בדיוק שנה חלפה מאז טקס ההכתרה של המלך צ'רלס השלישי, מי שזכה לכינוי "הנסיך הנצחי" ושבר את כל שיאי המלוכה מאחר והיה יורש העצר שחיכה הכי הרבה זמן לכתר.
רבות דובר האם בעקבות גילו המופלג, צ'רלס יוותר על המעמד לטובת בנו הבכור, הנסיך וויליאם, ומקורות מהארמון אף סיפרו כי עמוק בפנים זו הייתה תקוותה של המלכה אליזבת המנוחה, אך לכולם היה ברור כשמש שצ'רלס לעולם לא יוותר על הכתר - לו חיכה כאמור מיום היוולדו אי שם בשנת 1948.
8 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס הכתרה
לא חשב לרגע לוותר על הכתר. המלך צ'רלס השלישי
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
לפני שנסכם את כל מה שקרה בשנה שחלפה מאז ההכתרה (במילה אחת: סרטן), נחזור לאירוע החגיגי ביותר שנרשם במלוכה מאז שאימו של צ'רלס, המלכה אליזבת, הוכתרה בשנת 1952.
אירועי ההכתרה של צ'רלס עלו כמאה מיליון ליש"ט - וזה הזמן לציין כי טקס ההכתרה של אליזבת עלה 1.5 מיליון ליש"ט בשנת 1953, סכום שמקביל לחמישים מיליון ליש"ט של היום. כלומר, עלות הטקס הכפילה את עצמה. הסיבה, כך טוענים יודעי דבר, היא סידורי האבטחה הנרחבים.
במהלך הטקס עצמו, שנמשך כשעתיים, צ'רלס התאבזר בשלל אבני חן יקרות מהאוסף המרשים של תכשיטי המלוכה וכמובן ענד את כתר אדוארד הקדוש העשוי מזהב וכולל למעלה מארבעים אבני חן, בהן אבני אודם, ספיר ונופך. שוויו של הכתר מוערך בחמישים ושבע מיליון דולר.
פריטי יוקרה נוספים שבהם התאבזר צ'רלס הם שרביט וטבעת המלך, כשעל השרביט יושב היהלום הגדול ביותר בעולם: יהלום קולינן שמשקלו 530 קראט ושוויו מוערך ב-430 מיליון דולר. "קשה לקבוע מחיר לכל אוסף התכשיטים של צ'רלס אך ההערכה היא כי מדובר ב-3.8 מיליארד ליש"ט", אמר התכשיטן מקסוול סטון.
בטקס ההכתרה צפו יותר מעשרים מיליון איש בבריטניה, ומיליונים רבים נוספים ברחבי העולם.
8 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס הכתרה
המלך צ'רלס והשלל!
(צילום: Anwar Hussein/WireImage)
מאז אותו טקס היסטורי מרגש ונוצץ, המלך צ'רלס נאלץ להתמודד עם הרבה דרמות: כאבא, כבעל ואיך לא - כראש משפחת המלוכה הבריטית.
בחודשים הראשונים שלאחר טקס ההכתרה עוד היה נראה שהכול מתנהל כשורה. צ'רלס יצא לביקור ממלכתי בן שלושה ימים בפריז בספטמבר 2023, אירח את נשיא דרום קוריאה ורעייתו למשתה מפואר בארמון ובמקביל נאלץ להתמודד עם ספר חדש, ENDGAME, שכתב אומיד סקובי - עיתונאי המקורב לנסיך הארי ומייגן מרקל, והעצים שוב את השיח סביב קרע משפחתי מלכותי חמור.
8 צפייה בגלריה
הספר של אומיד סקובי
הספר של אומיד סקובי
עוד דרמה מבית היוצר של אומיד סקובי
(צילום מסך)
ההתדרדרות המלכותית החלה בחודש ינואר האחרון, אז הודיע ארמון בקינגהאם כי צ'רלס צפוי לעבור הליך רפואי כתוצאה מערמונית מוגדלת. הבשורה הגיעה בהפרש של שעות ספורות מההודעה של ארמון קנזינגטון על כך שקייט מידלטון עברה ניתוח סודי בבטן.
שבועיים לאחר מכן, ארמון בקינגהאם הודיע כי צ'רלס עבר את ההליך בהצלחה ושוחרר מבית החולים - שעות ספורות לאחר שמידלטון השתחררה גם כן.
צ'רלס נראה בציבור לא פעם לאחר ההליך הרפואי שעבר ואילו מידלטון נעלמה לחלוטין. ארמון קנזינגטון נאלץ להתמודד עם שמועות אכזריות בכל הנוגע למצבה וב-5 בפברואר גל השמועות נפסק לכמה רגעים לאחר שארמון בקינגהאם הודיע כי המלך צ'רלס אובחן עם סרטן. "במהלך אשפוזו של המלך צ׳רלס עבור טיפול בערמונית מוגדלת שאיתה אובחן, עלתה אבחנה נוספת שהדאיגה את רופאיו. בדיקות נוספות זיהו גורם כלשהו של סרטן. הוד מלכותו החל היום בטיפולים קבועים שבמהלכם הומלץ לו על ידי הצוות הרפואי לדחות תפקידים ציבוריים", נמסר מהארמון.
8 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס חג הפסחא
המלך צ'רלס חג הפסחא
אופטימי מתמיד. המלך צ'רלס
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
עשרים ימים מאוחר יותר משפחת המלוכה חטפה "מכה" נוספת, זאת לאחר שתומס קינגסטון - בעלה של ליידי גבריאלה וחתנו של בן דודו של המלך, הנסיך מייקל מקנט, נטל את חייו כשהוא בן 45 ולאחר ארבע שנות נישואים. ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) דווח כי תומס התאבד בבית הוריו כשאקדח נמצא בזירה.
8 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה ליידי גבריאלה תומס
המלך צ'רלס קמילה ליידי גבריאלה תומס
טלטלה בארמון. תומס, ליידי גבריאלה, צ'רלס וקמילה
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
בינתיים, אזרחי בריטניה והתקשורת חזרו לתהות לגבי מצבה הבריאותי של קייט מידלטון, שלא נראתה בציבור מאז חגיגות חג המולד בדצמבר 2023, והחלו להציף את הרשתות החברתיות בספקולציות סביב מצבה של המלכה לעתיד. "נכנסתי עמוק לתאוריות הקונספירציה סביב היכן קייט מידלטון ואני צריכה שמישהו יוציא אותי משם מיד. מטורף כאן", צייצה בחורה בשם Madiha.
"הלוואי שלא הייתי יודעת שהיא נעלמה - עד לרגע שיהיו דיווחים על כך שהיא סוף-סוף הופיעה בציבור", צייצה fortyacremule. "זה כמו להתמכר לסדרה ממש ממש טובה שעדיין נמצאת בשידור וכל פעם יוצא פרק אחד. אני רוצה את כל המידע עכשיו".
8 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
העם דורש מידע. קייט מידלטון
(צילום: Mark Cuthbert/UK Press via Getty Images)
בסופו של דבר, מידלטון התייצבה בחודש מרץ מול המצלמות וחשפה בקול רועד כי אובחנה עם סרטן. "בינואר עברתי ניתוח בטן גדול בלונדון ובאותה עת חשבו שזה לא סרטני. הניתוח הצליח. עם זאת, בדיקות לאחר הניתוח גילו סרטן ולכן הצוות הרפואי שלי ייעץ לי לעבור טיפול כימותרפי מניעתי ואני נמצאת כרגע בשלבים הראשונים של הטיפול". מידלטון לא סיפרה באיזה סוג סרטן מדובר.
מאז מידלטון לא נראתה או נשמעה שוב בציבור ואילו וויליאם, שנאלץ להמשיך את עבודתו כמעט כרגיל בזמן שאשתו מחלימה, ממעיט במילים בכל הנוגע למצבה הבריאותי של הנסיכה.
קייט מידלטון חושפת כי אובחנה עם סרטן
(צילום: אינסטגרם)
בחודש אפריל האחרון, בית המלוכה והמלך צ'רלס בפרט נאלצו להתמודד עם התמקדות מחודשת באחיו הצעיר הנסיך אנדרו, שכזכור הואשם בהאשמות חמורות סביב הטרדות מיניות ואונס. ענקית הסטרימינג נטפליקס יצאה עם סרט תיעודי, "סקופ", שעסק במערכת היחסים של הנסיך אנדרו והפדופיל ג'פרי אפשטיין ובהאשמות על תקיפה מינית מצידה של וירג'יניה ג'ופרה.
נזכיר כי בפברואר 2022 אנדרו הגיע להסדר עם ג'ופרה: "וירג'יניה ג'ופרה והנסיך אנדרו הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. הנסיך אנדרו מתכוון לתרום תרומה משמעותית לעמותת הצדקה של הגברת ג'ופרה למען תמיכה בזכויות הקורבנות".
על פי ההשערות, מדובר בסכום של 12 מיליון ליש"ט - שאת רובו שילמה המלכה אליזבת.
8 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו
הנסיך אנדרו
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. הנסיך אנדרו
(צילום: Gettyimage)
כמובן שסיכום השנה שעברה על צ'רלס מאז טקס ההכתרה לא יהיה שלם בלי הליצנים המלכותיים - הנסיך הארי ומייגן מרקל, שכמו תמיד הצליחו לייצר יותר דרמה מכל משפחת המלוכה ביחד.
נראה שאבחון הסרטן של צ'רלס לצד מאבקה הרפואי של קייט מידלטון עוררו את השד הרדום אצל הסאסקסים, שמאז חודש פברואר האחרון הספיקו להשיק אתר חדש, להודיע כי הם צפויים לחזור לנטפליקס עם תוכנית בישול חדשה, להשיק אתר לייפסטייל בהנהגתה של מרקל - בו ניתן יהיה לרכוש מוצרי טיפוח לבני אדם וחיות מחמד, להכריז על חידוש הפודקאסט הכושל של מרקל וגולת הכותרת הייתה כשהנסיך הארי הודיע כי מעתה הוא תושב אמריקני - צעד שהצליח להכעיס מאוד את הציבור הבריטי ובני המלוכה בפרט. וזה ממש על קצה המזלג.
לסיכום, נאחל לכולם קודם כול בריאות ונייחל לכתוב סיכום נוסף בשנה הבאה.
8 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
חלאס עם הצרות! הארי ומייגן
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)