"הנסיך הארי שמע על מחלתו של אביו, המלך צ'רלס, וטס מיד לבריטניה", בישרו הכותרות ברחבי העולם ביום שני האחרון, לאחר שארמון בקינגהאם חשף כי המלך אובחן עם סרטן.
פרשנים מלכותיים מיהרו לשער שאחרי שנים ארוכות של סכסוך בלתי פתיר בין הארי לאביו, תהיה זו הזדמנות עבור הדוכס מסאסקס לשים את משקעי העבר בצד - ונראה שזו אכן הייתה כוונתו של הארי, שמקורביו הודיעו כי ישהה לצד אביו לפחות בתקופה הקרובה.
הארי נחת בלונדון ביום שלישי ומיד נסע להיפגש עם צ'רלס. הפעם האחרונה שהשניים התראו הייתה בחודש מאי האחרון, כשהארי הגיע לטקס ההכתרה של אביו ועזב כבר באותו היום. הפגישה של השניים השבוע, נמשכה 45 דקות ובסופה המלך ואשתו, המלכה רעיה קמילה, עזבו את לונדון לטובת אחוזת סאנדרינגהאם - ואילו הארי בילה את הלילה בלונדון ואתמול (ד') בשעות הצהריים המוקדמות טס חזרה לארצות הברית.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
24 שעות יותר מדי. הנסיך הארי
(צילום: רויטרס)
למרות הציפייה כי מהרע ייצא טוב והתקווה שמחלתו של צ'רלס תוביל לפיוס, נראה כי הפגישה בין השניים לא התנהלה על מי מנוחות והעובדה כי הארי לא פגש את אחיו הגדול וויליאם או את גיסתו קייט מידלטון, שעברה גם כן ניתוח ומחלימה כעת בביתה, רק מוכיחה כי הקרע המשפחתי לא קרוב לסיום.
"וויליאם הוכיח שהוא התנער לחלוטין מהארי, הוא לא מוכן להכיר בו ונראה שהוא אפילו לא אוהב אותו יותר", הכריזה המומחית המלכותית ג'ני בונד. "הארי פשוט לא חלק מחייו יותר. הקרע ביניהם כל כך עמוק וכעת עולה השאלה האם זה אי פעם יהיה ניתן לתיקון".
5 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
"זה נגמר בינינו". הנסיכים וויליאם והארי
(צילום: Ap)
רוברט ג'ובסון, עיתונאי בריטי, הוסיף ואמר ל"דיילי מייל" כי "למרות שהמחווה של הארי, שעזב הכול והגיע מיד לאנגליה, אולי נגעה לליבו של צ'רלס, היא במקביל גרמה לאי שקט מאחר והוא הגיע ללא כל הזמנה".
מקורות מהארמון סיפרו כי צ'רלס לא היה מרוצה מכך שנאלץ לדחות את נסיעתו לסאנדרינגהאם בכמה שעות מאחר והיה צריך לחכות להגעתו של הארי מארצות הברית. "אני לא יכול להאשים את הארי על כך שהוא בחר להגיע מיד ללונדון", אמר ג'ובסון. "לא משנה עד כמה הצוות המלכותי ינסה להרגיע - האבחון של צ'רלס זה עניין רציני. עם זאת, הארי היה צריך לקחת בחשבון את הלחץ שהוא גורם לאביו. זה לא מפתיע שהארי לא התקבל בזרועות פתוחות".
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס קמילה
המלך צ'רלס קמילה
מיהרו לאחוזת סאנדרינגהאם. צ'רלס וקמילה
(צילום: REUTERS)
מי שבכל זאת שמר על טיפה של אופטימיות הוא המומחה ריצ'רד פיצוויליאמס, שטען כי הגעתו של הארי ללונדון מיד כשנודע לו על האבחון מעידה על תקווה לפיוס. "כל המצב השתנה עכשיו עם הסרטן שהתגלה. העובדה שהמלך אובחן עם מחלה המסכנת חיים שינתה את כל מערכת היחסים בין משפחת המלוכה לסאסקסים. הדרך היחידה של המשפחה להילחם בסרטן היא להתאחד".
פיצוויליאמס המשיך: "דובר רבות על אופי ביקורו של הארי והמהירות בה עזב את אנגליה, אבל זה לא העניין. מה שחשוב זה שהארי הגיע ושצ'רלס שיתף אותו באבחון. כל מה שהארי רוצה זה להביע תמיכה". באשר לפגישה הקצרה שהייתה ביניהם הסביר פיצוויליאמס כי צ'רלס החל בטיפולים, מה שגורם לו לעייפות. "אני מקווה שזו ההתחלה של הפיוס", סיכם.
באשר לוויליאם, אמש הגיע יורש העצר לראשונה מאז האבחון של אביו לאירוע ציבורי בו נכח גם שחקן הקולנוע טום קרוז, והתייחס למצבו של אביו כשאמר שהוא "מעריך את טוב ליבם של כולם ואת הדאגה לאביו".
הנסיך מוויילס הגיע לארוחת ערב חגיגית התומכת בארגון הצדקה של האמבולנס האווירי של לונדון, ארגון שוויליאם הוא הפטרון שלו מאז 2020. קרוז, שהוא תומך ידוע בעמותה, לחץ את ידו של הנסיך והשניים החמיאו אחד לשני על הלבוש.
5 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם טום קרוז
הנסיך וויליאם טום קרוז
צמד חמד. הנסיך וויליאם וטום קרוז
(צילום: Daniel Leal - WPA Pool/Getty Images)
עוד נכחה בארוחת הערב להקת Sister Sledge, ואחת מחברותיה ניצלה את ההזדמנות כדי לומר לנסיך שהם מתפללים עבור אביו.
פטרישיה ספרוס, שזכתה אתמול לאות כבוד של מסדר האימפריה הבריטית על עבודתה בגיוס חובשים זרים ל-NHS (שירות בריאות לאומי) סיפרה כי שאלה את הנסיך וויליאם על אשתו, ואמרה כי הוא סיפר לה שלקייט יש שתי מטפלות פיליפיניות שדואגות לה ומתייחסות אליה מאוד יפה.
לסיום נזכיר כי בחודש האחרון הארמון חווה מספר אירועים רפואיים ברצף - מה שהצליח לערער מאוד את אזרחי בריטניה. הראשונה הייתה מידלטון - ארמון קנזינגטון בישר לאזרחים כי הנסיכה עברה ניתוח בבטן ותחזור לתפקידיה רק לאחר חג ההודיה. שעות ספורות לאחר מכן נודע כי המלך צ'רלס יעבור גם כן הליך רפואי בעקבות ערמונית מוגדלת. שבועיים לאחר מכן קייט השתחררה הביתה ובאותו היום גם המלך חזר לארמון.
בזמן שמקנזינגטון דיווחו כי מצבה של קייט משתפר ושהיא מחלימה היטב, עיתונאית ספרדייה טענה כי הנסיכה מוויילס הורדמה בעקבות סיבוכים שהתעוררו לאחר ששוחררה לביתה. ימים ספורים לאחר מכן דיווח ארמון בקינגהאם כי בזמן שצ'רלס עבר ניתוח לבדיקת הערמונית, הצוות הרפואי גילה צורה אחרת של סרטן - אבחון שטרף לחלוטין את הקלפים.
ולא נשכח גם את הדוכסית מיורק שרה פרגוסון, שבחודש ינואר האחרון - שבעה חודשים לאחר שהחלימה מסרטן השד, התגלה אצלה סרטן העור. היינו ממליצים להחליף מזוזות, אבל מכיוון שאין כאלה בארמון - שריפת מרווה יכולה רק להועיל.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון המלך צ'רלס
קייט מידלטון המלך צ'רלס
"קניתי לנו מרווה". קייט וצ'רלס
(צילום: Chris Jackson - WPA Pool/Getty Images)