שנת 2022 תיזכר לדיראון עולם בממלכה הבריטית, עם מותה של המלכה אליזבת השנייה. רגע לפני, הם עוד חגגו את יובל הפלטינום לכבוד 70 שנות מלוכה והיה נראה ששום דבר לא יכול לעצור את המלכה בת ה-96, אפילו לא הקורונה שתקפה אותה או הברק שפגע במטוס שלה בעודה באוויר - אך בסוף היא הוכרעה. בלי הודעה מוקדמת ואפילו בלי שמועות סביב מצבה הבריאותי, בחודש ספטמבר הוציא ארמון בקינגהאם הודעה חריגה כי המלכה חשה ברע ובני משפחתה נמצאים לצידה. שעות לאחר מכן יצאה ההודעה הרשמית על מותה.
הדגל ירד לחצי התורן, הבריטים הניחו אלפי זרים מחוץ לארמון ובני המלוכה נכנסו לעשרה ימי אבל במהלכם נאלצו לנחם את הציבור הרחב שהגיע לחלוק כבוד אחרון. עם מותה של המלכה, הכתר עבר כמובן לבנה הבכור, צ'רלס, ששבר שיא עולמי בכמות השנים בהן חיכה להפוך למלך.
ארונה של המלכה הגיע מהטירה בסקוטלנד עד לווינדזור, וסליחה מכבוד המלכה, אבל בואו נודה באמת - אם גם אתם תהיתם איך במשך עשרה ימים הגופה לא הסריחה, נעדכן שהארון המלכותי צופה בעופרת – מה שהאט משמעותית את הריקבון. מנגד, הגופה ליטרלי עוד לא התקררה, והמלך החדש הוציא לפועל כמה מהלכים מטלטלים, ביניהם למנוע מבנו, הנסיך הארי, ומאחיו, הנסיך אנדרו, ללבוש את מדיהם הצבאיים לטקס הלוויה וכמו כן נאסר עליהם להצדיע לארונה של המלכה המנוחה.
בין העצב והדמעות, העם הבריטי זכה לקרן של אופטימיות, כשלרגע היה נדמה שמותה של סבתם האהובה, הצליח לאחות את הקרע שנוצר בין הנסיכים הארי ו-וויליאם. יורש העצר הרים טלפון לאחיו הצעיר והזמין אותו ואת אשתו מייגן מרקל, להצטרף אליו ולקייט מידלטון לצעידה רשמית אל עבר טירת ווינדזור. הארבעה צעדו יחד ותושבי הממלכה זכו לראות את האידיליה המשפחתית פעם נוספת.
אלא שכצפוי, האיחוד לא החזיק מעמד ואנחנו לא רוצים להפנות אצבע מאשימה, אבל סדרה דוקומנטרית חדשה שמאשימה את ארמון בקינגהאם בכל מה שקרה לדוכסית מסאסקס מאז החתונה ועד היום, בטח לא עזרה לקשר המשפחתי.
עבור מי שעוד לא צפה במאסטרפיס, נעדכן שלאורך שישה פרקים ארוכים סיפרו הארי ומייגן על הגזענות שטבועה בעם הבריטי, התקשורת העוינת וחוסר האונים, שהובילו אותם לפרוש מהמלוכה בצעד דרמטי. בסדרה הם גם חושפים שוויליאם צעק על הארי, שצ'רלס שיקר ושהארמון אפילו מנע ממנו לפגוש את סבתו. ואם זה לא מספיק, בימים הקרובים צפוי לצאת לאור ספר אוטוביוגרפי חדש של הנסיך הג'ינג'י. בקיצור, מדרמה בריטית זה הופך לנגד עינינו לטלנובלה דרום אמריקאית, ואף מילה על הניצחון של ארגנטינה במונדיאל.
ונסיים עם כמה רגעי אור, כי בכל זאת צריך לחגוג: כוכב עולה חדש התגלה בקרב משפחת המלוכה – הנסיך לואי בן ה-4 שהיה מסמר חגיגות הג'ובילי עם שלל הבעות פנים מצחיקות, המצלמה שתיעדה את אחותו הנסיכה שרלוט תופסת פיקוד ומזכירה לאחיה את כללי ההתנהגות, ואפילו המלך צ'רלס שתועד רוקד ריקודי הורה עם ניצולי שואה.
בפרק הבא: טקס ההכתרה הרשמי של המלך צ'רלס, וויליאם וקייט ממשיכים להציג חזית אוהבת ואנחנו כבר סקרנים לגלות באיזו פלטפורמה יקטרו הארי ומייגן בשנת 2023. שתהיה לכולם שנה אזרחית טובה ומלכותית.
1 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בווסטמינסטר
חגיגות חג המולד בווסטמינסטר
נותנים פייט למשפחת קרדשיאן עם כל הטראשיות
(צילום: Gettyimages)