4 צפייה בגלריה
בראד פיט
בראד פיט
לא כולם נמסים ממנו. בראד פיט
(צילום: GettyImages)
טקס גלובוס הזהב שנערך ביום שלישי בלילה היה עמוס כוכבים וזוכים נרגשים, אבל היה מישהו אחד בקהל שנראה שריגש את הנוכחים יותר מכולם – בראד פיט.
הכוכב בן ה-59 היה מועמד בקטגוריית שחקן המשנה הדרמטי על תפקידו בסרט "בבילון", לא זכה בפסלון אבל בכל מה שקשור לאהדת הקולגות, כנראה היה הזוכה הגדול של הערב. לא רק שכולם רצו להצטלם איתו (כולל זוג הישראלים דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו, שביים בעבר את פיט), הוא אף זכה לאזכורים בנאומי תודה של כמה מהזוכים – לא בגלל שהיה לו קשר לזכייה שלהם אלא פשוט בגלל שרצו להגיד כמה הם מתים עליו.
אוסטין בטלר, שזכה על משחקו בסרט "אלביס", אמר לו מהבמה: "בראד, אני אוהב אותך", כשקואינטה ברונסון קיבלה את הפרס על הסדרה הקומית הטובה ביותר עבור "בית הספר היסודי אבוט", היא עצרה לרגע את הנאום שלה רק כדי להגיד "היי בראד פיט", ורג'ינה הול, שהגישה פרס, הכריזה על עצמה בתור "גברת פיט".
גם מרגו רובי, שכיכבה לצד פיט בסרטים "היו זמנים בהוליווד" ו"בבילון" אמרה על השטיח האדום שהיא מקווה לעשות סרטים נוספים איתו ואחרים סיפרו שהם רק מחכים להגיד לו שלום באפטר פארטי.
אפשר להבין אותם, פיט הוא אחד הכוכבים הגדולים בעולם, אולי אחד הבודדים ששמם עדיין מתקשר להוליווד הנוצצת והזוהרת של פעם. אבל בעוד שהכוכבים בטקס היו צעד אחד מלהקים לו מועדון מעריצים משלהם – הגולשים ברשת התרגשו פחות מהכוכב ומהאהבה שקיבל.
זמן קצר לאחר שהסתיים הערב, ההאשטאג Brad Pitt Is an Abuser – "בראד פיט הוא גבר מתעלל" החל לככב ברשתות החברתיות על ידי גולשים שביקשו להזכיר שאולי מדובר בשחקן נוטף כריזמה, אבל כזה שהואשם על ידי אשתו לשעבר אנג'לינה ג'ולי בהתעללות בה ובילדיהם, ושרובם ניתקו איתו קשר כתוצאה מכך.
"העובדה שהם מוכנים להשליך הצידה את אנג'לינה ג'ולי לטובת האיש הזה, רק בגלל שהיה לוהט לפני 25 שנה, מוכיחה שלא משנה כמה הגבר הוא ממוצע, תמיד יעדיפו אותו. שיתביישו להם", כתבה אחת הגולשות. אחרת הסכימה: "מדהים איך אנשים מתעללים יכולים להתחמק מעונש בהוליווד, במיוחד אם הם לבנים". נוספת כתבה: "אני מבינה שהוא היה כוכב גדול, אבל איך ייתכן שהתדמית שלו אפילו לא נסדקה בהתחשב בכל הדברים שפורסמו עליו ועל הדרך שבה התעלל באנג'לינה ג'ולי?"
עוד גולש כתב: "אף אחד מהילדים הבוגרים שלו לא בקשר איתו (אלו שלא מחויבים לכך), מה שצריך להיות רמז גדול מאוד למעשיו. אבל בהוליווד מתנהגים כמו בהוליווד". גולשת נוספת צייצה: "בראד פיט מקבל כבוד מהוליווד והציבור אחרי שהתעלל באשתו ובילדיו. ניצולות כמו אנג'לינה ואמבר הרד מושתקות, נפגעות ונאלצות לראות את התוקפים שלהם מקבלים הגנה". נוספת כתבה: "הוליווד מעמידה פנים באופן אקטיבי ונלהב שההאשמות נגד בראד פיט על האלימות שלו לא קיימות" ואחרת סיכמה זאת היטב: "על ידי כך שעונת הפרסים מקבלת את בראד פיט בזרועות פתוחות, הוליווד מצהירה את זה לגבי ההאשמות נגדו: או שלא אכפת להם, או שהם מאמינים שאנג'לינה ג'ולי משקרת".
4 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו דניאלה פיק בראד פיט גלובוס הזהב 2023
קוונטין טרנטינו דניאלה פיק בראד פיט גלובוס הזהב 2023
כולם רצו להצטלם איתו. פיט עם קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק בטקס גלובוס הזהב 2023
(צילום: gettyimage)
ואכן, הטקס הזה בהחלט מהווה הוכחה נוספת להצלחתו של פיט ולכישלונה של ג'ולי בתחום השפעתם על דעת הקהל. ולפיט הייתה עזרה בכך - בשנת 2016 הוא שכר צוות מיומן של יחצ"נים אשר עזר לו לשקם את תדמיתו אחרי שנודע שתקף את אשתו וילדיהם במהלך טיסה במטוס הפרטי שלהם. ולמען האמת, נראה שלא היה באמת צורך בשיקום כלשהו – התדמית של בראד מעולם לא נפגעה באמת וסכנת תרבות הביטול לא ריחפה מעל ראשו.
פיט נתן ריאיון גדול בו הודה במגרעותיו וסיפר שהיה אלכוהוליסט במשך שנים, המשיך לעבוד עם הכוכבים הכי גדולים, זכה לפני כ-3 שנים בגלובוס הזהב ובאוסקר על תפקידו ב"היו זמנים בהוליווד" ואף קיבל את חותמת ההכשר הגדולה ביותר – כשצולם מתחבק עם אשתו לשעבר ג'ניפר אניסטון בטקס פרסי איגוד השחקנים. ואם אניסטון סלחה לו – מי אנחנו שנמשיך לנטור לו טינה?
4 צפייה בגלריה
בראד פיט
בראד פיט
סלחה לו? פיט וג'ניפר אניסטון, בטקס פרסי איגוד השחקנים 2020
(צילום: gettyimages)
ג'ולי לעומת זאת, לא זכתה לכל זה. בעוד שפיט גורף שבחים, ממיס לבבות ומקבל כותרות חיוביות על בנות הזוג החדשות שלו, בעיני רבים הוא הקורבן וג'ולי היא זו שנחשבת לצד המתעלל, זו שתוקפת ומנסה להכשיל אותו.
בשנים האחרונות הכוכבת, שפעם הייתה אהובה לא פחות מפיט, לקחה כמה צעדים אחורה בכל הקשור לקריירה שלה, נעלמה מעין הציבור כמעט לחלוטין, מלבד עיסוק בנושאים הקשורים לפעילות ההומינטרית שלה ומדי פעם נתנה ראיונות בהם דיברה בעמימות על המצב המשפחתי. לא משהו שיכול היה לזכות אותה בחיבה יתרה מהקהל, שדעתו גם ככה נטתה לרעתה.
גם אחרי שבשנה שעברה נחשפו פרטים נוספים על התנהגותו של פיט, נושא שדווח בהרחבה בכל האתרים הגדולים, הם לא הסעירו או הטרידו מדי את הקהל.
4 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
בעוד שפיט נחשב בעיני רבים לקורבן, אנג'לינה ג'ולי מצטיירת בתור הצד התוקף
(צילום: GettyImages)
במהלך קרב משפטי אחר של בני הזוג לשעבר, על היקב המשותף שלהם, נחשפו מסמכים המספרים שפיט דרש מג'ולי לחתום על הסכם האוסר עליה לדבר מחוץ לכותלי בית המשפט על "ההתעללות הנפשית והגופנית שלו כלפיה וכלפי ילדיהם". במסמכים נוספים נטען על ידי ג'ולי שפיט "חנק את אחד הילדים וחבט בפרצופו של ילד אחר", "תפס את ג'ולי בראשה וניער אותה" ושפך אלכוהול עליה ועל הילדים.
ג'ולי לא הגישה תלונה נגד פיט ומחלקת הרווחה בלוס אנג'לס קבעה שלא נמצאו סימני התעללות בילדים. פיט עצמו הכחיש את ההאשמות נגדו והמקרה נסגר. כמה ימים לאחר מכן ג'ולי הגישה את בקשת הגירושים. פיט הכחיש כאמור את כל הטענות, ומאז בעיקר "המקורבים" אליו הם אלו שמדברים עם מדורי הרכילות והבידור, משמיצים את ג'ולי וטוענים שהיא נחושה לפגוע בו ולנקום בו.
סביר להניח שהפעילות ברשת נגד פיט לא באמת תוביל לשינוי דעת הקהל הרחב, בטח שלא בזמן הקרוב ובוודאי שלא בתקופת הפרסים הנוכחית, בה הוא צפוי להיות אחד המועמדים הבולטים. אבל מעניין יהיה לראות אם השיחה סביב מעשיו תצבור בסופו של דבר תאוצה – ואולי יותר ויותר אנשים יזכרו שהוא אולי כוכב נוצץ, אבל עם כמה האשמות חמורות נגדו שצריכות לעמעם את הזוהר סביבו, ולו במעט.