7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
מסכמת שנה סוערת. קים קרדשיאן
(צילום: Gettyimage)
שנה סוערת ודרמטית עברה על קים קרדשיאן (למרות שנראה שכל שנה בחייה היא כזו - השאלה המעניינת היא איך יש לה כוח לכל הדרמות האלה). אתמול (ב') היא התארחה בפודקאסט Angie Martinez IRL, דיברה עם המראיינת אנג'י מרטינז על כל מה שהיה וגם סיפקה כמה רגעים אנושיים ומרגשים במיוחד.
אם עקבתם אחרי קורותיה של קרדשיאן השנה וכאמור, היה הרבה אחרי מה לעקוב, אתם יודעים בוודאי שהסערה הגדולה שבמרכזה עמדה הייתה בעצם קשורה אליה רק באופן חלקי – וזו המהומה המתמשכת שחולל בעלה לשעבר קניה ווסט.
השניים התגרשו באופן רשמי בחודש מרץ, אך ההסכם בכל מה שנוגע למשמורת על ילדיהם וחלוקת רכושם נחתם רק לפני כחודש. במהלך השנה ווסט הטריד את קרדשיאן באופן פרטי וגם ציבורי – האשים אותה בכך שהיא מונעת ממנו לראות את ילדיהם, העביר ביקורת על כישורי ההורות שלה ותקף את בן זוגה לשעבר פיט דייווידסון ברשתות החברתיות. קרדשיאן ודייווידסון לא היו היחידים על הכוונת של הראפר – הוא יצא נגד שותפיו העסקיים, הפיץ את דעותיו האנטישמיות בכל במה שניתנה לו ואף הביע פרגון ותמיכה בהיטלר ובנאצים.
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט
קים קרדשיאן קניה ווסט
לשנה הבאה נאחל לה כמה שפחות תקשורת איתו. קרדשיאן וקניה ווסט
(צילום: Gettyimage)
בשיחה עם מרטינז, סיפרה קרדשיאן על ניסיונותיה לגונן על ילדיהם, נורת' (9), סיינט (6), שיקגו (4) וסאלם (3), מהסערה התקשורתית סביב אביהם וסביב מאבק הגירושים שלהם. כשמרטינז אמרה לה: "אין לך את השותף הכי שקט וקל", קרדשיאן הסכימה ופרצה בבכי: "היה לי את האבא הכי טוב בעולם. יש לי זיכרונות נהדרים וחוויות נהדרות וזה מה שאני רוצה עבור ילדיי, זה מה שאני רוצה שיהיה להם". היא התנצלה על הדמעות והסבירה: "אני לא רוצה להיות רגשנית מדי אבל היה לי קשה. הורות משותפת זה ממש קשה".
קרדשיאן הפתיעה כשאמרה שהילדים כמעט ואינם מודעים למה שקורה עם ווסט, מכיוון שהיא מסתירה מהם את החדשות סביבו: "בהחלט הגנתי עליו ואני עדיין מגנה עליו, בעיני הילדים שלי ולמענם". היא הסבירה: "הילדים לא מודעים למה שקורה בחוץ ועד כה הצלחתי למנוע מהם לגלות, אבל בקושי. אני יודעת שזה כנראה יקרה בקרוב, אבל כל עוד זה המצב, אני אגן עליהם ככל שאני יכולה".
זו בהחלט עבודה קשה, כך היא מודה – כשווסט מככב ללא הפסקה בכותרות: "כשקורה משהו אני שומרת על כך בסוד וגם בודקת במה הם צופים בטלוויזיה. זו עבודה במשרה מלאה". קרדשיאן סיפרה שילדיה לא נמצאים ברשתות החברתיות (חשבון הטיק טוק המפורסם של נורת' נמצא בטלפון של קים, כדי שתוכל לפקח עליה) והיא אף גייסה לשם כך את כל המקורבים לילדיה - ביקשה ממוריהם לא לדבר איתם על הנושא ואף שוחחה עם חבריהם הטובים והוריהם: "אף אחד מהילדים האחרים מעולם לא אמר להם משהו".
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
חייבים לשאול - מה חשבת לעצמך? קים, קניה והילדים
(צילום: אינסטגרם)
הרצון לגונן על הילדים היה גם אחת הסיבות העיקריות בגללן קרדשיאן העדיפה להתעלם לרוב מהתקפותיו של ווסט עליה וסובביה: "ידעתי את האמת והיו לי הוכחות, אבל אז הייתי חוזרת הביתה לילדים שלי, והם היו מרגישים את האנרגיות שלי. אם הם לא יודעים מה קורה או מה אומרים, למה שאביא אליהם את האנרגיה הזו? זה עניין מאוד מסובך של מבוגרים. הם לא מוכנים להתמודד עם זה עדיין. כשהם יהיו מוכנים, אדבר איתם ואהיה מוכנה לזה בעצמי. אבל עד שזה יקרה, אעשה הכל כדי שחייהם יהיו רגילים ככל האפשר".
היא הוסיפה: "אם הייתי מתווכחת איתו על כל דבר שטותי שאמר עליי, כמו כשכתב שהוא 'המגן' שלי, לפעמים זה ממש הכעיס אותי וזה היה משפיע על הרבה אנשים. היה קשה להתמודד עם זה. אבל לעיתים צריך פשוט להחליט שזו לא האנרגיה שאכניס לחיי, להתעלות מעל זה ולהמשיך הלאה, עבור בריאותי הנפשית ושפיותי".
היא הוסיפה שהיא מאמינה שבעתיד, ילדיה יודו לה על כך שלא השמיצה את ווסט בפניהם: "כמובן שאני רוצה להרחיק את עצמי ממנו ולחשוב עליו כמה שפחות, אבל בו זמנית אם אני מסיעה אותם לבית הספר והם רוצים להקשיב למוזיקה שלו אני חייבת לחייך, להגביר את הווליום ולשיר איתם ביחד כאילו הכל בסדר. ברגע שהם יוצאים מהאוטו אני יכולה לבכות כמו שצריך".
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט משחק כדורגל
קים קרדשיאן קניה ווסט משחק כדורגל
עדיין בקשר בכל הקשור לילדיהם. קרדשיאן, ווסט ובתם נורת' במשחק כדורגל שנערך לאחרונה
(צילום: Mega)
קרדשיאן התייחסה גם לזוגיות עם האקס הטרי פיט דייווידסון, שנאלץ להתמודד עם התקפות ולעג ברשתות החברתיות מצד ווסט, שלא אהב את העובדה שלאשתו לשעבר יש בן זוג חדש: "זה היה כל כך חדש. לא ידעתי מה זה לצאת עם מישהו, הייתי בזוגיות במשך כמעט 15 שנים.
"יש בזה משהו מפחיד, עכשיו כולם יחששו להיות איתי כי אין לי את האקס הכי קל? אני לא חושבת שזה הוגן עבורי להעמיד מישהו אחר בסיטואציה שכזו. חלק בי פוחד שככה אצטרך לחיות מעכשיו".
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
לא הייתה לזוגיות הזו סיכוי כנראה. קרדשיאן ופיט דיווידסון
(צילום: Gettyimage)

"ראיינתי אנשים לעבודה אצלי, ולכולם היו דרישות"

קרדשיאן לא יכולה להאשים רק את ווסט בשנה המורכבת שהייתה לה - גם היא עצמה ידעה את מנת חלקה בכל הקשור לפליטות פה והתבטאויות שהכעיסו את הציבור – למשל הפעם בה העבירה בריאיון למגזין Variety ביקורת על הדור הצעיר כשאמרה: "נראה שאף אחד לא רוצה לעבוד בימינו. תזיזו את התחת ותעבדו". דבריה עוררו זעם בקרב לא מעט אנשים שמיהרו להזכיר לה שהיא נולדה עשירה, דיברו על יוקר המחייה לעומת המשכורות הזעומות בשוק והיו כאלו שסיפרו שעבדו אצלה ועבור משפחתה וקיבלו משכורות נמוכות מאוד למרות שעבדו מסביב לשעון.
כעת קרדשיאן מסבירה שהיא התכוונה ספציפית לאנשים שביקשו לעבוד עבורה אך הגיעו עם תנאים משלהם: "מה שקרה זה שבדיוק ראיינתי אנשים לעבודה במשרד שלי ולכולם היו דרישות, לעבוד רק בשעות מסוימות, לא לעבוד בימי שישי, לא רצו לעשות את זה או את זה והסכימו לעשות רק חלק מהדברים. אני מגיעה מתקופה שבה אני וכל אלו סביבי עבדנו קשה כדי לבנות את העסקים שלנו ביחד. היינו עושים כל דבר, גם אם זו לא הייתה העבודה שלנו. מכיוון שהגעתי מדרך חיים של עבודה קשה, אני מניחה שאחרי כל הראיונות האלו חשבתי לעצמי שאף אחד לא באמת רוצה לעבוד. לכולם היו תנאים לגבי מה שהם מוכנים לעשות".
קים גם הסבירה שלדעתה דבריה התפרשו בצורה לא נכונה מכיוון שהריאיון נערך לאחר שיאה של תקופת הקורונה, כאשר רבים היו מובטלים ולא מצאו עבודה: "היו הרבה אנשים שרצו לעבוד ולא קיבלו את ההזדמנויות שהיו לי והבנתי את זה. אז לא דיברתי על כולם, רק מתוך ההתנסות האישית שלי".
7 צפייה בגלריה
מט גאלה
מט גאלה
אל תגיעו לריאיון עבודה אצלה עם תנאים משלכם. כנראה שלא תתקבלו
(צילום: Gettyimage)

"הרבה שנאה ואנרגיה שלילית"

כמובן שבשלב הזה של חייה והקריירה שלה, קרדשיאן כבר צריכה לדעת שעליה להיזהר בכל דבר שהיא אומרת או עושה. מאז שהיא ומשפחתה הפכו לכוכבי על לפני כ-15 שנים, לא עובר כמעט יום מבלי שמישהו מהמשפחה זוכה לכותרת כזו או אחרת – ולא פעם מדובר בכותרות פחות חיוביות.
"יש הרבה שנאה ואנרגיה שלילית כלפי המשפחה שלי", היא מודה. "אנחנו מתעסקים בענייננו, אנחנו אובססיביים אחד כלפי השני, אנחנו משפחה מאוד קרובה, אז אני לא יודעת מאיפה האנרגיות השליליות האלו הגיעו או התחילו. מייחסים לנו אחריות לדברים שאפילו לא קשורים אלינו וזה משהו שאנחנו נאלצים להתמודד איתו", אמרה.
7 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
"מתעסקים בענייננו, אובססיביים אחד לשני"
(צילום: Gettyimage)