ביום שישי האחרון ואחרי חודשיים עמוסים בשמועות אכזריות סביב מצבה הבריאותי, קייט מידלטון חשפה כי אובחנה עם סרטן והחלה טיפול כימותרפי מניעתי. כמובן שהיה ברור כשמש, שתוך דקות ספורות יצוצו כותרות סביב הנסיך הארי ומייגן מרקל, שכזכור טענו כי אין להם שמץ של מושג מה באמת קורה עם קייט - ואכן כך היה.
"אנו מאחלים בריאות לקייט ולמשפחה, ומקווים שהם יוכלו לעבור את התקופה הזו בפרטיות ובשלום", מסרו הדוכסים מסאסקס - והוסיפו שגילו על מצבה של הנסיכה מוויילס ביחד עם כל העולם, כשצפו בסרטון הווידיאו שהיא פרסמה. הארי ומייגן, על פי השמועות, נפגעו עד עמקי נשמתם מכך שזו הייתה הדרך שבה גילו על מצבה הבריאותי של הנסיכה.
הסיבה לכך שהשניים לא עודכנו על מצבה מראש, הייתה שבני משפחתם כנראה חששו שידליפו את המידע לתקשורת: "אי אפשר לסמוך על הארי ומייגן, הם הוכיחו זאת שוב ושוב בעבר", הסביר מקור יודע דבר ל"סאן".
על פי מקורות, מיד לאחר שהתבשרו על מחלתה של הנסיכה, הדוכסים מסאסקס יצרו קשר עם וויליאם וקייט אך לא ברור אם הם צלצלו, עשו איתם פייס-טיים או אולי בכלל הסתפקו בכמה סמסים מנומסים. נכון לשלב זה, גם לא ידוע אם הארי יחזור בקרוב ללונדון כדי לבקר את אביו - המלך צ'רלס וגיסתו (וכמו כן את דודתו, שרה פרגוסון) החולים בסרטן.
5 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי מייגן מרקל קייט מידלטון
הנסיך וויליאם הנסיך הארי מייגן מרקל קייט מידלטון
ארבעת המופלאים. קייט, וויליאם, הארי ומייגן
(צילום: Gettyimages)
מעבר לים נוצרה תקווה כי הסרטן של קייט יצליח לאחד בין הארי לבני משפחתו: "זה עשוי להיות הדבר היחיד שיכול לאחד בין הנסיכים וויליאם והארי לאחר שנים של נתק", אמר שון מנדל, יוצר הפודקאסט Spilling Royal Tea.
אך בעוד שמומחים למלוכה ואפילו אזרחי בריטניה מקווים שהסרטן של קייט, בשילוב הסרטן של צ'רלס, יביאו לפיוס בין בני המשפחה - מבחינת הנסיכים מוויילס הנושא בכלל לא עומד על הפרק. "בעיית הארי היא הדבר האחרון שמעניין אותם כרגע", סיפר מקור מהארמון ל"טלגרף", והוסיף: "וויליאם עושה כל שביכולתו כדי להגן על משפחתו והוא מתמקד בשמירת הפרטיות של קייט והילדים".
5 צפייה בגלריה
משפחת המלוכה חג המולד 2023
משפחת המלוכה חג המולד 2023
יעשה הכל כדי להגן על המשפחה. וויליאם, קייט ושלושת הנסיכים
(צילום: Mark Cuthbert/UK Press via Getty Images)
אך בכל זאת, התקווה עדיין קיימת: "אני מקווה שהסרטון האמיץ של קייט גרם להארי לחשוב כיצד הוא התייחס ל'אחות שמעולם לא הייתה לו'", עקץ העיתונאי א.נ ווילסון. "בואו נקווה שהרגיעה, אם תהיה כזו, תימשך ושבסופו של דבר הארי ומייגן יתקבלו בברכה בחזרה לחיק המשפחתי".
ווילסון, ספק רציני ספק מתלוצץ, הזכיר גם את האיום של דונלד טראמפ המרחף מעל ראשו של הארי, ואמר: "בל נשכח את דבריו של טראמפ שאמר כי אם ייבחר להיות נשיא ארצות הברית הוא עלול להחליט לגרש את הארי מארצות הברית בעקבות הדיווחים הכוזבים שנתן לטובת הוויזה שלו - והסתיר כי נטל סמים. טראמפ הבטיח כי אם הנסיך אכן שיקר יינקטו נגדו הליכים".
נעצור לרגע כדי להשתעשע עם האיום של טראמפ, ולתהות מה יקרה במידה והוא יממש אותו: האם דרכיהם של הארי ומייגן ייפרדו או שהדוכסית מסאסקס תשוב ביחד עם בעלה ושני ילדיהם, הנסיכים ארצ'י וליליבת, להתגורר באנגליה.
עכשיו, אחרי שסיימנו להשתעשע במחשבה, אי אפשר שלא להזכיר כי הארי שרף כל גשר אפשרי שיכול אולי, איכשהו, להוביל לאיחוד משפחתי. ניקח למשל את הציטוט המדויק שלו מאחד הפרקים של סדרת הדוקו-ריאליטי של הדוכסים, כשזרק עקיצה ברורה לעברה של מידלטון. "אני חושב שעבור יותר מדי אנשים במשפחה, במיוחד לגברים, יכול להיות פיתוי או דחף להתחתן עם מישהי שתתאים לתבנית, ולא למישהי שנועדת להיות איתם".
מה שמסתתר מאחורי המשפט הזה ברור לחלוטין - הארי רומז שהוא התחתן מאהבה , ואילו וויליאם והמלך צ'רלס התחתנו בקור רוח עם מי שנראית מתאימה, ובנושא של צ'רלס אנחנו כמובן מדברים על סבב הנישואים הראשון שלו לנסיכה דיאנה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
היו ימים. הארי, קייט ויורש העצר
(צילום: Danny Martindale/WireImage)
לטובת מי שלא עקב בדריכות אחרי מעלליהם של בני המלוכה, נספר כי עד כניסתה של מרקל לעניינים - הארי ומידלטון היו מאוד קרובים. למעשה, כל כך קרובים עד שהארי אמר לא פעם ש"קייט היא האחות שמעולם לא הייתה לו", כך שהתקווה האמיתית היא שהוא ייזכר באותן תחושות וישנה את התנהלותו.
"כשהנסיך הארי היה צריך כתף להישען עליה או ארוחה מנחמת, הוא פנה לקייט", סיפר מקור יודע דבר, והוסיף: "לאחר מותה הטרגי של הנסיכה דיאנה להארי נשאר חלל גדול וריק, הוא גדל ללא דמות להישען עליה, וכשקייט הצטרפה למשפחה - זה השתנה".
בשנת 2010, עם הכרזת האירוסים של וויליאם וקייט, אמר הארי: "אני מכיר את קייט כבר שנים וזה פנטסטי שהיא הופכת להיות חלק מהמשפחה".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי קייט מידלטון
הנסיך הארי קייט מידלטון
האחות הגדולה שמעולם לא הייתה לו. קייט והארי
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
הארי ומייגן החלו לצאת אי שם בשנת 2016 אך הדרמות פרצו בשנת 2018, חודשים ספורים לאחר החתונה המלכותית. הדיווחים הראשונים שיצאו באותם הימים היו על סכסוך חריף בין מרקל למידלטון שהתעצם ביום חתונתם של הסאסקסים, אז על פי הדיווחים מרקל גרמה למידלטון לבכות לאחר שאמרה לה שהשמלה של הנסיכה שרלוט מכוערת.
מאז, כידוע, המצב המשיך להסלים. הארי "תפס" את הצד של אשתו, היחסים בינו לבין וויליאם וקייט החלו להתדרדר ונכון להיום יש נתק כמעט מוחלט בין הסאסקסים לנסיכים מוויילס.
עד כה היו מספר הזדמנויות (כולן טרגיות) לפיוס משפחתי. הראשונה הייתה באפריל 2021 לאחר מותו המצער של הנסיך פיליפ, השנייה הייתה בספטמבר 2022 בעקבות מותה של המלכה אליזבת, השלישית בחודש פברואר האחרון לאחר שהארי גילה כי אביו אובחן עם סרטן והנה הגענו להזדמנות הרביעית. האם הסרטן של קייט הוא זה שיוביל לפיוס הגדול שכולנו מחכים לו? כנראה שלא, אבל בהחלט נעקוב.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
בחלומנו אתם תשחזרו את התמונה הזו בקרוב
(צילום: Danny Martindale/WireImage)
פורסם לראשונה: 11:47, 25.03.24