"זו לא קייט מידלטון, זו הכפילה שלה", אלה בערך המילים שהכי חוזרות על עצמן בחודש האחרון - בכל פעם שתמונה חדשה של הנסיכה מוויילס מופצת לציבור.
כעת, אחרי שבועות ארוכים של דיבורים על הכפילה (לכאורה) של קייט, הגיע הזמן לערוך היכרות מעמיקה עם מי שעל פי השמועות התגייסה לטובת המאבק להרגעת הציבור הבריטי (אבל עושה ממש ההפך).
היידי אגן (43), נשואה לצייר ראסל אגן ואמא לשניים, מתהלכת בתור הכפילה של קייט מידלטון כבר 12 שנה. הבאז סביבה החל ממש בשבועיים האחרונים ובמיוחד ביום שני האחרון, אז הופץ סרטון של מידלטון במתחם החנויות בחוות ווינדזור לצד בעלה, הנסיך וויליאם. הסרטון לא שכנע את מעריצי המלוכה כי אכן מדובר בקייט והציבור החל לחשוד כי מדובר באגן, AKA הכפילה.
5 צפייה בגלריה
היידי אגן
היידי אגן
הכפילה והנסיכה. היידי אגן (מימין) וקייט מידלטון (משמאל)
(צילום: אינסטגרם, Samir Hussein/WireImage)
בשיחה עם "מירור", הכחישה אגן את הטענות ואמרה: "ברור שהיו ספקולציות לגבי האם זו קייט לצידו של וויליאם. למעשה, הרשתות החברתיות שלי השתגעו מאחר ואנשים חשבו שזו אני, אבל אני יודעת שזו לא אני. הייתי בעבודה באותו הזמן ולכן אני מאמינה במאה האחוזים שזו הייתה קייט. היא בחיים ואנחנו יכולים להיות בטוחים לגבי זה. זה התחיל כבדיחה על 'איפה קייט?' אבל זה הלך רחוק מדי ועכשיו זו כבר דרמה אמיתית שצריכה להפסק". בדבריה של אגן תמך האיש שצילם את הסרטון, נלסון סילבה, שהתעקש כי זו אכן הייתה קייט והסרטון אמיתי.
הקריירה של אגן ככפילה של מידלטון החלה בשנת 2012, כשעבדה בתור מלצרית והלקוחות חזרו וציינו בפניה שהיא נראית בדיוק כמו המלכה לעתיד. לדבריה, אחרי שישה חודשים של הצעות ושכנועים היא נכנעה והציעה את שירותיה כמתחזה של קייט. אגן מספרת שתוך מספר שבועות עזבה את עבודתה במלצרות מאחר וקיבלה המון הצעות להגיע לאירועי חברה, הופעות, פגישות וגם שליחת ברכות.
5 צפייה בגלריה
היידי אגן
היידי אגן
אנחנו לא סגורים מה דעתנו על הנושא. הכפילים בפעולה
(צילום: אינסטגרם)
ובכל זאת, עם התהילה מגיעים גם הקשיים. לדבריה, החודשים האחרונים היו קשים מאחר והספקולציות סביב בריאותה של קייט גברו, אך אגן אומרת שצריך להניח לקייט ולתת לה להתאושש. "אם היא רצתה לשמור על פרטיות בכל הנוגע לניתוח שעברה, אז ארמון קנזינגטון צודק בכך שהוא לא משתף פרטים נוספים. קייט היא דמות ציבורית אבל לא רכוש ציבורי ואנחנו חייבים לכבד את זה. המדיה החברתית שלי השתגעה מאז שהסרטון של קייט הופץ. זו לא אני! להתבדח על קייט זה דבר אחד - אבל כולנו צריכים לתת לה זמן ואני בטוחה שהיא תחזור אחרי חג הפסחא.
"מאז שקייט עברה את הניתוח קרו כמה מקרים שבהם הגעתי למקומות ואנשים אמרו 'היי, הנה קייט', אז זה קצת התחיל כבדיחה סביב 'מצאנו אותה', אבל עכשיו זה ממש חייב להפסק", אמרה.
גלילה מהירה בעמוד האינסטגרם של אגן, שנקרא Kate Middleton Look Alike, תגלה לנו שלא רק לקייט יש כפילה אלא גם לבעלה הנסיך, ואת התפקיד הזה מגלם סיימון ווטקינסון. השניים עובדים בשיתוף פעולה ולא נשקר - יש תמונות שהתעכבנו עליהן לרגע כדי להיות בטוחים שלא מדובר בנסיכים האמיתיים והאהובים.
עם השנים הצטרפו כפילים נוספים - למשל של הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי ואפילו של הכלבים והאוגר של המשפחה. ביחד הם נוסעים להופעות בכל העולם - מלונדון ועד הונג קונג. "יש קסם עולמי סביב משפחת המלוכה הבריטית. זה הכי קרוב שנגיע למשפחה מלכותית אמיתית. תמיד עקבתי אחריהם אבל מעולם לא חשבתי שאני דומה לקייט".
5 צפייה בגלריה
היידי אגן
היידי אגן
לא לקנא וויליאם, גם לך יש כפיל
(צילום: אינסטגרם)
אז נכון שאגן טוענת כי ההצקות לקייט חייבות להפסק - אך באותה נשימה ומוקדם יותר השבוע, היא פרסמה תמונה והתבדחה בעצמה: "מצאתי אותה, היא בסדר", כתבה וזכתה לעשרות תגובות: "כמה שילמו לך כדי להעמיד פנים שאת קייט בחוות ווינדזור?", שאל עוקב אחד, ואחר הוסיף: "זו היא שרואים בסרטון מהחווה". אחד אחר כנראה קיווה שאת התשובה לשאלת השאלות "מה קרה לקייט?", הוא יקבל דווקא מהכפילה ושאל "האם הנסיכה באמת מתה?", וצירף מספר אימוג'ים בוכים. ספויילר: הוא לא קיבל מענה.
"משפחת המלוכה היא בריטית במהותה ואני חושבת שבגלל זה כולם בטירוף אחריהם. הם חלק מאיתנו ואנחנו מתעניינים בהם, בין אם אנחנו אוהבים אותם או מתעבים אותם", סיכמה. "אני אישית אוהבת אותם. העבודה שלי אמורה להיות משעשעת ולעיתים קרובות אני מפתיעה את הקהל וזה כיף. הייתי צריכה להסתכל מקרוב על קייט, ללמוד את הדיבור וההתנהגות שלה ואני תמיד מודעת לכך".
5 צפייה בגלריה
היידי אגן
היידי אגן
כן, גם זו הכפילה! מצד אחד דורשת שיפסיקו ומצד שני ממשיכה להטריל בעצמה
(צילום: אינסטגרם)
מאז ה-17 בינואר ראינו את קייט (כאמור, לכאורה) ארבע פעמים. הפעם הראשונה הייתה מחוץ לטירת ווינדזור, אז צולמה ביחד עם אמה ברכב. לאחר שהתמונה הופצה לאתרי הרכילות בעולם טענו הגולשים כי זו לא קייט ומדובר בכפילה או באחותה הצעירה פיפה מידלטון.
הארמון לא נכנע ושבוע לאחר מכן פרסמה הנסיכה תמונה לכבוד יום האם ביחד עם שלושת ילדיה. לא לקח זמן רב עד שהגולשים התחילו להצביע על תאונות פוטושופ בולטות, ואפילו נטען כי מדובר בתמונה ישנה של קייט שהודבקה לתוך התמונה הנוכחית.
כידוע, את הארמון קשה להתיש וכמה שעות לאחר הפרשה מידלטון צולמה ברכב עם וויליאם - כשהיא מסתכלת הצידה כך שלא ניתן לצלם את פניה. והדובדבן שבקצפת המלכותית, כאמור, היה בסוף השבוע האחרון אז נצפתה הנסיכה ביחד עם בעלה במסע קניות בחוות ווינדזור.
הציבור הבריטי ממשיך להרגיש מרומה, ואחת הטענות שחוזרות על עצמן היא: "אנחנו משלמים עליהם - מגיע לנו לדעת מה קורה איתם", אך מהארמון ממשיכים להסתיר את האמת - והציבור ממשיך לנקוט בצעדים מוגזמים.
מוקדם יותר השבוע נודע כי אחד מאנשי הצוות הרפואי בבית החולים בו עברה הנסיכה את הניתוח ניסה לפרוץ לתיק הרפואי שלה - ללא הצלחה. מבית החולים הבטיחו כי יינקטו צעדים חריפים - אך בארמון עדיין ממשיכים בהסתרה.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
כמה דרמה סביב נסיכה אחת. קייט מידלטון (האמיתית)
(צילום: Mark Cuthbert/Getty Images)