רעידת אדמה מלכותית התרחשה אמש (ב') באנגליה. ארמון בקינגהאם דיווח כי המלך צ'רלס השלישי, שעבר לאחרונה הליך רפואי, אובחן עם סרטן. "במהלך אשפוזו של המלך צ׳רלס עבור טיפול בערמונית מוגדלת שאיתה אובחן, עלתה אבחנה נוספת שהדאיגה את רופאיו. בדיקות נוספות זיהו גורם כלשהו של סרטן". מהארמון הבהירו כי לא מדובר בסרטן הערמונית אך לא מסרו פרטים נוספים.
"באופן ברור זה מגיע כהלם בלתי רצוי - לא רק עבור האומה שעדיין באבל לאחר מותה של אימו, המלכה אליזבת, אלא גם עבור משפחת המלוכה עצמה, שרק עכשיו חזרה לעמוד על רגליה", אמרה המומחית המלכותית שרה וויין, והצטרפה לכתבים נוספים רבים שהביעו דאגה למלך הטרי.
מקורות מהארמון מספרים כי למרות האבחון, צ'רלס שומר על אופטימיות ונחוש להמשיך כרגיל. עוד הוסיפו המקורות כי מאחר ומצבו הרפואי אובחן בשלב מוקדם - התחושות טובות וישנה ציפייה להחלמה מלאה במהרה.
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
"הלם בלתי רצוי". המלך צ'רלס
(צילום: Karwai Tang/WireImage)
המלך צ'רלס עדכן את בני משפחות בשיחת טלפון - ובשונה מההליך הרפואי שעבר בחודש ינואר האחרון, עליו גילה הנסיך הארי דרך התקשורת, הפעם צ'רלס דאג לעדכן גם את בנו הצעיר שמתגורר בארצות הברית. דקות ספורות לאחר שמהארמון פרסמו את האבחון של המלך - מקורבים להארי סיפרו כי הוא יגיע לבריטניה בהקדם. לא ידוע היכן הארי ישהה בתקופה הזו, מאחר שאת ביתו בפרוגמור קוטג' הוא פינה בחודש מאי האחרון בהוראתו של אביו.
נציין כי על מנת לשהות בארמון בקינגהאם הארי צריך לקבל אישור מיוחד מהארמון, ולגבי שהות בטירת ווינדזור נזכיר כי בחודש ספטמבר האחרון, בזמן ששהה בלונדון לטובת המשפט נגד התקשורת, בקשתו ללון שם נדחתה על ידי הארמון והארי נאלץ לשהות במלון.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
מחפש סאבלט בלונדון? הנסיך הארי
(צילום: רויטרס)
עם קבלת האבחון, המלך צ'רלס ואשתו קמילה עזבו מיד את האחוזה בסנדרינגהם והגיעו ללונדון לטובת התחלת הטיפולים. מקורות מהארמון מספרים כי קמילה מתכוונת להישאר לצידו של צ'רלס, אך במקביל התחייבה להמשיך בפעילויותיה הציבוריות.
בזמן שצ'רלס נאלץ לקחת צעד אחד גדול אחורה - בהמלצת הרופאים, נציין כי גם הנסיכה מוויילס, קייט מידלטון, שעברה בחודש ינואר האחרון ניתוח מסתורי בבטנה, לא תשוב לפעילות עד לאחר חג ההודיה, ואילו בעלה, הנסיך וויליאם, ייאלץ למלא את החללים החסרים - בעקבות חסרונה של אשתו וכעת גם בעקבות מחלתו של אביו.
צ'רלס מצידו הבהיר כי לא ייקח חלק בפעילויות ציבוריות, אך הוא מתעקש להמשיך עם "הקופסה האדומה". לטובת מי שלא מכיר את המונח נסביר כי מדובר בתיבה אליה מגיעים מדי יום מכתבים למלך ועוד ניירת. עוד נמסר כי צ'רלס מתכוון לקיים לעיתים פגישות פרטניות, פנים אל פנים, בארמון.
אתר "דיילי מייל" מדווח כי למלך נודע על האבחון כבר בתחילת שבוע שעבר אך בכל זאת התעקש להגיע לכנסיית נורפולק, שם צולם כשהוא צועד לצידה של קמילה ומנופף בשמחה לאזרחים. קמילה מצידה התעקשה להקים במיידי יחידת מגי (רשת של מרכזי טיפול בבריטניה שמטרתם לסייע לחולי סרטן) בלונדון. "מגיע לקמילה קרדיט מלא, היא הייתה נפלאה", סיפר מקור מהארמון.
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
לא תזוז מצידו של המלך. קמילה וצ'רלס
(צילום: Karwai Tang/WireImage)
כאמור, בהצהרה שפרסם ארמון בקינגהאם נאמר כי המלך בחר לשתף את האבחון שלו עם הציבור הרחב על מנת למנוע ספקולציות, מה שמחזיר אותנו כמה שנים אחורה - לאימו המנוחה של צ'רלס, המלכה אליזבת. בשנה האחרונה לחייה, מהארמון התעקשו להסתיר את מצבה הבריאותי במחשבה שעל ידי כך הם יוכלו לשלוט בנרטיב שיוצא מהארמון.
למעשה, למרות הניסיון של צ'רלס להפיק לקחים - בשבוע האחרון מסתובבות שמועות די מטרידות על כלתו של המלך, קייט מידלטון, הטוענות שהורדמה לאחר שסבלה מסיבוכים לאחר הניתוח. מהארמון אומנם מכחישים בתוקף את השמועות - אך מנגד, במשך שנה שלמה הכחישו גם את ההתדרדרות הרפואית של אליזבת, עד שיום אחד, ובלי כל הכנה מוקדמת, יצאה הודעה על מותה.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
איש לא יודע מה מצבה של קייט - ובארמון ממשיכים להסתיר
(צילום: Gettyimages)
הרצון של צ'רלס לשתף את הציבור הוא ניסיון יפה לשנות הרגלים מגונים של שנים - גם אם קצת לוקה בחסר מאחר והארמון מסרב לעדכן באיזה סוג של סרטן מדובר. יצאה אמנם הבהרה כי לא מדובר בסרטן הערמונית, אך פרטים נוספים סביב הטיפול לא נחשפים. "מהארמון לא רוצים לשתף בפרטים נוספים מלבד מה שנמסר - אך המלך זוכה לטיפול ממומחים ומצפה לחזור למלא את תפקידו בהקדם האפשרי", מסר עוזר מלכותי.
"המלך בחר לפרסם בפומבי את האבחנה שקיבל וציין כי כשהיה הנסיך מוויילס היה הפטרון של מספר ארגוני צדקה הקשורים לסרטן. במהלך התפקיד המלך תמך בחולי סרטן, יקיריהם והצוות הרפואי שעושה עבודה נהדרת", הסביר מקור אחר.
חבר קרוב של המלך התראיין גם הוא ומסר כי "עד כמה שידוע לי צ'רלס מאוד אופטימי. הוא מתנהל כל כך רגיל עד שאי אפשר לדעת שהוא עובר מצב רפואי. למרבה המזל הסרטן נתפס בשלב מוקדם מאוד". כשהתבקש לשפוך קצת אור על הטיפול שהמלך צפוי לעבור, אמר: "הטיפול בכל סוגי הסרטן התפתח בצעדי ענק בשנים האחרונות. המומחים לנושא מתוחכמים להפליא והרופאים של המלך אופטימיים מאוד. אני מניח שהמלך ישתף בעצמו בעתיד על ההליך שהוא עובר - אבל כרגע הוא רוצה להתרכז בהחלמה". בינתיים, הצוות המלכותי בארמון הדגיש שוב ושוב כי אין בכוונתו של המלך למנות יועצים מדיניים.
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
הרבה תה עם ג'ינג'ר, זה לא מרפא אבל מאוד מנחם!
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)