שנת תשפ"ד הייתה אחת השנים הקשות שידעה מדינת ישראל. שבת ה-7 באוקטובר טרפה את הקלפים ונכון לכתיבת שורות אלה, לצערנו, עדיין ישנם 101 חטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה.
הכאב הגדול עדיין מלווה את כולנו והתקווה להשבת החטופים הביתה עוד היום (!) נמצאת בליבנו בכל רגע נתון, ולצד כל זה את הרוח הישראלית אי אפשר לשבור והודות לכוכבי הביצה - היו לנו גם כמה רגעי נחת ואסקפיזם - כל זה כמובן עם נגיעות למציאות הלא פשוטה שחווינו בשנה החולפת, וזה בדיוק הזמן להיזכר בציטוטים הבלתי נשכחים של הכוכבים, שהגיעו להתארח במהלך השנה בפודקאסט "הברזייה".

פנינה רוזנבלום: "אני נראית פצצה גם היום"

פודקאסט הברזייה – (פנינה רוזנבלום)
אשת העסקים המצליחה פנינה רוזנבלום הוציאה במהלך המלחמה שלושה להיטים שהפכו לקאלט, ביניהם "איפה הייתם ב-7 לעשירי", "צפון בוער", וכמובן "איראן דונט שוט", וכל זה להעלאת המורל הלאומי.
כשהגיעה להתארח בפודקאסט, רוזנבלום שיתפה ברגשות שלה במהלך המלחמה, התייחסה לניהול המערכה מצד הממשלה וגם, כמי שחוגגת השנה יום הולדת 70, היא דיברה על הנושא הקרוב ביותר לליבה – הטיפוח.
"אני נראית פצצה גם היום. אין הרבה נשים שמתקרבות לשבעים ונראות כמוני, לא בארץ ולא בעולם. אני מסתובבת בחו"ל ומושכת תשומת לב בכל מקום. כול גיל והיופי שלו. יש כאלה שיאמרו שבגיל הזה נראיתי ככה ובגיל הזה הייתי ככה. הכי חשוב שאני נראית טוב. אני מרגישה טוב עם עצמי וזה מה שחשוב, כל השאר שטויות", אמרה אשת העסקים.

מעיין אדם: "אני הבנאדם הכי עצוב בעולם".

פודקאסט הברזייה – (מעיין אדם)
מגישת הטלוויזיה מעיין אדם עברה שנה קשה במיוחד לאחר ששכלה את אחותה מפל אדם ז"ל, שנרצחה במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. כמו רבים אחרים, גם משפחתה של מעיין נאלצה להתמודד עם מציאות חדשה וקשה של אי וודאות, עם רצון לסגירת מגעל ומציאת האשמים באירוע. חודשיים אחרי הטרגדיה הלאומית והמשפחתית, אדם בישרה שהיא ובן זוגה יובל צלנר מצפים לבת שניה יחד, וכך התערבב העצב במעט שמחה ואופטימיות.
כשהתארחה בפודקאסט בפרק מרגש במיוחד סיפרה על האובדן הגדול ועל החוסר של מפל בחיי המשפחה: "אני רואה את הכתבות עם הניצולים ואני לא מבינה מה זה הרגש הזה שמשתלט עליי, רגש מגעיל, הכי לא יפה. למה לא מפל? מישהי יצאה משם עם 20 כדורים – אבל בחיים. היא תתחתן, יהיו לה ילדים, היא תשמח, היא תחגוג. ולמפל כדור אחד. איך הבן אלף הזה בא ולקח לי אותה? מי החרא הזה שהרס לנו את החיים?".
בנושא ההיריון בצל האובדן חשפה כי שקלה לעבור הפלה: "אני הבנאדם הכי עצוב בעולם. המשפחה שלי מפורקת, איך מביאים ילד למצב כזה?".

ליקוש מנחם: "כל ההתמודדות שלי עם הפסיכולוגית הייתה להפסיק לשתף ברשת, התמכרתי לזה"

פודקאסט הבירזייה – (ליקוש מנחם)
ליקוש מנחם הפכה ל"משפיענית שכול" בעל כורחה, כשבן זוגה אור אשכר ז"ל נרצח בפיגוע בדיזנגוף במרץ 2023. בנוסף לכאב הבלתי יתואר, מנחם נאלצה להתמודד עם אנשים ששפטו אותה על הפרסומים באינסטגרם.
בשיחה כנה היא שילבה בין האבל הפרטי שלה לאבל הלאומי, סיפרה איך השיתוף הפומבי עזר לה להתמודד, הסבירה למה היא לא עונה לכל ההודעות שהיא מקבלת מאז ה-7 באוקטובר ומבקשת לזרוע תקווה בלב של אחרים. "בהתחלה, הנשמה יוצאת. את מנסה להעביר לעולם כמה כואב לך וזה אפילו לא גרגר של חול ממה שאת חווה. ואז רציתי שיכירו את אור, ובאיזשהו שלב התמכרתי לזה", סיפרה ליקוש.
"איזה חודשיים אחרי הפיגוע, כל ההתמודדות שלי עם הפסיכולוגית שלי הייתה להפסיק לשתף ברשת, כי התמכרתי לזה. זה נורא הקל לי על הכאב שאנשים שמעו את הסיפור שוב פעם והכירו את אור, גם אם זה היה לעשר דקות זה היה כמו פלסטר כזה, שאני מקיאה את זה החוצה וזה עוזר לי ואז הייתה לי התמודדות להפסיק עם זה".

קורין גדעון: "כל מה שקרה עשה לי יותר רצון להביא עוד ילד לעולם"

פודקאסט הברזייה – (קורין גדעון)
במהלך חודשי המלחמה אזרחי המדינה נרתמו בהמוניהם לסייע ובהם גם אמנים רבים ואנשים מפורסמים, שלקחו חלק והתגייסו למען החיילים, המפונים והמשפחות שנפגעו. אחת מהם הייתה קורין גדעון, שביחד עם בעלה חילי סורוצקין ניתבו את העסקים שלהם לטובת תרומות.
גדעון הגיעה להתארח בפודקאסט וסיפרה על ההירתמות וגם על בני המשפחה החרדים של בעלה, שמשרתים בצבא בתקופה הזו - על אף הסטיגמה.
כאמא לשני ילדים, היא סיפרה על הפחד שבתקופה הזו, וחודשיים לפני שהודיעה על היריון שלישי, אמרה בריאיון: "זה נשמע מוזר, אבל כל מה שקרה עשה לי יותר רצון להביא עוד ילד לעולם. ההורים של חילי הם ילדים לניצולי שואה. אמא שלו הביאה לעולם 14 ילדים ואמרה 'זה הניצחון והנקמה על מה שהנאצים עשו לנו', ובאיזשהו מקום פתאום הרגשתי את זה. אנחנו בכזה אסון, שהתקומה שלנו היא הילדים והחיים שנביא לעולם אחרי המוות הזה. אנחנו נראה להם ונהיה חזקים". נציין כי בחודש ספטמבר האחרון גדעון וסורוצקין הביאו לעולם בן שלישי.

בר זומר: "בשלושת השבועות הראשונים של המלחמה לא תפקדתי כאמא"

פודקאסט הברזייה – (בר זומר)
בר זומר, שילדה רגע לפני פרוץ המלחמה, הגיעה להתארח ב"ברזייה", וסיפרה על הקושי באימהות הטרייה בצל המלחמה, על החרדות והפחדים. "יש לי יותר חששות, זה כבר לא עליי, הכול עליה. אני מסתכלת עליה ואומרת 'לאיזה עולם הבאתי אותה'. כואב לי, אני מפחדת עליה. היא גוזל כל כך תמים וטהור. היא לא מבינה כלום ממה שקורה, אבל יבוא יום והיא תבין. למה היא צריכה לחוות את זה? היא ועוד כל כך הרבה ילדים".
עוד הוסיפה זומר: "כואב להגיד, אבל בשלושת השבועות הראשונים של המלחמה לא תפקדתי כאמא. היה לי קשה, הרגשתי שאני קורסת. הייתי במצב לא טוב, רזיתי המון, הנקתי וממש נגמר לי החלב בהדרגה בגלל המצב הנפשי שלי. כאילו העולם קרס עליי. אני בטוחה שיש אנשים שבאמת עברו דברים הרבה יותר קשים והעולם שלהם באמת קרס, אבל בעולם שלי האישי זה מה שהרגשתי, והרגשתי שגם לא תפקדתי כאמא".

מאיה קיי: "אנחנו יכולים להתחבר ולהתמזג דרך דברים נוראיים שקרו לנו"

פודקאסט הברזייה – (מאיה קיי)
הדוגמנית מאיה קיי ליוותה את איתי ומיה רגב מתחילת המלחמה ועד שהם חוזרו הביתה משבי חמאס. עם שובם, הקשר בינם לבין מאיה נהיה קרוב מאוד וכבר במדורי הרכילות החלו לדווח כי נרקם קשר רומנטי בינה לבין רגב הצעיר. "איתי ואני הלכנו ביחד לכיכר החטופים, צילמו אותנו וזה הפך ל'מאיה קיי ואיתי רגב ביחד'. אני כל כך אוהבת אותו בתור בן אדם, הוא ילד כל כך טוב והיא כל כך מקסימה, הם אחים שנכנסים לך ללב. וזהו, הצמידו לי. מה זה הצמידו לי, עמדתי לידו, זה אפילו לא הצמידו לי. אנחנו חברים ממש טובים.
"הכרתי ככה הרבה חברים לחיים, שאני מאמינה שילכו איתי דרך ארוכה. באסה שבנסיבות הללו, אבל זה גם מה שמייחד את העם שלנו, שאנחנו יכולים להתחבר ולהתמזג דרך דברים נוראיים שקרו לנו", אמרה הדוגמנית, וגם סיפרה על הקשר עם המשפחה בטרם חזרו מהשבי.

אדל בספלוב: "הפילוג בעם הוא מה שגרם למה שקורה עכשיו"

פודקאסט הבירזייה – (אדל בספלוב)
אדל בספלוב, שידועה בתור מלכת הסערות בביצה, עוררה לא מעט סערות גם במהלך המלחמה. אחת מהן הייתה כשטענה בחשבון האינסטגרם שלה, כבר בימיה הראשונים של המלחמה: "כל מה שקורה עכשיו זה בגלל ההפגנות האלה, שהממשלה הייתה צריכה להתעסק בהן במקום במדינה שלנו".
אדל כמובן חטפה אש, אך היו גם כאלה שהתייצבו לצידה מבין עוקביה בדעה השנויה במחלוקת. בספלוב התארחה בפודקאסט והסבירה מדוע אמרה את הדברים, וכמובן שלא הסתייגה מהם.
"קיבלתי המון הודעות נוראיות מהאנשים החמודים של השמאל שיצאו עליי, אז אני אסביר: אני בעד הפגנות אבל הפילוג בעם הוא מה שגרם למה שקורה עכשיו. חמאס בעצמם אמרו שכשהם ראו שהמדינה שלנו עוברת כזה טירוף, הם התחילו לתכנן את המתקפה הזו. הרבה יותר קל לפגוע בעם מפולג, בממשלה מפורקת שלא אוהבים אותה.
"העסק של בעלי יושב מאוד קרוב לקפלן והוא נפגע מאוד, זה כסף שהולך לפח. אבל אם מסעדה לא עובדת שנה אז היא נפגעת והפרנסה נפגעת וכן, זה קרה בגלל ההפגנות האלה. ודרך אגב, היו גם הפגנות בזמן המלחמה, שהממשלה צריכה ללכת הביתה. תגידו, לא למדתם? זה כל כך מעצבן. אוקיי, עשיתם את ההפגנות, קרה מה שקרה, אתם רואים מה קורה, עכשיו זה הזמן?".

אודיה: "הביקורות על צניעות לא מגיעות מאנשים דתיים - רק מחילוניים"

פודקאסט הברזייה – (אודיה)
הזמרת אודיה, שהפכה בשנים האחרונות למכונת להיטים וכבר כבשה את היכל מנורה וקיסריה, סיפרה על הדרך הארוכה להצלחה, החוויות שזעזעו אותה בעולם המוזיקה והקרבה החזקה לדת שמביאה איתה גם לא מעט ביקורת.
"יש אחד שקשה לו עם כיבוד אב ואם, יש אחד שקשה לו לשמור שבת ולי קשה עם הלבוש, ואני לא צריכה לתת חשבון לאף אחד. זה שלי מול הקדוש ברוך הוא. מן הסתם אני יודעת לאן אני צריכה להגיע ואני אגיע לשם יום אחד. אתה יודע מה האבסורד? שהביקורת מעולם לא הגיעה מאנשים דתיים, אלא אך ורק מאנשים חילוניים. שזה אבסורד, אבל בסדר". אמרה.

יובל דיין: "ללכת 'עד הסוף' עם הדת, אומר לוותר על הקריירה ולא להופיע בפני גברים. אני לא רוצה להגיע לשם"

פודקאסט הברזייה – (יובל דיין)
הזמרת יובל דיין נמצאת כבר 12 שנים בתעשייה המוזיקה הישראלית ועובדת ללא הפסקה. בריאיון ל"ברזייה", היא סיפרה על הקושי בפרסום בגיל 16 ועל ההשפעה של כך על חייה, הרצון להקמת משפחה, החזרה בתשובה ועל הגבול ששמה לעצמה בהתקרבות לדת: "ללכת 'עד הסוף' עם הדת, אומר לוותר על הקריירה ולא להופיע בפני גברים. אני לא רוצה להגיע לשם".
עוד אמרה: "אני מרגישה שאני חיה בתוך עולם התרבות, בתוך תעשייה שהיא ברובה, היום דווקא לא ברובה, חילונית, ואני מרגישה שייכת בכל העולמות. כלומר, זה לא שאני רק בשיעורי תורה או רק באולפני הקלטות. שני העולמות האלה קיימים בתוכי".

ירדן ויזל: "בתור לבדיקות פוריות, אף אחת לא מדברת, לא מסתכלת. דממה. הלוואי שהייתי מרימה מדי פעם את הראש"

פודקאסט הברזייה – (ירדן ויזל)
רגע לפני שהיא הפכה לאמא, ירדן ויזל סיפרה בפודקאסט על המסע הקשה שלה בדרך להיריון. היא דיברה על התקווה שהייתה חסרה לה במהלך הטיפולים, התמיכה שקיבלה מבעלה וגם על ביוש הגוף שהיא מתמודדת איתו לא פעם. "בתור לבדיקות פוריות, אף אחת לא מדברת, לא מסתכלת. דממה. הלוואי שהייתי מרימה מדי פעם את הראש".
עוד הוסיפה: "טיפולי הפוריות זה הדבר הכי קשה שעברתי בחיים ולא הייתי שורדת עשר דקות בהן בלי פלג בעלי. זו פשוט התקופה הכי מאתגרת ומטלטלת שהייתה לי בחיים. זה חיזק אותי, חישל אותי ובסוף יש בשורות טובות. זו תקופה קשה אבל היא נגמרת וכל מי שבטיפולים צריכה לדעת שנכון, מאוד חשוך שם - אבל יש אור בסוף". בחודש יולי האחרון ויזל ובעלה פלג הפכו להורים לבן ראשון, עידו.
פרק סיכום השנה יתפרסם בערוצי הפודקאסטים השונים ביום רביעי ה-9 באוקטובר.