5 צפייה בגלריה
שרה פוסטר ארין פוסטר
שרה פוסטר ארין פוסטר
בצד שלנו. שרה וארין פוסטר
(צילום: AP)
בתקופה האחרונה, האחיות בלה וג'יג'י חדיד כיכבו לא מעט בכותרות ברחבי העולם וגם אצלנו בארץ. השתיים מאז ומתמיד היו פעילות למען ההסברה הפלסטינית, אבל מאז פרוץ המלחמה נראה שהן הגבירו את מאמציהן ועושות משמרות כפולות כדי להבטיח שכל העולם יהיה בצד שלהן.
מנגד, יש בהוליווד שתי אחיות עם פרופיל נמוך יותר אמנם, אבל כאלו שעושות עבודה חשובה ואינטנסיבית לא פחות, והכי חשוב: הן בצד שלנו. מדובר באחיות ארין ושרה פוסטר, שמאז השביעי באוקטובר מקדישות את פועלן על מנת לוודא שכל מי שעוקב אחריהן, וגם אלו שלא – יהיה מודע למעשי החמאס ולמה שמתרחש בארץ בימים אלו. ובאופן מפתיע – יש להן גם קשר משפחתי לאחיות חדיד.
שרה וארין הן בנותיו של המוזיקאי המפורסם וזוכה הגראמי דייוויד פוסטר, שהלחין והפיק שלל להיטי ענק (בראשם I Will Always Love You של ויטני יוסטון) ועבד עם כל האומנים הכי גדולים, החל ממדונה וברברה סטרייסנד ועד סלין דיון, ניל יאנג ובריאן אדמס. אמא שלהן היא הדוגמנית לשעבר רבקה דייר, שהייתה אשתו השנייה של פוסטר מתוך חמש. וכאן מגיע הקשר שלהן לג'יג'י ובלה: במשך שש שנים ארבעתן היו אחיות חורגות, שכן אשתו הרביעית של פוסטר הייתה אמא שלהן, יולנדה חדיד.
אמן החורגת הנוכחית אגב, היא הזמרת והשחקנית קת'רין מקפי בת ה-39: צעירה בהרבה מבעלה בן ה-74 וגם בכמה שנים מבנותיה החורגות, שחצו לא מזמן את גיל 40.
5 צפייה בגלריה
שרה פוסטר ארין פוסטר
שרה פוסטר ארין פוסטר
היו אחיות חורגות של בלה וג'יג'י
(צילום: Jon Kopaloff\Getty Images)
בצל אירועי אותה שבת איומה והאירועים שהתרחשו אחריה, האחיות פוסטר הבינו שהן לא יכולות לשתוק וגם אם יעוררו את זעם הגולשים הפרו פלסטינים, עליהן לפעול עבור מה שנכון.
הן החלו לפרסם סטוריז ופוסטים בהם סיפרו על הטרור שהתרחש בארץ, וגם הגיבו לפוסטים של אחרים – כמו למשל זה של אלישיה קיז, שהעלתה תמונה תמימה לכאורה בה לבשה בגד בצבעים המזוהים עם ארגון הטרור וכתבה שהיא רוצה לרחף במצנח רחיפה. הגולשים תהו אם מדובר בתמיכה מרומזת בהתקפה הרצחנית של חמאס, וכשהמנהל היהודי של מדונה גיא עוזרי נחלץ להגנתה, האחיות הגיבו לו: "מטורף, איזה צירוף מקרים", כתבה שרה וארין הוסיפה: "אז במקרה בדיוק השבוע היא התחילה להתעניין ברחיפה?".
ארין, שהתגיירה למען בעלה היהודי סימון טיכמן, כתבה כבר בתחילת המלחמה פוסט ארוך למען ישראל ונגד אנטישמיות. בין היתר כתבה: "אני לא סתם יהודייה, ביקשתי להיות כזו. אם מישהו ייכנס למסעדה וישאל איפה היהודים – אעמוד". בפוסט נוסף הצהירה: "אני לא יהודייה, אני אנושית".
שרה מצידה, יצאה נגד האנשים שתלשו את תמונות החטופים: "אתם שבורים! לכל אלו שמצדיקים עינוי ורצח של תינוקות וילדים, אתם שבורים. כל אלו שצוחקים למראה אמא ותינוק שנשרפים בעודם בחיים, אתם מחליאים אותי", כתבה.
5 צפייה בגלריה
שרה פוסטר ארין פוסטר
שרה פוסטר ארין פוסטר
פוסט תמיכה בישראל של ארין
(צילום: אינסטגרם)
לאחר שספגה את הביקורת הצפויה מגולשים פרו פלסטינים, היא הבהירה אך לרגע לא חזרה בה: "לבי כואב עבור כל הילדים. כשאני חושבת על הילדים שמתו, על אלו שממתינים למוות ושימותו, אני לא מסוגלת לנשום. אני מגנה הרג של כל ילד. אני שולחת תפילות למכן הילדים הישראלים והפלסטינים שהם הקורבנות הגדולים של המלחמה". בנוסף כתבה: "אני לא תומכת בהרג של חפים מפשע. הפלסטינים האוהבים שאני מכירה לא רוצים בכך. האנשים האוהבים בישראל לא רוצים בכך. חמאס הוא הרשע, נקודה. איך מישהו מכל לאום או גזע מסוגל להגן עליו?"
האחיות הדגישו את העובדה שלא מדובר כאן בישראל נגד הפלסטינים אלא בישראל נגד חמאס והטרור: "אם אתם חוששים להגיד שאתם תומכים בישראל, וגם אם אתם לא תומכים – לפחות תגנו את הטרוריסטים שגררו ילדים בני ארבע ממיטותיהם. ואם אתם לא מתנגדים לכך, אתם לא אנושיים".
5 צפייה בגלריה
שרה פוסטר ארין פוסטר
שרה פוסטר ארין פוסטר
"חמאס זה רשע, נקודה"
(צילום: אינסטגרם)
בפוסט אחר תקפה שרה את הקולגות: "לראות משפיענים פלסטינים שמסרבים לגנות את חמאס, מסרבים לגנות את המעשים הברברים שבוצעו בילדים, מסרבים לדבר בעד שלום, בזמן שהם חיים את חייהם הנוחים בארצות הברית, ללא שום כוונה להגיע לפלסטין מכיוון שלא יוכלו לחיות שם כאנשים גאים באופן פומבי, או לפרסם תמונות של עצמם בביקיני – למרבה הצער זה לא מפתיע. קל לדבר מהנוחות של מיטתכם החמה והדמוקרטית.
"אתם יכולים להתנגד לפעולות של ממשלת ישראל ועדיין לגנות רצח של ילדים חפים מפשע. אתם יכולים להיות פלסטינים גאים ובכל זאת לראות את האחריות של חמאס לכל זה. לעולם לא נשגשג כחברה אם לא נטיל על עצמנו אחריות. אני מתפללת עבור על הישראלים והפלסטינים החפים מפשע, מכיוון שהם אלו שישלמו את המחיר על זה".
בפוסט אחר היא אמרה בצדק: "נחשו מה, אין מדינה בעולם שתאפשר לאירועי השביעי באוקטובר לקרות מבלי להכריז מלחמה. אם אתם חושבים שחמאס ואירן לא ידעו בדיוק איך ישראל תגיב, אתם משוגעים. ההוראות היו "לשפוך כמה שיותר דם ולגרום לכמה שיותר הרס". לא לחוס על חייהם של ילדים ונשים, לאנוס את הילדים והנשים. ההוראות היו להיות אלימים ככל האפשר, כדי לגרום לתגובה".
ארין, שהכריזה ממש לאחרונה שהיא בהיריון ראשון, שיחקה בעבר בסדרות כמו The O.C ו"קאסל", בעוד ששרה הופיעה בין היתר בסדרה "90210". הייתה להן תוכנית ריאליטי משותפת בשם Barely Famous ששודרה ב-VH1, ובימים אלו הם מוכרות ליין בגדים משלהן ומנחות פודקאסט בשם The World’s First Podcast.
שרה סיפרה שלמרבה הצער, פועלן למען ישראל הביא לפגיעה בהכנסותיהן: "מטורף לראות את השתיקה של כולם. נחשו מה, המכירות שלי ירדו, ההאזנות לפודקאסט שלי ירדו וזה בסדר. לפחות אני תומכת במשהו. כל כך הרבה תומכים בכלום".
5 צפייה בגלריה
שרה פוסטר ארין פוסטר
שרה פוסטר ארין פוסטר
"המכירות ירדו, וזה בסדר"
(צילום: AP)