אופרה ווינפרי חוותה לאורך השנים לא מעט לעג, עלבונות והלצות על חשבונה וחשבון המשקל שלה, אבל יש מקרה אחד שהעליב אותה וזכור לה במיוחד – ואחראית לו ג'ואן ריברס ז"ל.
ווינפרי התארחה השבוע בפודקאסט של היזמית האמריקנית ג'יימי קרן לימה וסיפרה על התקרית, שהתרחשה בשנת 1985 כשהתארחה לראשונה בתוכנית The Tonight Show. מי שהנחתה את התוכנית באותו ערב הייתה ריברס, שהייתה ידועה בלשון החדה והמושחזת שלה ובחוסר הרחמים שהפגינה כלפי אלו שראיינה או דיברה עליהם (מי שראה את "משטרת האופנה" בהנחייתה – יודע).
לצערה של ווינפרי, ריברס לא חסה עליה ובמהלך הריאיון שאלה אותה ישירות: "איך עלית במשקל?". ווינפרי המופתעת השיבה תוך כדי ניסיון אמיץ לחייך: "אכלתי הרבה", אך ריברס לא הניחה לה והמשיכה לנזוף: "את בחורה יפה ואת רווקה, את חייבת לרדת במשקל!". הן המשיכו לדון בנסיונות הדיאטה הכושלים של ווינפרי ובסופו של דבר הסכימו שווינפרי תשוב להתארח בתוכנית אחרי הפגרה ועד אז עליה להוריד בערך שבעה קילו.
כעת ווינפרי נזכרת: "זה היה בטלוויזיה ולא ידעתי איך להגיב לזה. הסכמתי עם ג'ואן ריברס. היא אומרת לי את זה בטלוויזיה הארצית ואני מקבלת את זה. אני מקבלת את זה שצריך לבייש אותי בגלל שאיך אני מעזה, לשבת כאן ב'טונייט שואו'? הסכמנו שאני אלך ואוריד שבעה קילו, וכמובן שלא הורדתי את זה. הלכתי ואכלתי עוד חמישה קילו".
ווינפרי סיפרה בפודקאסט שבאותה תקופה התמודדה על תפקיד נחשק בסרט "הצבע ארגמן", בבימויו של סטיבן שפילברג. היא הייתה בטוחה שהפסידה את התפקיד בגלל המשקל שלה, ולאחר מכן נסעה לנופש בריאותי כדי לפצוח שם בדיאטה: "בזמנו היו קוראים לזה חוות שמנים", היא אומרת. אבל בזמן שהייתה שם, היא קיבלה טלפון מפתיע ומשמח משפילברג עצמו, שאמר לה: "שמעתי שאת בחוות שמנים. תורידי חצי קילו – ואת עלולה להפסיד את התפקיד".
ווינפרי מספרת שהטלפון הגיע בתזמון מרגש במיוחד, מכיוון שזה בדיוק היה הזמן שבו היא "שיחררה" כהגדרתה. "הרגע שבו שחררתי היה השיעור החשוב ביותר שקיבלתי, בגלל שממש הרגשתי את השיחרור. ברגע שעשיתי את זה, הכול השתנה. זה הפך להיות לקח חשוב להמשך חיי הקריירה שלי – עשי כל מה שביכולתך, עבדי הכי קשה שאת יכולה ואז שחררי". ווינפרי אכן קיבלה את התפקיד, שהניב לה שבחים רבים וגם מועמדויות לאוסקר ולגלובוס הזהב.
2 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי ג'ואן ריברס
אופרה ווינפרי ג'ואן ריברס
כאילו כלום לא קרה. אופרה ווינפרי וג'ואן ריברס
(צילום: Robert Mora/Getty Images)
נושא המשקל העסיק את אופרה לאורך רוב שנות הקריירה שלה, ולא פעם היא דיברה על המאבק בו והדיאטות השונות שניסתה. בשנים האחרונות היא הייתה הפרזנטורית של שומרי משקל, עד שבשנה שעברה חשפה שהיא משתמשת בתרופה במרשם רופא שמסייעת להרזיה (אך לא ציינה אם מדובר באוזמפיק או בתרופה דומה אחרת) ועוררה סערה, מכיוון שלפני כן הביעה לא פעם את התנגדותה לעזרים מהסוג הזה.
לאחרונה היא שוב שיתפה פעולה עם "שומרי משקל" בתוכנית מיוחדת שהנחתה, שבה הודתה שבמהלך שנותיה בקדמת הבמה היא תרמה רבות לשיחה הרעילה על הרזייה ועודף משקל: "השתתפתי באופן משמעותי בתרבות הדיאטות, בעזרת כול הפלטפורמות האפשריות כמו המגזין שלי, תוכנית האירוח או ברשתות. אני לא יודעת אפילו כמה תוכניות על ירידה במשקל או מייק-אוברים עשיתי".
ווינפרי סיפרה לאחרונה שבשנת 1998 עשתה דיאטת נוזלים שנמשכה כמעט חמישה חודשים ולאחר שהורידה שלושים קילו ממשקלה, הוציאה לקהל באחת מתוכניותיה עגלה מלאה באותה כמות שומן: "הרגע הזה בתוכנית הוא אחת החרטות הכי גדולות שלי. זה העביר מסר של הרעבה עצמית בעזרת דיאטת נוזלים, והציב לצופים סטנדרטים שלא אני ולא אף אחד אחר הצלחנו לקיים".
ווינפרי שיתפה בעבר שמיד לאחר שידור הפרק ההוא, היא התחילה לעלות שוב במשקל: "זו הייתה טעות גדולה, גדולה, גדולה, גדולה! כשאני חושבת על זה עכשיו, אני מבינה שזה היה אחד הרגעים השחצניים ביותר בחיי. להרגיש בושה על ההפסד במאבק נגד המשקל, היה משהו שהכרתי היטב".
2 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי ועגלה מלאה בשומן
(צילום: AP)