השנה האחרונה בחייה של שאנן דוהרטי לא עברה על מי מנוחות. היא כמובן התמודדה עם סרטן קטלני אך גם חוותה פרידה כואבת מבעלה קורט איסווריינקו. השניים נפרדו באפריל 2023 אחרי 12 שנות נישואים, ודוהרטי רמזה שבגד בה עם הסוכנת שלו. לאחרונה היא האשימה אותו בכך שהוא מעכב את השלמת הגירושים בתקווה שתמות וכך לא ייאלץ לשלם לה מזונות.
דוהרטי בת ה-53 הלכה לעולמה ביום שבת האחרון, וכעת נודע שיום לפני מותה – היא חתמה על מסמכי הגירושים והפכה אותם לרשמיים. לפי הדיווחים, דוהרטי הסכימה לוותר על דרישתה לקבל מזונות מאיסווריינקו וכמו כן הסכימה ל"פירוק הנישואים ללא תנאים".
"אני מוותרת במודע על זכותי לקבל תמיכה כלכלית" נכתב במסמכים, עליהם חתם גם איסווריינקו כמה שעות לפני מותה של דוהרטי. בכך בני הזוג הפכו לגרושים באופן רשמי ללא התערבות בית המשפט.
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
(צילום: GettyImages)
השניים התחתנו בשנת 2011 ונפרדו כאמור בשנה שעברה. בחודש שעבר היא פנתה לבית המשפט בבקשה לחייב את איסווריינקו להגיש את המסמכים הדרושים בכל הנוגע להכנסותיו על מנת שיוכלו לסיים את הליך הגירושים וכדי שהיא תוכל לקבל ממנו דמי מזונות: "אסור לאפשר לקורט לעכב את הגירושים שלנו בתקווה שאמות לפני שהוא יידרש לשלם לי, בזמן שהוא חי את חייו ומתחמק מאחריות כלפי אשתו מזה יותר מ-11 שנות נישואים", אמרה. "בעוד שאינני מסוגלת לעבוד ומשלמת סכומים מופקעים עבור טיפולים ניסיוניים שלא מכוסים על ידי הביטוח בתקווה להאריך את חיי, קורט טס, מבזבז אלפי דולרים בספא, חנויות תכשיטים, חנויות של גוצ'י וטיסות עבור 'הסוכנת' שלו, ובו זמנית טוען שאין לו מספיק כסף כדי לתמוך בי. למרות שההכנסה של קורט גבוהה באופן משמעותי משלי, הוא לא עשה אף ניסיון לשלם דמי מזונות זמניים ולא מימן אף חלק בהוצאות המשפטיות שלי מאז שהגשנו את בקשת הגירושים".
איסווריינקו כמובן הכחיש את טענותיה, אך ככל הידוע לא נענה לבקשותיה לגבי הגשת המסמכים. בסופו של דבר מן הסתם – יצא כשידו על העליונה.
בינתיים לפחות מישהי אחת סירבה לתת לאיסווריינקו לחמוק מאחריות. חברתה טארה פוריאני כתבה: "הכאב והסבל שהיא חוותה בחודשים האחרונים היו יכולים להיות קלים קצת יותר אם בעלה היה איש הגון. הוא היה יכול להפגין קצת אנושיות כלפי אשתו הגוססת".
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
התחבולה הזדונית הצליחה לו. שאנן דוהרטי וקורט איסווריינקו
(צילום: GettyImages)
איסווריינקו עדיין לא הגיב על מותה של דוהרטי, וכנראה שגם לא יגיב, אך בימים האחרונים הרשתות החברתיות הוצפו בהספדים ודברי פרידה של בני משפחה וחברים קרובים.
אמה של דוהרטי, רוזה דוהרטי, אמרה אתמול (ב') לאתר People: "היא הילדה היפה שלי ולבי. משפחתנו רוצה להודות לכל מי שנתן לשאנן אהבה ותמיכה במהלך חייה. אנחנו מעריכים זאת מאוד". אביה של דוהרטי, ג'ון דוהרטי, הלך לעולמו בשנת 2010, אחרי שעבר שבץ קשה שנה קודם לכן.
אחת מחברותיה הטובות ביותר של דוהרטי, השחקנית הולי מארי קומבס שכיכבה לצידה בסדרה "מכושפות", כתבה: "החצי המוצלח שלי במשך 31 שנה. יש לי חור בחזה ואני לא מצליחה לנשום. נלחמת עד הסוף, תמכת בי והגנת עליי, החברה הכי טובה שלי. לימדת אותי מה זו משפחה. היית ותמיד תהיי אחותי. אוהבת אותך".
רוז מקגוואן, שהצטרפה ל"מכושפות" אחרי שדוהרטי פוטרה והייתה גם היא מיודדת מאוד איתה, הגיבה לקומבס: "אהובתך האמיתית והנצחית. עמוקה ואמיתית ומאתגרת ומיוחדת ומטופשת ופרועה ורכה וקשוחה. לראות אתכן ביחד היה לדעת שהאהבה אמיתית. צר לי שחברתך הטובה נאלצה לעזוב, כולנו חושבים עלייך ואוהבים אותך".
גם החברה הכי טובה השנייה של דוהרטי, שרה מישל גלר, הספידה: "איך אפשר למצוא את המילים הנכונות כדי לסכם יותר משלושים שנות חברות? אני מזכירה לעצמי שזה כול כך כואב רק מכיוון שהייתה כול כך הרבה אהבה".
גלר סיפרה על אהבתה הגדולה של דוהרטי לבעלי חיים וכלבים בפרט, וביקשה מהגולשים לתרום לזכרה לעמותות למען חיות, או לשתף פוסטים שלהן על מנת להעלות מודעות. "אני יודעת שזה היה משמח את הבחורה שלנו, וגורם לה לצחוק בקול העמוק שלה שכולנו אהבנו", כתבה.
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי שרה מישל גלר
שאנן דוהרטי שרה מישל גלר
"כואב רק מכיוון שהייתה כול כך הרבה אהבה". דוהרטי ושרה מישל גלר
(צילום: אינסטגרם)
בין המספידים היה גם בעלה לשעבר, השחקן אשלי המילטון, לו הייתה נשואה במשך שנה, ב-1993-1994. המילטון אמר אתמול לאתר TMZ: "שאנן לא הייתה רק אשתי אלא גם המלאך השומר שלי. למרות שהחיים לא תמיד מתנהלים כפי שאנו מקווים, היא תמיד עמדה לצדי בזמנים קשים. אהבתי והערצתי אליה נמשכו הרבה יותר מנישואינו הקצרים. לראות אותה נלחמת במחלה הנוראית הזו היה מעורר השראה עבור רבים, אבל בעיקר עבורי מכיוון שהבראתי מסרטן. העולם הפסיד נשמה חופשיה ולבי כואב עבורה ועבור כל אלו שאהבו אותה".
אגב, דוהרטי זכרה את המילטון פחות בחיבה ואמרה עליו בפודקאסט שלה: "בעלי היה מכור כבד לסמים ואלים מאוד לפעמים. לא רציתי לעזוב את הבית כי פחדתי שהוא ילך ויקנה סמים. לא רציתי להיראות כמו קורבן, להגיד 'זה מה שבעלי עושה'. היו אנשים מעטים שידעו, אולי המאפרת האישית שלי כי היא הייתה צריכה להסתיר כמה חבורות".
מספידה מפתיעה הייתה סופי פרי (24), בתו של השחקן לוק פרי שהלך לעולמו כשהיה בן 52, בשנת 2019, כתוצאה משבץ. סופי לא כתבה כלום, אלא שיתפה תמונה של אביה ושל דוהרטי מתקופת צילומי "בוורלי הילס 90210", והוסיפה אימוג'י של לב.
השניים היו הזוג האייקוני ובין האהובים ביותר של הסדרה, ועם דבר מותה של דוהרטי המעריצים ניסו להתנחם בכך שדמויותיהם, ברנדה ודילן, סוף סוף ביחד.
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
כואב לנו בלב
(צילום: Vinnie Zuffante/Archive Photos/Getty Images)