בתקופה האחרונה, בכל פעם שרואים מישהו שהשיל הרבה ממשקלו, השאלה הראשונה שעולה היא לא בהכרח לגבי הדיאטה או תוכנית האימונים החדשה שלהם, אלא אם השתמשו באוזמפיק. רק שבדרך כלל שואלים זאת באופן פרטי ולא לעיני כול העולם – כמו שעשתה ברברה סטרייסנד למליסה מקארתי.
אנגלית - ברברה סטרייסנד הופעה חיה תל אביב
הסיפור התחיל בתחילת השבוע, כשמקארתי (53) שיתפה באינסטגרם תמונה שלה עם הבמאי אדם שאנקמן. סטרייסנד בת ה-82, שעוקבת אחרי השחקנית, רצתה לפרגן והגיבה לה משהו שאולי התכוונה לשאול בהודעה פרטית, אבל פרסמה זאת כתגובה רגילה: "תמסרי לו ד"ש, את לוקחת אוזמפיק?"
רק אחרי כמה שעות ולאחר שהרבה גולשים אחרים הגיבו לה, חלקם משועשעים וחלקם נוזפים בכוכבת על החטטנות שלה – סטרייסנד מחקה את התגובה. בין היתר כתבו לה: "ברברה, את לא יכולה פשוט לשאול מישהי אם היא על אוזפמיק!" בעוד שאחרת הגיבה באימוג'ים דומעים מצחוק.
אחרים לא מצאו את ההומור שבנושא: "באמת? מה קרה ללא לדבר על גוף של אנשים? כאמא לבת, זה לא בסדר וכנשים אסור לנו להתמקד במראה", כתבה אמא זועמת. אחר הגיב: "בין אם היא השתמשה ובין אם לא, זה לא עניינו של אף אחד". אחרים כעסו גם, וקראו לשאלה שלה "חצופה", "מגעילה" ו"מזלזלת". גולש אחר ציין: "היא נראית בריאה, לא משנה איך עשתה את זה" ואחר הוסיף: "מה לגבי להיות בריאה רק לשם הבריאות?". אחרת שאלה: "באמת הייתה לך החוצפה לשאול את זה? במיוחד כאן ברשת החברתית?", ואחר רצה לתת לסטרייסנד להנות מהספק: "אין סיכוי שזו באמת ברברה".
כמובן שהסיפור עשה כותרות באתרי הבידור וסטרייסנד נאלצה להסביר אתמול (ג') בסטורי: "נכנסתי לאינסטגרם כדי לראות תמונות שפרסמתי, של פרחים יפים שקיבלתי ליום ההולדת שלי ומתחתיהן הייתה תמונה של חברתי מליסה מקארתי ששרה איתי באלבום Encore. היא נראתה נהדר! רק רציתי להחמיא לה, שכחתי שכול העולם קורא".
3 צפייה בגלריה
"אופס, שכחתי שכל העולם קורא". ברברה סטרייסנד
"אופס, שכחתי שכל העולם קורא". ברברה סטרייסנד
"אופס, שכחתי שכל העולם קורא". ברברה סטרייסנד
(צילום: gettyimages)
בניגוד לגולשים המזועזעים, מקארתי דווקא לא לקחה את זה קשה מדי. כשנשאלה על כך באירוע היא אמרה: "אני חושבת שברברה היא אוצר ואני אוהבת אותה". המראיין שאל היא חושבת שברברה חצתה את הגבול ומקארתי השיבה בהנפת יד מבטלת והמשיכה בדרכה.
היא לא הסתפקה בזה והבוקר גם פרסמה סרטון תגובה, שבו היא קוראת מגזין המוקדש לסטרייסנד ואומרת: "המסקנה – ברברה סטרייסנד יודעת שאני קיימת. היא פנתה אליי ואמרה שאני נראית טוב. ניצחתי את היום". לצד הסרטון היא תייגה את סטרייסנד וכתבה: "חברי מועדון המעריצים בלבד".
יש לציין שסטרייסנד היא לא הראשונה לתהות כיצד ירדה הכוכבת במשקל וכבר היו שמועות על כך שהשתמשה באוזמפיק, למרות שמקארתי כמובן לא התייחסה אליהן. לאורך השנים היא דיברה על ניסיונותיה להוריד במשקלה. בשנת 2003 היא ירדה 25 ק"ג בעזרת דיאטה שכללה שתיית נוזלים בלבד ואמרה לאחר מכן: "לעולם לא אעשה זאת שוב, הרעבתי את עצמי".
בשנת 2015 היא אמרה שהיא מנסה לא לחשוב ולהטריד את עצמה לגבי המשקל שלה: "הפסקתי להתאמץ ולנתח כל דבר. הפסקתי לדאוג ללא הפסקה ואני חושבת שיש משהו בשחרור ובחוסר לחץ שבאופן מפתיע – עובד".
3 צפייה בגלריה
מליסה מקארתי
מליסה מקארתי
רגע, אבל לא ענית על השאלה! מליסה מקארתי
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
התרופה הדיאטטית הפכה לאחד הטרנדים הגדולים של השנים האחרונות, ולמרות שמעטים מודים בפה מלא שהשתמשו בה – השמועות טוענות שכוכבים הוליוודיים רבים (וגם לא מעט סלבס ישראלים) כבר ניסו אותה באופן אישי.
אוזפמיק ודומותיה נקשרו בשמם של כוכבים רבים אחרים דוגמת כריסטינה אגילרה, ג'סיקה סימפסון, סופי טרנר, קיקי פאלמר, קלואי קרדשיאן וג'וליה פוקס, כולן הכחישו שהשתמשו.
יש כאלו שלקחו והודו, כמו איימי שומר, ג'ני מקארתי ושרון אוסבורן, שסיפרו שהפסיקו מהר בגלל תופעות לוואי קשות. מנגד – יש את המשתמשים המרוצים כמו אופרה, רוזי אודונל, טרייסי מורגן ואילון מאסק.
ומה בישראל? "יש הרבה אנשים בתעשייה שלוקחים את זה, אבל הם לא יודו כמובן", סיפרה לנו לאחרונה אשת יחסי ציבור מצליחה שביקשה להישאר בעילום שם. דוקטור רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה, אף סיפר שהביקוש לתרופה כל כך גבוה עד שיש כאלה לא רוצים לחכות למרשם או שהרופא לא מאשר להם זאת - ונאלצים לקנות אותה בשוק השחור. גורם נוסף בתעשיית התרופות הסביר: "יש הרבה מפורסמים, כמו כל מיני דוגמנים ודוגמניות שדופים, שלא עומדים בקריטריונים לאוזמפיק ומצליחים להשיג אותה בשוק שחור, ב-2,000 שקל למזרק".
המנחה האמריקני אנדי כהן סיכם זאת היטב בציוץ: "כולם פתאום רזים ב-12 ק"ג. מה יקרה כשהם יפסיקו לקחת #אוזמפיק?".
3 צפייה בגלריה
מליסה מקארתי ברברה סטרייסנד
מליסה מקארתי ברברה סטרייסנד
"אספר לך בפרטי"
(צילום: Richard Shotwell, John Salangsang/Invision/AP )