי עברה עריכה. סוכנות התמונות הגדולה Getty Images בדקה את התמונה לעומק ומומחים טענו כי היא שונתה. "הסוכנות סקרה את התמונה המדוברת וגילתה כי היא עברה עריכה דיגיטלית", אמר דובר מטעם הסוכנות ל"טלגרף".
כמובן שהרשתות החברתיות הוצפו מיד בתאוריות קונספירציות ורבים טענו כי התמונה עברה שינוי על מנת לתת את הרושם כי כולם נכחו ברגע הצילום - אך זה לא המצב. לטענת מומחים בנושא, התמונה שפרסמה מידלטון היא למעשה קולאז' של תמונות שונות שחוברו לאחת. "הקו האנכי של החצאית של המלכה אינו תואם, יש צל כהה מדי מאחורי האוזן של לואי והפסים של הספה מטושטשים", צייץ עוקב סקרן. אגב, אם זה המצב, תרשו לנו לתהות בקול רם מדוע מידלטון החליטה שלא לצרף את הנסיכים ארצ'י וליליבת לתמונה. פייר, לא יפה.
7 צפייה בגלריה
משפחת המלוכה
משפחת המלוכה
חידה לסוף השבוע: מצאו את כל תאונות הפוטושופ בתמונה
(צילום: אינסטגרם)
זוכרים שרגע אחרי תאונת הפוטושופ של מידלטון ביום האם, מקורבים למרקל מיהרו להתראיין ולהבהיר ש"לה זה לא היה קורה"? אז הפתעה, זה בהחלט קרה.
ביולי 2019, לאחר טקס ההטבלה הסודי שערכו הדוכסים מסאסקס לבנם הבכור ארצ'י, תמונה משפחתית רשמית פורסמה בעמוד האינסטגרם (לשעבר) של הארי ומייגן. גם במקרה הזה סוכנות התמונות Getty Images החליטה לבדוק את הנושא לעומק והמסקנות שלה היה ברורות - התמונה עברה עריכה דיגיטלית. בניגוד לתמונה של קייט, הפעם הטענה לא לוותה בהסברים מפורטים לגבי השינויים, אך מהסוכנות נמסר כי עשו כמה עריכות כדי לשפר את המצולמים.
כריס אלרטון, הצלם שאחראי על התמונה, הכחיש בתוקף את ההאשמות וטען כי התמונה פורסמה בדיוק כפי שצולמה.
7 צפייה בגלריה
משפחת המלוכה
משפחת המלוכה
מזהים את השיפורים? ההטבלה של הנסיך ארצ'י
(צילום: אינסטגרם)
כמובן שבעידן של היום, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לגלול ברשתות החברתיות ולמצוא תמונות שפורסמו בלי אפקטים, פילטרים או קצת נגיעות פוטושופ.
אז למה במקרה הזה כל העולם סוער? כנראה מכיוון שעברו חודשיים מאז הניתוח המסתורי שעברה הנסיכה מוויילס ובארמון מתעקשים להמשיך לשמור על סודיות בכל הנוגע למצבה. במקום לתת לאזרחי בריטניה (והעולם) זריקת הרגעה אמיתית ולפרסם הצהרה קצת יותר מפורטת מאשר "הנסיכה מחלימה היטב", טובי המוחות המלכותיים ממשיכים להגביר את החשדות סביב היעלמותה המסתורית. נמשיך לעקוב ובעיקר - נקווה לטוב!
7 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
די, שימי סוף לשמועות. קייט מידלטון
(צילום: Gettyimages)