12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
אנחנו רואים פה החלפת חיוכים. מייגן, הארי, וויליאם וקייט
(צילום: Gettyimages)
שנתיים ועשרה חודשים עברו מאז אותה הודעה דרמטית שהנסיך הארי ומייגן מרקל פרסמו בעמוד האינסטגרם שלהם ובה הודיעו כי הם פורשים מהמלוכה. למרות שכניסתה של מרקל למשפחת המלוכה הייתה יחסית חלקה והשמועות מספרות כי המלכה אליזבת המנוחה קיבלה את הכוכבת ההוליוודית בזרועות פתוחות, התקשורת הבריטית לצד אזרחי הממלכה, עשו למרקל חיים קצת יותר קשים.
אתמול (שבת), כמעט שלוש שנים מאז הפרישה ושנתיים וחצי מאז שנראו יחד בפומבי, צעדו הדוכסים מסאסקס לצד הנסיך וויליאם וקייט מידלטון לעבר טירת ווינדזור. הארבעה עברו בין ההמון שחיכv לנחם את בני המלוכה וניסו להציג חזית מאוחדת אחרי שנים של סכסוך מתמשך.
מקורות מהארמון מסרו כי הנסיך וויליאם צלצל לאחיו הצעיר בסביבות השעה 11 בבוקר כדי להזמין אותו ואת אשתו להצטרף אליו ואל קייט במהלך ההליכה. על פי עיתון ה"טיימס", השניים נאלצו לערוך משא ומתן ממושך לפני כן - מה שעיכב את הגעתם ב-45 דקות. "הנסיך מוויילס הזמין את הדוכס והדוכסית מסאסקס להצטרף אליו ואל הנסיכה מוויילס קודם לכן", אמר המקור, "וויליאם חשב שזהו מפגן אחדות חשוב עבור הממלכה בתקופה קשה זו". העיתונאי אומיד סקובי, חבר קרוב של הסאסקסים, אמר מאוחר יותר כי "זהו ללא ספק רגע משמעותי בהיסטוריה של מערכת היחסים בין שני האחים".
מייגן, הארי, וויליאם וקייט צועדים יחד
(קרדיט: מתוך האינסטגרם של News Live SA )
נעצור לרגע כדי להזכיר כי זה היה צירוף מקרים מוחלט שהדוכסים מסאסקס היו בבריטניה בזמן שהמלכה הלכה לעולמה. השניים נחתו בבריטניה בדיוק לפני שבוע לטובת ביקור במספר עמותות הקרובות לליבם, וימים ספורים לפני הגעתם דווח כי הם לא יפגשו את המלכה אליזבת או את שאר בני המלוכה. למרות שהסיבה הרשמית לכך שהם לא היו אמורים להיפגש לא פורסמה - סביר מאוד להניח כי הריאיון האחרון של מרקל למגזין The Cut היה חלק עיקרי בחוסר הרצון של בני המשפחה לפגוש את השניים. "המלכה אליזבת יושבת ומחכה כל הזמן לפצצה הגרעינית הבאה", מסר מקור מהארמון לאחר פרסום הריאיון. לצערנו הרב - אך כנראה לשמחתה של אליזבת, היא כבר לא תזכה לצפות במסע ההשחרות הבא של הדוכסית.
לאחר שנחתו בבריטניה ערכו השניים את הופעתם הציבורית הרשמית הראשונה כשהגיעו יחד לאירוע One Young World במנצ'סטר. עם הגעתם למקום נאלצו הדוכסים מסאסקס להתמודד עם קריאות "בוז" שנשלחו לעברם אך השניים שמרו על פנים מחויכות - עד כמה שאפשר. "קריאות הבוז היו כל כך חזקות שאין ספק שהם שמעו אותן", אמר אחד האזרחים שהגיע לאירוע, ואחת אחרת האשימה את מרקל בצביעות: "היא הומניטרית מזויפת ופמיניסטית מזויפת", אמרה אזרחית בשם ג'נט. "היא חשבה שהיא תצליח להיות סלבריטאית במשפחת המלוכה - היא האישה הכי רעילה ומפלגת ששמעתי עליה בחיי".
אתמול, הדוכסית זכתה לקבלת פנים קצת יותר חמה - אך מהקהל עדיין היה ניתן להבחין בפרצופים פחות מרוצים. מרקל, שלא עזבה את ידו של בעלה ולו לרגע אחד, ניסתה לשבור את הקרח עם האזרחים שהגיעו וצולמה כשהיא משחקת עם תינוקות בקהל ואפילו ניגשה וחיבקה כמה מהאזרחים המתאבלים. ילדה בת 14 שהייתה בקהל חיבקה את מרקל ולאחר מכן שוחחה עם ערוץ החדשות האמריקני CNN, ואמרה: "חיכינו שהם יגיעו ואז מייגן ניגשה אליי ושאלה אותי איך קוראים לי וכמה זמן אני מחכה ושאלתי אותה אם אני יכולה לחבק אותה - והיא חיבקה אותי בחזרה. הסתכלתי עליה ואיכשהו זה הרגיש לי כמו הדבר הנכון לעשות". כשנשאלה האם היא מרחמת על מרקל, ענתה: "אני מרחמת עליה בגלל שהמלכה מתה אבל גם בגלל כל מה שקרה עם משפחת המלוכה. אבל חשבתי לעצמי שזה היה מאוד נחמד לראות את וויליאם, קייט, מייגן והארי ביחד. רציתי להראות לה שהיא רצויה כאן, בבריטניה".
מייגן מרקל מחבקת את האזרחים
(קרדיט – Sky News)
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מנסים להתחבר שוב לאזרחים
(צילום: Gettyimages)
"זה מקסים לראות אותם ביחד, אולי הם יצליחו לחזור למערכת יחסים תקינה", אמר אזרח נוסף שהיה במקום ל-MailOnline, ואחר הוסיף: "הייתה תחושה נעימה מאוד בקהל כשהארי ומייגן התקרבו. אני מקווה שהריפוי בין הארי לאחיו יכול להתחיל עכשיו. אני פשוט כל כך נרגש שראיתי את שניהם יחד עכשיו, זה נחמד".
אזרחית נוספת שהייתה במקום סיפרה כי הופתעה מאוד כשראתה את הארבעה צועדים יחדיו. "לא האמנו כשהשערים נפתחו וראינו את וויליאם והארי צועדים לצד מייגן וקייט. אני לא אשקר, היו קצת קולות של אנחה כשהארי ומייגן הגיעו לעברנו אבל הענקתי לו זר פרחים והוא שמח מאוד לקבל אותם". אזרח אחר הוסיף: "אני שמח שהם יצאו יחד כמשפחה ואני שמח שהם הקדישו את הזמן כדי לבוא ולהגיד שלום לאנשים. דברים עצובים כמו הלוויות מפגישים בין משפחות אז אני מקווה כשהם יחזרו לקליפורניה הם יחשבו הרבה על כל מה שקרה".
"זה היה ממש נחמד לראות את האחים יחד", אמרה אמה באלג'ינדר ראנו. "זה היה כל כך יפה לראות אותם, התרגשתי מאוד והרגשתי שהמלכה הייתה אוהבת את זה. אני רק מקווה שבעתיד הם יישארו כך ושהאחים ומשפחותיהם יתאחדו".
שרה ויין, עיתונאית ובעלת טור מלכותי, כתבה כי הרגע הזה בוודאי היה משמח מאוד את המלכה. "כמה עצוב שנדרש אירוע כה טרגי כמו מותה של הוד מעלתה כדי לגרום לזה לקרות. אילו רק יכלו לעשות זאת במהלך חייה. אבל לא משנה, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. עכשיו היא יושבת שם למעלה, על ענן, צופה בסצנה המתרחשת מתחתיה בטירת ווינדזור, ושמחה".
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
כל אחד והחולשות שלו
(צילום: Gettyimages)
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מתרגשים מהפרחים והמכתבים
(צילום: Gettyimages)
כמובן שגם קייט מידלטון התקבלה באהבה רבה על ידי ההמון, שמלבד להביע את צערם בירכו אותה ואת בעלה על המינוי החדש - נסיך ונסיכת וויילס. מידלטון סיפרה לאזרחים בעיניים נוצצות כי הנסיך לואי, בנה בן הארבע, אמר ש"לפחות סבתא עם סבא רבא עכשיו", והוסיפה שזה היה ממש חמוד.
אזרח נוסף פנה לנסיך וויליאם ואמר לו שהעם אוהב אותו, לצד אזרח נוסף שחיזק את דבריו ואמר בקול "אני אוהב אותך וויליאם", בעוד אחרים הריעו לו וקראו בשמו. "היי, שלום לכולם", ענה וויליאם לכל אלה שפנו אליו והודה להם תוך כדי לחיצת ידיים.
קייט מידלטון מספרת על התגובה של בנה הקטן
12 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
נסיכת וויילס, קייט מידלטון
(צילום: Gettyimages)
וקצת על השתלשלות האירועים בסוף השבוע האחרון: זמן קצר לאחר שיצאה הודעה רשמית על התדרדרות במצבה הבריאותי של אליזבת יצאה הודעה מטעם הדובר הרשמי של הארי ומייגן כי הם בדרכם לסקוטלנד. ההודעה של השניים לא התקבלה היטב על ידי בני המלוכה ומקורות מהארמון טוענים כי הופעל לחץ רב על הבכירים כדי למנוע את הגעתה של הדוכסית לטירת בלמורל.
לפי הדיווחים, המלך צ'רלס ביקש מהארי לא להביא איתו את מייגן, בזמן שהוא ויתר בני המשפחה הקרובים מיהרו למיטתה של המלכה הגוססת. הארי ומייגן היו בביתם הישן שבפרוגמור כשהארי קיבל את שיחת הטלפון מאביו. "צ'רלס אמר להארי שזה לא נכון או מתאים עבור מייגן להיות בבלמורל ברגע כה עצוב", אמר מקור לעיתון ה"סאן". "נאמר להארי שקייט גם כן לא תגיע ושיש להגביל את הרגע האינטימי למשפחה הקרובה ביותר. צ'רלס הבהיר לו שמייגן לא תקבל בברכה".
מקור נוסף סיפר ל"טלגרף" כי הארי לא זומן יחד עם כולם להיפרד מהמלכה בגלל סיבות חוקתיות. "זה קשה מאוד לבלות יותר מדי זמן עם מישהו שאתה יודע שהולך לספר הכל", הסביר המקור. הארי אכן הגיע לטירת בלמורל בשעה 20:00, הרבה אחרי שאר בני המשפחה וכמעט שעה וחצי לאחר שיצאה הודעה רשמית על מותה של המלכה. "אני חושב שהתגובה הכללית להתנהגותם של הארי ומייגן הייתה של אי אמון, זו האמת", הבהיר מקור נוסף.
ובכל זאת, למרות אותם מקורות שסיפרו כי צ'רלס היה זה שמנע את הגעתה של הדוכסית, יש כאלה הטוענים כי הארי ומייגן לא ידעו שקייט לא תגיע ורק כאשר נודע להם שהיא לא תהיה הבינו עד כמה זה עשוי להיראות רע. "ההחלטה הראשונית ששני הסאסקסים ייסעו לבלמורל נתפסה כלא הולמת, זה רגע פרטי ומשפחתי". ובכל זאת, מלבד קמילה, אשתו של המלך צ'רלס, גם סופי רוזנת ווסקס, אשתו של הנסיך אדוארד, הגיעה להיפרד מהמלכה - זאת מאחר והיא הייתה אחת הנשים הכי קרובות אליה ויש הטוענים כי אליזבת התייחסה אליה כאל בת שנייה, לכן סביר שהמלכה ביקשה את נוכחותה. לצערה של סופי ובעלה, גם הם לא הספיקו להיפרד ממנה, כמו גם הנסיך אנדרו או הנסיך וויליאם.
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
התבקשה על ידי המלך לא להגיע לבלמורל
(צילום: Gettyimages)
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
ילדים זה החולשה של הדוכסית
(צילום: Gettyimages)
ביום שישי נאם צ'רלס את נאומו הראשון כמלך ובחר להתייחס גם לבנו הצעיר ולאשתו. "אני רוצה להביע את אהבתי להארי ומייגן כשהם ממשיכים לבנות את חייהם מעבר לים". זה לא סוד שצ'רלס התייסר מאוד בשלוש השנים האחרונות מאז פרישתם ובמיוחד באותו ריאיון סנסציוני של הדוכסים לאופרה ווינפרי, בו האשימו את בני המלוכה בגזענות וחוסר אכפתיות.
הפעם הקודמת שהדוכסים מסאסקס והדוכסים מקיימברדיג' תועדו ביחד הייתה במרץ 2020, חודשיים לאחר פרישתם מהמלוכה. הארי ומייגן הגיעו לבריטניה כדי לקחת חלק באירוע מלכותי אחרון כבכירים בארמון. האירוע המדובר נרשמו כמה רגעים מביכים במיוחד בין הארבעה. "השלום שהוחלף בין הנסיכים וויליאם והארי היה מביך ביותר. הארי בירך את הנסיך וויליאם בחיוך אך ניתן היה לראות את חוסר הנעימות ביניהם", סיפר מקור שנכח במקום. עוד רגע לא נעים שנתפס במצלמה היה כשמייגן אמרה "היי" לנסיך וויליאם, שככל הנראה לא הבחין בה, מה שגרם לה לברך אותו שוב. וויליאם בירך אותה חזרה, אך על פי הדיווחים לא הייתה בין הארבעה שום אינטראקציה נוספת לאחר מכן. מגזין People אף הגדיל לעשות וכתב כי "קייט נמנעה מליצור קשר עין" עם הגיסים.
בחודש יוני האחרון הגיעו הדוכסים מסאסקס שוב לבריטניה הפעם לטובת חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת, שציינה 70 שנות מלוכה. לקראת הגעתם חשש צ'רלס כי הם "יגנבו" למלכה אליזבת את תשומת הלב ובית המלוכה נערך בהתאם ודאג להפריד את הדוכסים מסאסקס משאר המשפחה בצורה די בולטת.
ההופעה הפומבית היחידה של הדוכסים הייתה כשהגיעו לכנסיית סנט פול לטובת טקס ההודיה המסורתי. ברגע שיצאו השניים מרכבם נאלצו להתמודד עם קריאות "בוז" קולניות - לצד קריאות עידוד בודדות. "הייתה תגובה קולנית מאוד מצד הקהל ברגע שהארי ומייגן הגיעו", אמר הכתב המלכותי ריצ'רד פאלמר, והוסיף: "זה היה שילוב של קריאות בוז וקריאות עידוד. הכתב שלנו, שהיה בחוץ, סיפר שהתגובה להגעתם הייתה מעורבת, אך לקראת כניסתם לכנסייה התגובות הפכו ליותר חיוביות".
לא ברור עדיין האם מרקל תישאר בבריטניה לאורך כל ימי האבל ועד למסע הלוויה של המלכה אליזבת שצפוי להתקיים ביום השני ה-19 בחודש, זאת מאחר ושני ילדיהם, ארצ'י וליליבת - או שכעת יותר נכון לומר הנסיכים ארצ'י וליליבת, נשארו בביתם שבלוס אנג'לס. במידה ותחליט הדוכסית לחזור לביתה היא ככל הנראה תחזור לבריטניה למועד הלוויה. עד אז ישהו השניים בבית הישן שבפרוגמור וצפויות להם עוד הופעות פומביות רבות לצידם של שאר בני המשפחה.
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הזדמנות להציל את היחסים. הארי, מייגן, וויליאם וקייט
(צילום: AP)
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
זה הזמן לעשות חושבים, דוכסים!
(צילום: רויטרס)
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מנופפים כאילו אין ביניהם חתול שחור
(צילום: Gettyimages)
12 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
יורש העצר - הנסיך וויליאם
(צילום: Gettyimages)
הנסיך וויליאם נראה והתנהג כמו המנהיג", טענה ג'ודי ג'יימס, מומחית לשפת גוף ל-FEMAIL, והוסיפה שלא היו כל סימנים של חיבה במהלך הפגישה. "זוהי סצנה פנומנלית המציגה קצת זהירות וסרבול בשפת הגוף - אם כי כהצהרת כוונות היא נראית סצנה כוריאוגרפית כמחווה אוהבת למלכה ובמובנים מסוימים גם למלך החדש, שעשה את מה שהיה אולי הצעד הראשון בדיבור על אהבתו להארי ומייגן בנאומו האחרון".
ויין הוסיפה: "הארבעה עמדו אחד ליד השני כדי להציג צורה מסוימת של אחדות. וויליאם בחזה נפוח ומלא ביטחון והארי שלעיתים הביע את חרדתו בכך שסידר את בגדיו שוב ושוב, אך מייגן הייתה לצידו - מוכנה להציע נחמה, עידוד ותמיכה". כשהארבעה יצאו מהרכב הם שוחחו עם גבר לא מזוהה, איש צוות מהארמון. בשלב מסוים במהלך השיחה הארי צעד אחורה לעבר מייגן והשניים הקשיבו מחובקים. על פי הדיווחים, בהוראת עוזריהם - הם בקושי קיימו אינטראקציה במהלך האירוע. "קייט נראתה מעט מרוחקת למרות שהיא הייתה קרובה פיזית לוויליאם", הסבירה ג'יימס.
"כשהארי ומייגן אחזו ידיים, האצבעות של הארי היו כלפי מטה בעוד האצבעות של מייגן מכורבלות סביב כף ידו - כשהאגודל שלה מלטף בעדינות את ידו. היא ליטפה אותו מדי פעם בגב וביד והיו גם כמה רגעים בהם חיפשה תקשורת עם וויליאם וקייט". כשהם התחילו בדרכם הארוכה לעבר טירת ווינדזור הזוגות נפרדו וכל אחד מהם ניגש לצד אחר של הקהל. לאחר שסיימו את ההליכה התאחדו שוב מחדש מול הרכבים, ניהלו שיחה קצרה והמשיכו בדרכם. "אין כאן סימנים של חיבה, אבל העובדה שהם שוב עומדים יחד ומתקשרים מרשימה בפני עצמה. זו גישה מבוגרת של הנסיך מוויילס", סיכמה.
12 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך הארי מייגן מרקל הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הקרירות עדיין מורגשת היטב
(צילום: AP)