7 צפייה בגלריה
נורת' ווסט קים קרדשיאן
נורת' ווסט קים קרדשיאן
בת 10! נורת' ווסט
(צילום: Pierre Suu/Gettyimages)
היא רק בת 10 אבל כשמכניסים את שמה למנוע החיפוש בגוגל מקבלים 4,020,000,000 תוצאות - וזה עולה כל דקה. נורת' ווסט, בתם הבכורה של קים קרדשיאן וקניה ווסט, נכנסת לעשור השני בחייה, ולמרות גילה הצעיר - מדובר בכוכבת לכל דבר עם הספק מעורר השראה.
מוקדם יותר השבוע חגג אביה, הראפר הפרובוקטיבי את יום הולדתו ה-46 במסיבה מוגזמת, כשהשיא (ולא החיובי) של הערב היה האוכל, שהוגש על גופן הערום של נשים ששכבו על השולחנות מכוסות בסושי.
צלמי הפפראצי שהגיעו לתעד את החגיגות שהתקיימו בלוס אנג'לס צילמו את נורת' צועדת למסיבה כשהיא אוחזת בידה של ביאנקה סנסורי, אשתו הטרייה של ווסט. זו אומנם לא הייתה הפעם הראשונה שהשתיים בילו יחד, אך להבדיל מבעבר, בתמונות הפעם ווסט בת העשר נראית נינוחה לגמרי.
תחילה הכותרות מעבר לים היו מאוד מעודדות - "נורת' ווסט וביאנקה סנסורי חולקות רגע מתוק במיוחד", נכתב בגדול באתר "דיילי מייל", אך הכותרות הוחלפו מיד בביקורת קשה כלפי קניה, שהביא את בתו בת ה-10 לחגיגות שכוללות נשים ערומות על תקן מגשי אוכל. "זו אותה מסיבה שבנ האורחים אכלו סושי מאישה ערומה?", צייץ עוקב בטוויטר, והוא לא היה היחיד. "הייתי מוטרד מאוד אם הבת שלי הייתה משתתפת במסיבה שבה אוכלים סושי שמוגש על גוף של אישה ערומה", כתב אחר.
תגובה נוספת שחזרה על עצמה לא פעם, תוהה מה היה קורה אם קניה היה נתקל בתמונות של בתו, לוקחת סושי מגופה של אישה ערומה, באירוע של אשתו לשעבר, קים. "אני רק יכולה לדמיין לעצמי איזו מהומה קניה היה עושה אם נורת' הייתה במסיבה כזו שארגנה קים" כתבה עוקבת נוספת. ואם נודה באמת - אנחנו לא בטוחים שאנחנו רוצים לדמיין את זה.

ילדת מריבה

במרץ 2022, קצת יותר משנה לאחר שהודיעו שהם נפרדים, קים קרדשיאן וקניה ווסט התגרשו סופית. במקביל, הוא החל להעביר ביקורת על קים כאמא ותקף אותה פעם אחר פעם ברשתות החברתיות ובראיונות. הדרישה העיקרית שלו שחזרה על עצמה היא שנורת' לא תהיה פעילה בטיקטוק. "אני לא רוצה שהבת שלי תשים ליפסטיק בטיקטוק, או שתהיה בטיקטוק בכלל. אני לא שם כדי לאשר את זה", אמר בפודקאסט אליו התראיין.
קרדשיאן מצידה לא הגיבה לדבריו, מה שגרם לו לחזור על ההאשמות והפעם לבקש את העצה של עוקביו. "מכיוון שאלו הגירושים הראשונים שלי, אני צריך לדעת מה עליי לעשות לגבי כך שהבת שלי נמצאת בטיקטוק בניגוד לרצוני?", שאל הראפר בפוסט שגרף תוך שעות ספורות למעלה מ-1.1 מיליון לייקים ועשרות אלפי תגובות - חלקן מגולשים שניסו לעזור ואחרות מעוקבים שדווקא ייעצו לכוכב להוריד את הפוסט בטענה שלא ראוי לעסוק בעניינים שקשורים לבתו בפלטפורמה ציבורית שכזו.
"ההתקפות החוזרות ונשנות של קניה עליי בראיונות וברשתות החברתיות פוגעות יותר מכל טיקטוק שנורת' עשויה לעשות", כתבה קרדשיאן בסדרת סטוריז באינסטגרם. "בתור המפרנסת והמטפלת העיקרית של ילדינו, אני עושה כמיטב יכולתי להגן על בתנו בזמן שאני מאפשרת לה להביע את היצירתיות שלה בדרך שבה היא בוחרת, תוך כדי השגחה - מכיוון שזה משמח אותה. הגירושים קשים עבור ילדינו, והניסיונות האובססיביים של קניה לשלוט ולהפעיל מניפולציות על מצבנו בצורה כל כך שלילית רק מכאיבים יותר לכולנו".
ווסט מצידו לא נשאר אדיש לדבריה של קים, ובפוסט נוסף שהעלה - כתב: "מה הכוונה במפרנסת עיקרית? אמריקה ראתה אותך מנסה לחטוף את הבת שלי ביום הולדתה כשלא נתת לי את הכתובת. שלחת את המאבטחים לעקוב אחריי בזמן ששיחקתי עם הבן שלי ואז האשמת אותי בגניבה. הייתי צריך לעשות בדיקת סמים אחרי יום ההולדת של שיקגו כי האשמת אותי שהייתי מסומם”.
זה הזמן לעצור לרגע כדי לעשות סדר - בחשבונות הבנק. על פי האתר Celebrity Net Worth, הונו האישי של קניה ווסט עומד על 500 מיליון דולר ואילו הונה האישי של קרדשיאן מסתכם ב-1.2 מיליארד דולר.
למורת רוחו של ווסט, לנורת' יש עמוד אינסטגרם פעיל תחת השם "קים ונורת'" עם 16.1 מיליון עוקבים ועשרות סרטונים כשברובם מופיעה גם אמה של הכוכבת הצעירה, קים, תחת הבהרה ברורה שהיא מפקחת על החשבון. חשבון הטיקטוק המשותף של השתיים נוצר בנובמבר 2021 והוא חסום לתגובות מצד העוקבים.
מרגע הפרידה של הוריה של נורת', קים הדגישה שוב ושוב, בכל פלטפורמה אפשרית, כי היא תעשה הכל על מנת שהקשר בין קניה לילדיהם יהיה טוב ויציב. למרות ההאשמות החוזרות שלו כלפיה, קרדשיאן ממשיכה להגן עליו - בעיקר בפני הילדים. בחודש דצמבר האחרון התארחה כוכבת הריאליטי בפודקאסט Angie Martinez IRL ודיברה על הקושי בהורות משותפת - כשהפרטנר הוא ווסט. "אין לך את השותף הכי שקט וקל", אמרה אנג'י מרטינז, מנחת הפודקאסט, וקים פרצה בבכי. "היה לי את האבא הכי טוב בעולם. יש לי זיכרונות נהדרים וחוויות נהדרות וזה מה שאני רוצה עבור ילדיי, זה מה שאני רוצה שיהיה להם".
קים הוסיפה כי הילדים כמעט ואינם מודעים למה שקורה עם ווסט, מכיוון שהיא מסתירה מהם את החדשות סביבו: "בהחלט הגנתי עליו ואני עדיין מגינה עליו, בעיני הילדים שלי ולמענם". היא הסבירה: "הילדים לא מודעים למה שקורה בחוץ ועד כה הצלחתי למנוע מהם לגלות, אבל בקושי. אני יודעת שזה כנראה יקרה בקרוב, אבל כל עוד זה המצב, אני אגן עליהם ככל שאני יכולה".
וזו בהחלט עבודה קשה, כך היא מודה – כשווסט מככב ללא הפסקה בכותרות: "כשקורה משהו אני שומרת על כך בסוד וגם בודקת במה הם צופים בטלוויזיה. זו עבודה במשרה מלאה". קרדשיאן סיפרה שילדיה לא נמצאים ברשתות החברתיות (חשבון הטיקטוק המפורסם של נורת' נמצא בטלפון של קים, כדי שתוכל לפקח עליה) והיא אף גייסה לשם כך את כל המקורבים לילדיה - ביקשה ממוריהם לא לדבר איתם על הנושא ואף שוחחה עם חבריהם הטובים והוריהם: "אף אחד מהילדים האחרים מעולם לא אמר להם משהו".
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן נורת' ווסט קניה ווסט
קים קרדשיאן נורת' ווסט קניה ווסט
ילדת המריבה. קניה, נורת' וקים
(צילום: Craig Barritt/GettyImages)
למרות הניסיונות של קרדשיאן להגן על ילדיה, מקורות יודעי דבר מספרים כי נורת' מודעת היטב למתרחש. "היא יודעת בדיוק מה קורה בין ההורים שלה. הייתה תקופה שהיא אפילו צידדה באביה ואמרה שהיא רוצה לעבור לגור איתו בוויומינג", סיפר המקורב למגזין In Touch, והוסיף שקים הייתה מזועזעת מכך. "היא ילדה של אבא", סיכם.
למען ההגינות נציין כי מגזין In Touch מוכר היטב "בזכות" הפייק ניוז שהוא מציף - החל מכותרות המספרות על נישואים חוזרים של בראד פיט וג'ניפר אניסטון, דרך הפרסום כי ג'וליה רוברטס מתגרשת ועד שער ש"חשף" כי קייט מידלטון בהיריון רביעי. ספוילר: שום דבר מזה לא נכון. כך שהידיעות על רצונה של נורת' לעבור להתגורר עם אביה לחלוטין מוטלות בספק.

מ"הבת של" לכוכבת בפני עצמה

7 צפייה בגלריה
נורת' ווסט קים קרדשיאן
נורת' ווסט קים קרדשיאן
הפוטנציאל ברור. נורת' וקים
(צילום: Rich Fury/Gettyimages)
נורת' ווסט נולדה ב-15 ביוני 2013, חודש לפני הזמן. "כולם מרגישים מצוין", מסר אחד המקורבים לקים מיד לאחר הלידה, שהתרחשה בבית החולים הר סיני בלוס אנג׳לס, בסוויטה מיוחדת, שבה ילדו גם ויקטוריה בקהאם, בריטני ספירס ועוד.
זה לקח לה בערך שנתיים לפתח אופי משלה והתפרצות הזעם הראשונה שלה הייתה כבר בשנת 2015, כשהייתה בת שנתיים. היא נתפסה בעדשת הפפראצי כשהיא צועדת עם אחת המטפלות שלה לחוג הבלט. לבושה בבגד גוף וחצאית טוטו בצבע שמנת עם גולגול של רקדניות לראשה, צעקה הילדה המתוקה לעבר הצלמים "אמרתי לא לצלם אותי".
7 צפייה בגלריה
נורת' ווסט
נורת' ווסט
אבל היא אמרה לכם "לא לצלם"!
(צילום: Splashnews)
מאז היחסים שלה עם צלמי הפפראצי - וצלמים בכלל, די השתפרו. למעשה, שלוש שנים אחר כן היא כבר כיכבה על שער משלה. בפברואר 2019 המגזין WWD - Women's Wear Daily בחר בנורת' לככב על שער הגיליון של חודש פברואר. "זהו השער הראשון של נורת' לבדה ואי אפשר להתעלם מחוש האופנה שלה, משהו שמאוד בולט בגילה. בין אם נורת' מודעת לכך או לא - היא נמצאת בפרונט של דור שלם שקשור מאוד לאופנה, ליופי ולאינדיבידואליות", כך נכתב במגזין.
7 צפייה בגלריה
נורת' ווסט
נורת' ווסט
בגיל חמש המקסימום שכיכבנו עליו היה דף סוכר לעוגה
(צילום: אינסטגרם)
אפשר לומר כי מיום היוולדה קים החלה לתכנן את עתידה של בתה הבכורה כאשת עסקים מצליחה וכוכבת בפני עצמה. למעשה, רק בחודש מרץ האחרון רשמה קרדשיאן ארבעה סימנים מסחריים על שמה של נורת' - עבור ליין טיפוח, צעצועים, מותג פרסום וערוץ מידע בתחום הבידור והפופ.
בנוסף לזה כאמור, נורת' מתחזקת עמוד אינסטגרם פעיל בו התארחו עד כה מספר מפורסמים כשהגדולה בהם היא הזמרת מריה קארי. כמו כן, בחודש אוקטובר הקרוב יצא לאקרנים הסרט החדש של מפרץ ההרפתקאות - PAW Patrol: The Mighty Movie ובו היא תדובב לצד את אמה את אחד הגורים החדשים. כוכבים נוספים שישתתפו בדיבוב הסרט הם סרינה וויליאמס, קריסטן בל ואחיה הקטן של נורת', סיינט.
"נורת' היא בתה הבכורה של קים. תמיד היו לה תקוות גדולות מאוד כלפיה והלחץ שהיא מפעילה עליה מורגש", סיפר מקורב לכוכבת הריאליטי ל"סאן". מקורב אחר הוסיף כי "נורת' באמת רוצה להיות מפורסמת, היא אומרת שהיא רוצה להיות יותר מפורסמת מההורים שלה".
אבל האם זה באמת מה שהיא רוצה? ממש לפני שנה, ביולי 2022, הצטרפה ווסט לאמה והשתיים הגיעו לצפות בתצוגת האופנה של ז'אן פול גוטייה לקולקציית סתיו חורף 2022/2023 בשבוע האופנה בפריז. במהלך התצוגה הצלמים שהיו במקום לא חסכו בתמונות של נורת', שהחליטה לקחת עט ולכתוב על דף את המילה STOP, ולהציג זאת לצלמים.
הסרטון של נורת' הפך לוויראלי, מה שאילץ את אמה להגיב. "אני מניחה שנמאס לה מהצלמים שצילמו אותה אז היא כתבה את המילה STOP על ההזמנה שלה והחזיקה אותה כי היא רצתה שהצלמים פשוט יתמקדו בתצוגה", כתבה קים והוסיפה אימוג'יז צוחקים. "כאמא אני אסירת תודה על כך שהבת שלי אוהבת לבוא איתי לאירועים שקשורים לעבודה שלי ואנחנו יוצרות יחד את הזיכרונות האלה".
ובכל זאת, למרות ההסבר המתלוצץ של קים, חלק מהעוקבים של כוכבת הריאליטי פירשו את הבקשה של נורת' כקריאה לעזרה, בזמן שאחרים הגיבו ש"היא בהחלט הבת של קניה".

375 מיליון דולר - והיד עוד נטויה

למרות גילה הצעיר מאוד, שוויה של נורת' מוערך ב-375 מיליון דולר, כשההכנסות שלה עומדות על 32 מיליון דולר בשנה.
על פי הדיווחים, כל פוסט חסות שנורת' מפרסת מכניס לה 180 אלף דולר ועד כה היא הרוויחה למעלה מ-20 מיליון דולר באמצעות קידום פוסטים. כמו כן, יש על שמה 14 נכסים שונים, ביטקוין בשווי 5 מיליון דולר ו-6 יאכטות. בנוסף לכך הוריה הפקידו 65 מיליון דולר על שמה בחשבון סגור עליו היא תקבל את השליטה כשימלאו לה 24.
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן נורת' ווסט
קים קרדשיאן נורת' ווסט
נשמח למעשר מההכנסות השנתיות שלך
(צילום: Pascal Le Segretain/GettyImages)
ורק כוכבית אחרונה לסיום עבור מי שלא זוכר איך התחילה הקריירה של קים קרדשיאן, שהפכה למותג בעקבות קלטת מין שלה שדלפה (או הודלפה, אם להאמין לשמועות שאמה קריס ג'נר, אחראית לכך) - יש לקוות שלמרות הלחץ של קים שבתה הבכורה תהפוך לכוכבת, היא תדע לזהות את הקו האדום ולא לחצות אותו.
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן נורת' ווסט קריס ג'נר
קים קרדשיאן נורת' ווסט קריס ג'נר
מקווים שהגבול ברור. קים, נורת' וקריס
(צילום: Pascal Le Segretain/GettyImages)