6 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
מתרגש? גם אנחנו. המלך צ'רלס
(צילום: Dan Kitwood/GettyImages)
אחרי ש"זכה" בתואר "הנסיך הנצחי" ושבר את שיאי המלוכה כנסיך שמחכה לכתר הכי הרבה זמן - ההכתרה של המלך צ'רלס ממש מעבר לפינה וככל שהיא מתקרבת כך גם הדרמות הפנימיות בארמון עולות שלב.
ימים ספורים לאחר שנודע כי הנסיך הארי יגיע לטקס ההכתרה של אביו שייערך ביום שבת ה-6 במאי, מקורות פנימיים המקורבים להארי טוענים כי הוא ניהל שיחה מלב אל לב עם אביו בנוגע לנוכחותו באירוע. על פי אותם יודעי דבר השניים ניהלו שיחות במשך מספר שבועות בנוגע לאבטחת האירוע, סידורי הישיבה והתפקיד שהוא עשוי למלא.
במקביל, מקורות מהארמון מספרים כי הנסיך הארי דווקא הסכים בקלות ובשמחה להגיע לטקס ההכתרה של אביו כדי להפגין את תמיכתו וכמו כן ציינו כי "המלך צ'רלס מאושר מהחלטת בנו ומבין את בחירתה של מייגן מרקל להישאר בבית עם הילדים לחגיגות יום הולדתו של ארצ'י". בריאיון ל-The Sun On Sunday הוסיפו כי "יש נכונות ורצון משני הצדדים לתקן את היחסים".
6 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
באמת הגיע הזמן שתנשך את הלשון קצת. הנסיך הארי
(צילום: Belinda Jiao/GettyImages)
למרות המתיחות המורגשת בין הארי לאביו, בסוף השבוע האחרון ובמהלך ביקור מלכותי באקדמיה הצבאית המלכותית בסנדהרסט, דיבר המלך על שני בניו והגאווה שהם מסיבים לו. "כאב לשני בוגרים של האקדמיה הזו אני יודע שהם יהיו מלאי גאווה לראות אתכם צועדים במצעד". צ'רלס אומנם לא אמר זאת בקול רם – אך מקורבים מספרים כי הוא מתכנן להיעזר באירוע ההכתרה כהזדמנות לרפא את הקרעים שנוצרו בין הארי לשאר בני המשפחה. ובכל זאת, למרות הרצון לפייס - מהארמון מוסרים כי הנסיך הסורר לא ימלא תפקיד בטקס עצמו וטרם ידוע אם הוא ישתתף בתהלוכה חזרה לארמון או באירועים אחרים במהלך סוף השבוע המלכותי. נציין כי עוד לא ידוע אם הארי יישאר בלונדון ליום נוסף או שיחזור לארצות הברית מיד לאחר הטקס כדי להתאחד עם אשתו וילדיו.
במקביל לתוכניות של צ'רלס לפעול לפיוס, מקורות מהארמון מספרים כי הארי צפוי להתמודד עם קבלת פנים קרה מצד המשפחה שלא מתכננת לקבל אותו בזרועות פתוחות. "אין למשפחה שום עניין לדבר עם הארי מלבד ברכות השלום הבסיסיות", מסר יודע דבר ל"מירור". גם הנסיך וויליאם, אחיו הגדול של הארי, מתכנן להפנות לאחיו "כתף קרה".
עוד מישהי שמתכננת להפחית באינטראקציה עם הארי היא אימו החורגת קמילה, שנותרה פגועה מספרו של הארי שם הוא כינה אותה כ"נבלית" ומסוכנת. "קמילה ניסתה לא לתת לזה לגעת בה אבל היא מאוד פגועה מדבריו של הארי", סיפרה ליידי לנסדאון, חברתה הטובה של המלכה רעיה. "זו לא הייתה תגובה של רקיעת רגליים או חריקת שיניים אלא יותר גלגול עיניים", מסר העוזר האישי של קמילה ל"סאנדיי טיימס".
6 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
פגועה ומאוכזבת. קמילה והמלך צ'רלס
(צילום: אינסטגרם)
ובמעבר חד לארצות הברית: בהוליווד מברכים את הנסיך הארי על החלטתו לקחת חלק בטקס ההכתרה של אביו, זאת אף שמעמדו הסלבריטאי מתחיל לדעוך. מקורבים לדוכסים מסאסקס מספרים כי הסטטוס המסחרי של הארי ומייגן נמצא בנקודת מפנה באמריקה. "הארי יגיע לטקס ההכתרה מכל הסיבות הנכונות אבל הייתה אנחת רווחה מוחשית בקרב אלה מאיתנו המעורבים בעסק מכיוון שהמותג סאסקס מסתמך על כך שהארי יהיה בקשר עם משפחתו", אמר מקורב לנסיך, וסיכם: "בסופו של דבר הכל קשור לקרבה למלך".
נזכיר כי בשלוש השנים שחלפו מאז פרישתם של הדוכסים מסאסקס מהמלוכה השניים חתמו על חוזה ענק בשווי של 100 מיליון דולר עם נטפליקס - שיצאו עם סדרת דוקו-ריאליטי חושפנית בת שישה פרקים על חייהם של הדוכסים, במקביל חתמו על עסקה בשווי של 18 מיליון דולר עם ספוטיפיי וכמו כן חתמו הדוכסים על עסקה בשווי 40 מיליון דולר עם הוצאת ספרים והתחייבו להוציא שלושה ספרים נוספים - מלבד SPARE. ובכל זאת נראה כי הדוכסים בהחלט נמצאים בנקודת מפנה.
"הארי ומייגן עשו את הסדרה של נטפליקס והארי כתב את הספר שלו ואפשר לומר שתקופת הפריחה מתחילה לדעוך", אמר מנהל בכיר באולפני וולט דיסני. "נקודת המכירה העיקרית שלהם היא הקישור למשפחת המלוכה. הארי חייב להיות בהכתרה, הסיפור צריך להמשיך להתפתח כי זה מה שבונה להם את המותג ומביא את ההצעות. הסכנה שהארי ומייגן עומדים בפניה היא להפוך ללא רלוונטיים. לאמריקנים מאוד אכפת ממשפחת המלוכה - תמיד היינו מוקסמים מבני המלוכה. הארי הוא בנה של דיאנה, שום דבר לא ישנה את זה לעולם. אבל הציבור האמריקני צריך לראות שהארי עדיין חלק מהמשפחה כי המשפחה שלו והדרמה המתחוללת שם זה מה שבאמת מעניין אותנו".
6 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מסתכנים בחוסר רלוונטיות. מייגן מרקל והנסיך הארי
(צילם: Gettyimages)
ובחזרה לאנגליה ולהכנות לטקס ההכתרה: בסוף השבוע האחרון פורסם כי ליונל ריצ'י, קייטי פרי ולהקת Take That יופיעו בטקס ההכתרה של המלך צ'רלס, זאת לאחר שאומנים רבים - בהם אלטון ג'ון ולהקת ה"ספייס גירלז" דחו את בקשת הארמון לקחת חלק פעיל באירוע. "לחלוק את הבמה עם המבצעים האחרים במופע ההכתרה זה אירוע של פעם בחיים ומדובר בכבוד גדול וזו תהיה חגיגה אמיתית", אמר ריצ'י.
עוד יופיעו בטקס: כוכב האופרה אנדראה בוצ'לי, הזמרת פרייה רידינגס והמלחין הקלאסי אלכסיס פרנץ'. "המופע יכלול שילוב רחב של מוזיקה המתפרשת בין הפופ למוזיקה קלאסית יחד עם מופעים וריקודים המשקפים אומנות ותרבות מרחבי בריטניה וחבר העמים הרחב", הסביר השדר הבריטי של ה-BBC.
טקס ההכתרה ייערך כאמור ב-6 במאי ויתחיל בשעה 11 בבוקר בדיוק (שעון לונדון) במנזר ווסטמינסטר. המלך צ'רלס ואשתו המלכה רעיה קמילה יגיעו למקום ב"תהלוכת המלך" שתתחיל מארמון בקינגהאם. ההכתרה עצמה תתקיים בווסטמינסטר על ידי הארכיבישוף מקנטרברי. "ההכתרה היא אירוע דתי חגיגי", נמסר מהארמון. "הטקס שומר על מבנה דומה כבר למעלה מאלף שנים וההכתרה של צ'רלס צפויה לכלול את אותם מרכיבי ליבה תוך כדי הכרה בקדמה". לאחר הטקס יתקיימו מספר אירועים מלכותיים בהם המופע המרכזי בטירת ווינדזור.
6 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
חיכה לרגע הזה כל חייו
(צילום: Yui Mok - WPA Pool/GettyImages)
ונסיים עם הדוכסית מיורק, שרה פרגוסון, אשתו לשעבר של הנסיך אנדרו, שעל פי הדיווחים לא תוזמן לטקס המלכותי למרות ששתי בנותיה, הנסיכות יוג'יני וביאטריס, יחד עם בני הזוג והילדים קיבלו הזמנה. פרגוסון אומנם השתתפה בטקס הלוויה של המלכה אליזבת אך היא לא הייתה אחת מ-30 המוזמנים לטקס הלוויה של הנסיך פיליפ וכמו כן לא הוזמנה לחתונה המלכותית של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון בשנת 2011.
6 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
לא מוזמנת לאירוע. שרה פרגוסון
(צילום: Gettyimages, Pascal Le Segretain)