היילי בולדווין קיבלה עבודה חדשה ונחשקת במיוחד: הדוגמנית בת ה-24 (הידועה גם כאשתו של הזמר ג'סטין ביבר) היא הפרזנטורית החדשה של "ויקטוריה'ס סיקרט", כך הודיע אתמול (ב') מותג ההלבשה התחתונה הידוע. "אנחנו נרגשים להכריז על הדוגמנית בתור חברת ה#קולקטיב החדשה שלנו. היא תצטרף לקבוצת השותפות המתרחבת שלנו, אשר חולקות תשוקה משותפת לעשיית שינוי חיובי".
בולדווין בישרה גם היא על הג'וב החדש בחשבון האינסטגרם שלה, בו כתבה: "כל כך שמחה להודיע שאני מצטרפת ל#קולקטיב של 'ויקטוריה'ס סיקרט', פלטפורמה לנשים חזקות דרכה הן יכולות להשתמש בקולן בצורה אותנטית. מצפה בקוצר רוח לשיתוף הפעולה".
לצד ההודעות מעוררות ההשראה, הגיעו גם התמונות המתבקשות של הדוגמנית, בהן היא לבושה בבגדי הקולקציה החדשה של המותג, כלומר עם מעט בד והרבה עור חשוף.
ההודעה על הבחירה בבולדווין לצד התמונות החושפניות עוררה מעט תמיהה בקרב אלו שעקבו אחר צעדיה של החברה בחודשים האחרונים. בחודש יוני האחרון נודע שהמותג החליט על שינוי אג'נדה קיצוני כשביטל את מוסד "המלאכיות" הידוע שלו לטובת פרזנטוריות "חברתיות" יותר, ביניהן השחקנית פריאנקה צ'ופרה (38), שחקנית הכדורגל מייגן ראפינו (35), הדוגמנית למידות גדולות פלומה אלסר (29), הדוגמנית הטרנסג'נדרית ולנטינה סמפיו (29) והעיתונאית הבריטית אמנדה דה קדנט (49). מנכ"ל החברה מרטין ווטרס הודיע אז שמעתה הנשים שייצגו את החברה יהיו מתרבויות ומוצאים שונים ויעזרו "לעצב את עתידו של המותג" כשהן לבושות בבגדיהן הרגילים ולאו דווקא בבגדים תחתונים.
קבוצת הנשים הזו הרכיבה את ה#קולקטיב המדובר אליו התייחסו המותג ובולדווין בהודעותיהן. "אני נרגשת להיכלל בחברתן של הנשים המדהימות האלו, רבות מהן השפיעו עליי רבות עם סיפוריהן. אני מצפה לעשות שינוי חיובי כחלק מהקולקטיב", כתבה בולדווין.
אך בשורות גדולות לחוד ומציאות לחוד – למרות שבאופן רשמי עידן "המלאכיות של ויקטוריה'ס סיקרט" אכן תם, לפחות לעת עתה, המותג עדיין נעזר בכמה מהדוגמניות המצליחות של השנים האחרונות על מנת לפרסם את הקולקציות החדשות שלו, ביניהן בולדווין והדוגמנית בלה חדיד. יש לציין שמלבד שתיהן, בעמוד האינסטגרם של החברה מופיעות דוגמניות נוספות ממוצאים שונים ובמידות שונות, מה שבהחלט היה קשה למצוא בפרסומות של החברה בשנים קודמות.
יחד עם זאת, חברות ה"קולקטיב" המקוריות, צ'ופרה, ראפינו, אלסר וסמפיו – מופיעות בעמוד במינון מאוד נמוך. כנראה שעם כל הכבוד לשאיפות חברתיות, המותג בסופו של דבר מתפרנס ממכירת בגדים תחתונים ופחות מרעיונות אשר נועדו לשנות עולם. חברות "קולקטיב" נוספות שהצטרפו לחברה בחודשים האחרונים הן גולשת הסקי בת ה-18 איילין גו והדוגמנית הסודנית בת ה-21 אדות אקץ'.
כאמור, בחודש יוני האחרון החליט המותג שהרעיון של דוגמניות על בבגדים תחתונים הוא מיושן וכבר לא עונה על המטרות והיעדים הנוכחיים של החברה בימינו. ההחלטה נעשתה בעקבות ביקורת ציבורית גדולה על החפצת הנשים לצד תלונות של דוגמניות רבות שחשפו כי הוטרדו מינית בזמן שעבדו עבור החברה.
בעקבות התלונות, חלק מבכירי החברה נאלצו להתפטר ואלו שהחליפו אותם החליטו על שינוי מהותי באג'נדה. כמובן שגם הירידה במכירות השפיעה לא מעט והרייטינג ההולך ומתדלדל של תצוגת האופנה השנתית, שפעם נחשבה לאחד היהלומים שבכתר של המותג, בישרו לבכירי שהעניין הציבורי במותג כפי שהיה עד עתה - הולך ודועך. תצוגת האופנה בוטלה ב-2019 ואחריה הוחלט על השינויים המדוברים שלקחה על עצמה החברה לעשות.